2020-03-05, 19:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Problemet är ju att eftersom FHM inte kommunicerar ut fakta eller räknar på något annat än hur läget är just nu och sen kommunicerar ut det till folket så behövs det de som ställer sig helt i andra ringhörnan för att väga upp det hela. Hade FHM gått ut och sagt som det var hade de inte fått någon vidare kritik - men nu framstår de alla som stora lögnare som enbart finns för att lugna folket. Sådant vill jag inte ha i mitt land helt enkelt!

Finns ingen anledning att skriva en debattartikel om det, annat än för att vinna politiska poäng. Det är hans huvudsyfte.
Citera
2020-03-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Jag skiter verkligen inte i äldre och sjuka, jag har familjemedlemmar jag oroar mig över.
Däremot är ni helt galna, det dör över 1 miljon människor i trafiken årligen och du hänger inte i trådar där bilolyckor diskuteras. Trots att antalet bilolyckor där folk dör dagligen tar ifrån oss fler nära och kära än vad Corona-viruset har gjort totalt under dessa månader.

En mycket dålig jämförelse eftersom antalet döda i bilolyckor inte ökar utan ligger stabilt medans Corona-viruset är ett expanderande problem som kommer anstränga samhället till bristningsgränsen vad gäller sjukvård och ekonomi m.m.
I Europa och Nordamerika har det bara börjat och ingen vet hur detta slutar.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är svårt att hänga med i tråden.

Jag blev strandad på flygplatsen i Seoul i fyra dagar när jag var på väg till Vietnam, pga vietnamesiska restriktioner. Nu har jag äntligen kommit dit, men jag är nu i karantän. Det var två flyg som flög från Seoul till min destination. En man rusade till sjukhus efter landning. Båda flygen kom fram nästan samtidigt. Jag tror att mannen var från det andra flyget. Han såg riktigt illa däran ut. Han dog tydligen följande dag dvs idag. Han testades negativt på coronatestet. Han var så multisjuk att han hade ändå inte överlevt om han hade haft corona.
Hur har de ordnat med karantän? Bor ni på något hotell?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Glöm inte Indien med 19 miljarder människor. Thailand har 7 gånger mer människor.

Men tror den enda anledningen är för att så många svenskar rest till Iran och italien.
Visst, men hur många reser inte mellan Kina och alla de där närliggande länderna? Svenska myndigheter hade gott om tid att stoppa flygen från både Iran och Italien och/eller införa screening och/eller karantän av alla passagerare från högriskområden. Finns också massor av andra åtgärder som massor av länder tagit till, men inte Sverige.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag tycker faktiskt det räcker nu. Vi vet att många inte gillar Anders Tegnell och att han är fyrkantig.
Ja, så är det. Men mobbning är aldrig fräscht. Inte personlig anmärkning heller typ utseende och stil. Nej lyft upp nivån. Är ni irriterade så sprid ut ilskan på olika personer.

Han förutsåg även att dessa dagar skulle antalet smittade stiga och så verkar ju vara fallet.

Tegnell är en offentlig aktör och i allra högsta grad en del av landets göromål angående den här smittan, självklart måste han tåla kritik, men jag håller med dig, att gå på honom som person, utseende och liknande är lågt, därför tycker jag att du kastar sten i glashus när du påstår att han är fyrkantig, men det var kanske bara en olycklig slump?
Citera
2020-03-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanWho
Skall till franska alperna till helgen.
Är det inte säkrare än att stanna i Göteborg?
But there have also been clusters of cases in the départements of Morbihan in Brittany, Haute-Savoie in the Auvergne-Rhône-Alpes region and Mulhouse in the Haut-Rhin département.

läs det fetstilta och avgör själv. Dvs ett av klustren är i en del i Alperna
MAP: Which regions of France are most affected by coronavirus?

https://www.thelocal.fr/20200303/map-which-regions-in-france-are-most-affected-by-coronavirus
Citera
2020-03-05, 20:00
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Låter ju inte bra... kan någon ur svenska staten /forskare flyga ner och hämta hem den milda varianten och sprida den i Sverige fort som fan... lär ju få lite immunitet mot den dödligare varianten Corona

Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
Det kan man ju hoppas. Men han har nog snarare varit 2 veckor efter tråden här.

Vem var det som satt på listan med alla hans korkade inlägg??

Jag har skrivit ett inlägg om hans uttalanden. Det är några dagar sedan. Borde nog uppdatera listan med nya vansinniga citat och skicka till JO.
Citera
2020-03-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Någon rackare här inne skrev en lista med potentiella fall i Sverige och har lyckats träffa ganska bra. Sökt en stund nu men hittar inte listan, någon som vet vilken jag menar och kan posta 😬😬
Användare Blingon skrev ngn lista men den var i underkant har det idag visat sig.
Citera
2020-03-05, 20:02
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Exakt, för ekonomin är viktigare än människoliv!

Eller vänta lite...

Fast det är ju verkligheten, alltid varit så.
Citera
2020-03-05, 20:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skytoker
Det räcker tyvärr inte med intern arbete, alla i samhället behöver förbereda sig på ett värsta tänkbart scenario, företag som privatpersoner både mentalt och praktiskt.
Om man inte tala om vad som kan hämta och vad man kämpar mot så kommer människor fortsätta slarva, allmän oro utan panik är sunt i det här läget.

Ja man bör vara förberedd (innan något händer), men inte agera som det värsta kan tänkas hända i ett samhälle som hela tiden bygger på tro och förväntningar.

Det är inte ett effektivt sätt att skrämma upp mäniskor med ett värsta scenario i en värld som sprider falska nyheter som blixten. Det gäller att ha beredskap, men inte att basunera ut skräckbilder.
Citera
2020-03-05, 20:03
Medlem
Kan vi inte bara ställa in oss på att 60-80 procent av befolkningen tillslut kommer få skiten?
Var fan är er fighting spirit?
Jag säger: BRING IT ON!
Citera
2020-03-05, 20:04
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronamannen
Bakteriologi = läran om bakterier.

Tror inte att bakteriologistudenter har särskilt mycket att tillföra.

Virus och bakterier är olika organismer.

Virus är inte ens en organism. Virus är den minsta form av biologisk enhet som existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in