2020-03-05, 19:39
Medlem
Nu klockar vi! 19:38 klubba han, när är dom igång igen? Spänningen är olidlig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Fast det var inte ett skämt. Det var sanning. Fakta.

Jo fast det var inte bara det. Hånade henne på andra sätt, t.ex på sättet hon är på.
Alltså gillar att vara lite "programledare"/"reporter"
Allmänt hån mot henne som sagt.

Och det är ju så, saker man säger bakom ryggen på folk, som aldrig kommer fram, det är ju själva definitionen av skitsnackare. Så detta klassas garanterat som skitsnack och inte någon "fakta/sanning"
Medlem
aina08s avatar
Måste säga det igen.
Alex växer lite varje gång han är ordförande på mötena.
Knappast så att Mergim säger emot honom
2020-03-05, 19:40
Medlem
Amilia är så svinig bakom ryggen, slutsnackat, hon försöker manipulera gruppen till att vara emot Mergim när hon själv varit lika äcklig.
Medlem
NU kan äcklet sitta och leka offer.

''titta på mig'' ''det är synd om mig''
Medlem
avixs avatar
Vad är det för jäkla trams med dessa familjemöten. En idiot sitter med en propplösare och pratar om respekt, en säger att "vi ska inte såra varandra då sårar vi varandra". Se på Joe och Tenny, de slog varann i huvudet och sen gick de vidare. Skärp er.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Jo fast det var inte bara det. Hånade henne på andra sätt, t.ex på sättet hon är på.
Alltså gillar att vara lite "programledare"/"reporter"
Allmänt hån mot henne som sagt.

Och det är ju så, saker man säger bakom ryggen på folk, som aldrig kommer fram, det är ju själva definitionen av skitsnackare. Så detta klassas garanterat som skitsnack och inte någon "fakta/sanning"

Amilia gör exakt samma sak.

Så?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Den första regeln man lär sig på dagis är att man ska vara snäll. Är man inte snäll så är man dum.
Nu drar vi ett sträck över allt som sagts tidigare och så börjar vi om snälla.

Haha. Tänk om den där texten kunde fungera på Flashback
(var så god, säg att ja är dum i huvudet nu, men då är du inte snäll haha)

60% här har aldrig lärt sig det på dagis
2020-03-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Den första regeln man lär sig på dagis är att man ska vara snäll. Är man inte snäll så är man dum.
Nu drar vi ett sträck över allt som sagts tidigare och så börjar vi om snälla.

Haha. Tänk om den där texten kunde fungera på Flashback
(var så god, säg att ja är dum i huvudet nu, men då är du inte snäll haha)

Man kan vara snäll fastän man är dum
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kan NÅGON vettig person förklara varför inte Alex ryker på Måndag??
Visst Amilia borde åka också med Alex är den som ska ut näst, Less på hans attityd just nu så tar man Amilia nästa utröstning!
Jag tycker att Alex har en förbannat bra attityd mot deltagarna i huset.
Idag vid mötet såg jag att han börjat tappa tålamodet eller också tog han i rejält för att säga nu jävlar är det bra.
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nej Sami har inte bråkat med någon och han tycks ha roligt med "Olgas" beteende.
Det jag tycker är skitbra med det här mötet är det Alex gör. Jag är 100 % säker på att hans familj alltid gjort så här vid konflikter inom familjen och övriga konflikter utanför familjen
Jag har varit med om sådant två gånger med andra afrikaner och andra kulturer. Sett hur de satt sig ner när ett par bråkat tex. Precis som Alex säger, så säger de till varandra. Nu får du vara tyst och lyssna sedan får du prata. Säg vad du tycker här och nu. Inte efter mötet.
En tjej jag känner som kommer från Eritrea förstår inte hur vi kan gå till familjeterapeuter när det går att samla hela familjen och prata ut.
Apt möten är till för sådant MEN felet är att man inget säger där utan går bakom dörren och viskar.
Sluta viska och ta tag i konflikten om det behövs. Julia vill lösa konflikten med den det berör, källan som Alex pratar om. Går inte det och bråket går ut över alla med viskningar och skit. Då skall alla sätta sig ned och prata igen.

Du måste vara galen eller extremt lättlurad om du tror att detta är afrikanskt. Afrika är inte direkt känt för ordning och reda....

Alex har spelat fotboll I Sverige i flera år. Detta är ett klassiskt svenskt fotbollsmöte i random omklädningsrum.
Medlem
aina08s avatar
Är de någon som vet hur vi kan få fram Mordhotet mot Mergim?
Jag mins det som att det var han själv som sa till Amilia att typ "Ja jag vet. Hade de varit utanför huset hade du dödat mig".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in