2020-03-05, 17:36
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är ingen konst för en person t.ex jude eller ateist som ogillar kristendom att skriva att Jesus är en minsann är en kopia av Mithras, Horus, Budda eller vad som och 99% av alla slumpmässiga personer som inte kan ett smack om någon antik historia eller religion kommer tro på det för att det är någon som påstår det.

Du menar ungefär såsom Daniel501 ovan sökte förolämpa och smäda Asatron, genom att påstå att den är sprungen ur gamla testamentet?

Så är det: Studiet av kristendomen och dess historia, domineras ännu av individer som på fullaste allvar tror att religionen verkligen är sann, att gud finns och att Jesus var hans son. Och då blir det självfallet omöjligt att komma till några som helst vetenskapliga och objektiva resultat.

Vi kommer inte att få höra den vetenskapligt objektiva sanningen om kristendom och dess ursprung, förrän om några hundra år, då antalet religiöst övertygade kristna har minskat.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-03-05 kl. 17:46.
Citera
2020-03-05, 18:11
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Jesus var jude. Föddes som jude och dog som en jude.

Jesus hade inte för avsikt att grunda en ny religion.

Jesus lära riktiades bara till judar. Jesus träffade knappt några icke-judar under sin levnad.

Om du hade åkt tillbaka i tiden och träffat Jesus och sagt att vi har en religion som heter kristendom så hade han undrat vad du snackar om.

Ja det är mycket möjligt att dagens judar i biologisk bemärkelse inte är samma som antikens judar men de har samma tankesätt och använder samma texter.

Kristendomen skapades av apostlarna bland annat Paulus och Petrus som sprang runt och predikade sin version av vad de trodde och ville att kristendomen skulle vara för något.

Så vi ska bara lita på dig rakt av, du vet allt och har alla svar? Inga källor från varken skrifterna eller vetenskapliga utan ditt ord är 100% sanning!

Citera
2020-03-05, 18:21
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Du menar ungefär såsom Daniel501 ovan sökte förolämpa och smäda Asatron, genom att påstå att den är sprungen ur gamla testamentet?

Så är det: Studiet av kristendomen och dess historia, domineras ännu av individer som på fullaste allvar tror att religionen verkligen är sann, att gud finns och att Jesus var hans son. Och då blir det självfallet omöjligt att komma till några som helst vetenskapliga och objektiva resultat.

Vi kommer inte att få höra den vetenskapligt objektiva sanningen om kristendom och dess ursprung, förrän om några hundra år, då antalet religiöst övertygade kristna har minskat.

Alltid dessa "higher then thou" ateister som minsann kan allt om livet och de är såååååååå intelligenta som ifrågasätter allt, att de alltid måste klistra sig fast vid andlinga frågor är för att de är sååååååååå smarta.

Såklart kan du inte se likheten mellan Asatron och Kristendomen din jävla tjomme, för du kan ju inget om någon av de 2.

Wodin/Odin är av det antika Hebreiska ordet Adon och betyder Herre. Loki är en förkortning av Lucifer som är huvudet av "den stora ormen".

Ragnarök är bokstavligen Uppenbarelseboken 1on1: Slutstriden när Thor/Jesus son av Odin/Yahweh kommer ner på jorden och slåss tillsammans med deras folk mot "den stora ormen."

Nej, du kan inget, ja du kommer svara med något svammel som ingen bryr sig om.
Citera
2020-03-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk

Du det går utan att vara religiös att diskutera dom här sakerna. Man kan komma fram till troliga objektiva sanningar om kristendomens grundande genom att studera antikens historia, religion och personen Jesus.
Citera
2020-03-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Så vi ska bara lita på dig rakt av, du vet allt och har alla svar? Inga källor från varken skrifterna eller vetenskapliga utan ditt ord är 100% sanning!

Det jag skriver är den mest troliga sanningen. Jesus hade inget annat än judendom att grunda sin lära på han var född av judar i ett judiskt samhälle. Det finns minst två ställen i bibeln där han säger att hans lära är bara till för judar/israeliter.

Jesus var för gamla testamentets lära vilket är ungefär raka motsatsen till kristendom.
Citera
2020-03-05, 18:44
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Det jag skriver är den mest troliga sanningen. Jesus hade inget annat än judendom att grunda sin lära på han var född av judar i ett judiskt samhälle. Det finns minst två ställen i bibeln där han säger att hans lära är bara till för judar/israeliter.

Jesus var för gamla testamentets lära vilket är ungefär raka motsatsen till kristendom.

Ja så atteh.. du kanske ska kolla in de runt 50 olika källor som hävdar raka motsatsen till det du antar "är den mest troliga sanningen." De finns på varje sida i denna tråd, bara att börja beta av.. jag inväntar fortfarande att någon kommer med en Biblisk eller vetenskaplig källa som hävdar annorlunda..

Än så länge är det samma flumsvar som din "ööööööööööö jesus var viiiissst juuuuude ööööööööööönnnnnnggggg"
Citera
2020-03-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ja så atteh.. du kanske ska kolla in de runt 50 olika källor som hävdar raka motsatsen till det du antar "är den mest troliga sanningen." De finns på varje sida i denna tråd, bara att börja beta av.. jag inväntar fortfarande att någon kommer med en Biblisk eller vetenskaplig källa som hävdar annorlunda..

Än så länge är det samma flumsvar som din "ööööööööööö jesus var viiiissst juuuuude ööööööööööönnnnnnggggg"

Ska jag bry mig om att leta upp källor till en person som skriver "öööööööööööööööö" som svar?

Kan du förklara hur en person som är född av judar i ett judiskt samhälle och bara är uppväxt med judiska religiösa texter och berättelser och knappt har träffat några andra än judar kan vara något annat än jude? Nä det är orimligt.
Senast redigerad av larsjohansson 2020-03-05 kl. 18:51.
Citera
2020-03-05, 18:50
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ska jag bry mig om att leta upp källor till en person som skriver "öööööööööööööööö" som svar?

Kan du förklara hur en person som är född av judar i ett judiskt samhälle och bara är uppväxt med judiska kan vara något annat än jude? Nä det är orimligt.

Jag har med Bibliska OCH vetenskapliga källor bevisat det, var inte fet och lat och scrolla tillbaka i tråden, de står titt som tätt. Visa lite iniativ din jävla boomer.

EDIT; Du svarade på ett av många inlägg för 2 inlägg sedan där det bokstavligen står att du har fel

"Jakob (senare Israel) är de vita folkens förfader, Jakobs äldre bror Esau (fortfarande vit) gifte sig med en rasblandad kvinnan av Kaanan och fick en massa rasbastarder till barn.. voila, DÄR har du judarna och det är DÄRFÖR judarna räknas som jude genom mamman. För de hatar Yahweh och hans folk (vita), även sin egen förfader. Yahweh hatade Esau också.

Yahweh förpassade Esau och hans folk till Edom och de skulle för alltid bli kallade för Edomiter.

Abraham = vit > Isaac = vit > Jacob(senare Israel) > De 12 stammarna = VITA
Ja, Esau var VIT som sin bror, far och farfar och alla andra innan honom med hans blod, MEN HAN RASBLANDADE bort sin födelserätt och sitt arv, hans blodslinje som vit slutade med honom.

Isaiah 41:8
"But you, Israel, my servant, Jacob, whom I have chosen, you descendants of Abraham my friend,"

"Esau (/ˈiːsɔː/; Hebrew: עֵשָׂו, Modern: ʿĒsáv, Tiberian: ʿĒśāw, ISO 259-3 ʕeśaw; Greek: Ἠσαῦ Ēsaû; Latin: Hesau, Esau; Arabic: عِيسُو‎ ‘Īsaw; meaning "hairy"[1] or "rough"[2]), in the Hebrew Bible, is the older son of Isaac. He is mentioned in the Book of Genesis,[3] and by the prophets Obadiah[4] and Malachi.[5] The New Testament alludes to him in the Epistle to the Romans[6] and in the Epistle to the Hebrews.[7]

According to the Hebrew Bible, Esau is the progenitor of the Edomites and the elder brother of Jacob, the patriarch of the Israelites."

"Strictly speaking, it is incorrect to call an ancient Israelite a 'Jew' or to call a contemporary Jew an 'Israelite' or a 'Hebrew'".

-- 1980 Jewish Almanac, 1st chapter "Identity Crisis".

"Jews began in the 19th century to call themselves Hebrews and Israelites in 1860".

– Encyclopedia Judaica 1971 Vol 10:23.

"Edom is in modern Jewry"

-- The Jewish Encyclopedia, 1925 edition, Vol. 5, Page 41"

Men du är förmodligen för LÅGIQ för att begripa vad som står i inlägget "öööööö jesus är jude öööööö jag älskar judar hatar muslimer öööööö"
Senast redigerad av Daniel501 2020-03-05 kl. 18:54.
Citera
2020-03-05, 18:54
Medlem
Citat:
Jag har med Bibliska OCH vetenskapliga källor bevisat det, var inte fet och lat och scrolla tillbaka i tråden, de står titt som tätt. Visa lite iniativ din jävla boomer.

Någon påstår att Jesus hade blont hår? Gissningsvis någon kristen amerikan som ogillar tanken på att föremålet för deras tillbedjan skulle ha varit jude.
Citera
2020-03-05, 18:57
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Någon påstår att Jesus hade blont hår? Gissningsvis någon kristen amerikan som ogillar tanken på att föremålet för deras tillbedjan skulle ha varit jude.

Det kvittar vad någon påstår, f.f.a utan källor eller bevis. Jag har bevis och källor, du har inte presenterat något annat än "troligen sanningen".

Citera
2020-03-05, 19:01
Medlem
Citat:
Det kvittar vad någon påstår, f.f.a utan källor eller bevis. Jag har bevis och källor, du har inte presenterat något annat än "troligen sanningen".

Du har inte presenterat några som helst bevis, utan bara några skräpartiklar.
Du tror väl också på att jorden är platt va?
Citera
2020-03-05, 19:09
Medlem
Citat:

Nitsche och Hitler håller med mig om att kristendomen är förljugen och dålig bluffreligion påhittad av judar.

Jesus var emellertid inte den som hittade på kristendomen som den blev och hade inte känt igen kristendomen.
Senast redigerad av larsjohansson 2020-03-05 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in