Citat:
Ursprungligen postat av
Herrnyfiken
Har Sami ens bråkat minsta lilla med nån? Kanske Olga iofs

Nej Sami har inte bråkat med någon och han tycks ha roligt med "Olgas" beteende.
Det jag tycker är skitbra med det här mötet är det Alex gör. Jag är 100 % säker på att hans familj alltid gjort så här vid konflikter inom familjen och övriga konflikter utanför familjen
Jag har varit med om sådant två gånger med andra afrikaner och andra kulturer. Sett hur de satt sig ner när ett par bråkat tex. Precis som Alex säger, så säger de till varandra. Nu får du vara tyst och lyssna sedan får du prata. Säg vad du tycker här och nu. Inte efter mötet.
En tjej jag känner som kommer från Eritrea förstår inte hur vi kan gå till familjeterapeuter när det går att samla hela familjen och prata ut.
Apt möten är till för sådant MEN felet är att man inget säger där utan går bakom dörren och viskar.
Sluta viska och ta tag i konflikten om det behövs. Julia vill lösa konflikten med den det berör, källan som Alex pratar om. Går inte det och bråket går ut över alla med viskningar och skit. Då skall alla sätta sig ned och prata igen.