2020-03-05, 19:52
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag tycker faktiskt det räcker nu. Vi vet att många inte gillar Anders Tegnell och att han är fyrkantig.
Ja, så är det. Men mobbning är aldrig fräscht. Inte personlig anmärkning heller typ utseende och stil. Nej lyft upp nivån. Är ni irriterade så sprid ut ilskan på olika personer.

Han förutsåg även att dessa dagar skulle antalet smittade stiga och så verkar ju vara fallet.

Pallar han inte trycket så är det bara att avgå. Jag lovar att alla kommer glömma honom inom tre dagar då.

Klassiskt Sverige att tycka synd om sina befattningshavare.
Citera
2020-03-05, 19:53
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Haha. Sorry, ologiskt uttryckt av mig. De som kommit hem har med största sannolikhet i många fall redan spridit viruset vidare. Vad man kunde ha gjort var att sätta folk från riskområden i karantän. Otänkbart dock i mesiga Sverige.
Detta är dock ett antagande från dig som saknar någon som helst grund. Jag känner inte till ett enda fall i sverige där man smittats av en okänd källa i sverige.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Han sade inte att 50.000 "kommer att dö". Han sade att vi måste vara förberedda på ett scenario där 50.000 kan komma att dö.

Tror du, enligt samma princip, att när flygvärdinnorna går igenom säkerhetsrutinerna innan avgång så menar de att planet kommer att störta?

De tar åtminstone höjd för det.

Befolkningen måste vara beredd på 50.000 döda, varför då, det är väl myndigheterna som bör vara beredda?

Finns det ens kylrum och kremeringskapacitet, hur ser planen ut?
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur såg Italiens utveckling ut i dagar jämfört med Sverige?

Helt ointressant då sverige endast har importerad smitta. Också en orsak till att vi saknar dödsfall eftersom sjuka äldre sällan är ute och reser.
Citera
Medlem
Citat:
Vi är redan bara 23 fall från topp 10. Redan det är ju helt galet, med tanke på att vi ligger på andra sidan jordklotet från Kina. Hur många grannländer har inte Kina?

En liten fråga till herr Tegnell: Varför har Sverige fler corona-fall än Malaysia, Thailand, Taiwan, Vietnam, Macau, Filippinerna, Kambodja, Laos, Mongoliet, Kazakstan, Ryssland och Indonesien?

Slå istället antal fall per kapita och se hur det ser ut i topplistan då. En både relevant och ikkerelevant jämförelse på samma gång
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du hört talas om semester och skollov.....

Om barnet går i förskola, så har den väl semester då föräldrarna har semester i princip. Men som sagt ni kanske exkludera förskola.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Farbrorn på nyheterna, kom hit människor med skyddskläder och testade mig.

Jag var positiv för corona nu ligger jag hemma och kollar serier på Netflix och HBO, kör lite treo med.

PK-Media sluter upp bakom Corona-Bob.... De lyckas hitta ett milt fall o får Pk-sverige tro att det är en förkylning.

Vem fan kommer tvätta händerna efter det? Nä, imorgon kommer folk köpa billiga biljetter till Italien. En förkylning kan man ju ta
Citera
2020-03-05, 19:54
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Klorin är bland det bästa att använda mot virus och bakterier enligt vad jag läst.

Stämmer. Klorin dödar alla bakterier, virus och mögelsporer. Synd att det inte går att skölja lungorna med. Däremot är klorinblandning utmärkt att göra ren kök och badrum med eller torka av handtag osv. Dessutom kan du rena förorenat vatten med några droppar klorin per liter vatten. Jag har ett gäng flaskor hemma.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Han sade inte att 50.000 "kommer att dö". Han sade att vi måste vara förberedda på ett scenario där 50.000 kan komma att dö.

Tror du, enligt samma princip, att när flygvärdinnorna går igenom säkerhetsrutinerna innan avgång så menar de att planet kommer att störta?

Dålig jämförelse eftersom de inte pratar om vad som händer vid krasch.

Finns ingen anledning att tala om ett värsta scenario medialt med extremsiffror. Det skrämmer bara upp folk. Att Elgh är politiker och skriver en debattartikel i ett känsligt läge säger väl det mesta om vilka syften han har.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur såg Italiens utveckling ut i dagar jämfört med Sverige?

Se grafen...

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Italy
Citera
2020-03-05, 19:55
Medlem
Någon rackare här inne skrev en lista med potentiella fall i Sverige och har lyckats träffa ganska bra. Sökt en stund nu men hittar inte listan, någon som vet vilken jag menar och kan posta 😬😬
Citera
2020-03-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Vi har många potenta bakteriologistudenter på tråden som förklarar att smittan är ej exponentiell.

Å jag vill se lite fkn proof, då.med.tanke på att den är utvecklad exponentiellt sen i tisdags.

Samt exploderar idag.

Bakteriologi = läran om bakterier.

Tror inte att bakteriologistudenter har särskilt mycket att tillföra.

Virus och bakterier är olika organismer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in