2020-03-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Behandla ångest med oxycontin du vet absolut inte vad du pratar om så sluta utge dej för att ha medecinska kunskaper / från en som har varit. Opiatberoende i 20.år.
Starttips:
Lär dig läsa vad jag skriver!
Jag formulerade mig med att använda ordet "kupera" [sin ångest]. Det innebär, på lättare svenska, att man [tillfälligt] kan häva t ex en ångestattack.
Jag har alltså inte, vilket du vid ditt läsningsförsök tycks ha landat i, påstått att opiater (i det här fallet Oxycontin) skulle vara nåt man behandlar ångest med.

Är du helt säker på att inte ditt långvariga opiatmissbruk kan ha gett dig vissa kognitiva defekter?
Citera
2020-03-05, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga förhör LW sid 272

L*inda informeras om anledning till förhör och ombeds berätta om sin relation till Lena
Wesström.
Jag började jobba på utslussverksamheten den 12 mars 2018 och Lena och jag delade rum. Vi
hade varsitt skrivbord i samma rum. Jag hann inte lära känna henne så men hon var varm och
öppenhjärtlig, vi har barn i samma ålder och så. Hon pratade om geocashing, vi pratade om
barnen och hon pratade om barnens pappa och om de männen hon träffade. Vi blev ändå tajta
för vi båda är öppna personer. Jag blev chockad när hon försvann - hon sa inget om att någon
var våldsam mot henne eller hotfull eller att hon kände sig otrygg på något sätt.

Jag kunde
förstå att hon hade ett inte helt enkelt privatliv sammantaget utifrån det hon berättade för mig.
Jag förstod att det hände lite saker - hon var intresserad av en man men en annan man var
intresserad av henne. Hon sa ibland jag är "trashmamman" och Ulf är den perfekta pappan -
att han var hennes klippa.

Lena var intresserad av en man som heter Jimmy - han bor i Stockholm eller Uppsala. Hon
skulle åka med honom till Norge, jag tror de var 8 personer som skulle dit tillsammans. Det
såg Lena fram emot jättemycket. Den mannen som var kär i henne minns jag inte vad han
hette men hon beskrev honom och sa: "han skulle säga ja direkt om jag sa ja". Det var inte
Ulf eller Stefan, det var en annan person. Jag tror att den mannen bodde någon annanstans -
fick känslan av att han inte bodde i Örebro.

Det fanns också en som heter Mats i Västerås.
Han har fastnat lite hos mig - jag kan inte förklara varför men jag och Marie Ström blad på
jobbet har pratat mycket om honom och hon har känt Lena mycket längre. Både hon och jag
har fastnat lite för honom.

Forts, Sid 273
Sista dagen du träffade henne, när var det?
Hon försvann ju på en tisdag och jag jobbar alltid måndag och torsdag kväll så det måste varit
måndag den 11 maj? Hon jobbade på måndag kväll till kl. 20. Hon bö1jade 11.30 eller nu
kanske jag säger fel för hon jobbade 75 % så då måste hon börjat på eftermiddagen. Sen vet
jag att hon gick hem, Aron fyllde år - nu kommer jag inte ihåg om hon sagt detta själv eller
att jag förstått det nu efteråt. Ulf, Noa och Ester skulle komma hem till henne. Hon pratade i
telefon vid cirka kl. 22.35 på måndag kvällen. Eller förlåt, hon chattade via Messenger med
Jimmy som hon är förälskad i. Det vet jag för att Marie talade med Jimmy sen. Marie och jag
pratade om det dagen efter för Jimmy hade sagt att han skrev en emoji och skrev: hallå vart är
du.

------------------
Mannen som var kär i henne (som hon direkt skulle säga ja till hette R*oger) och dom skulle gemensamt skulle till Norge för att dela rum. Förstår utredningen skrev att LW hade ett mycket stort kontaktnät då det verkligen är svårt att hålla reda på alla gubbar.

Det hade varit betydligt lättare att få ordning på dom i tid om hon inte träffat dom i ett tidstrassel. En avsevärd tid av förundersökningen har ägnats dessa gubbar. Undrar om dom räknat hur många dom var.

Honan6 som är så suverän på sånt kanske kan lägga upp ett tidsschema så det går att få en helhetssyn/bättre perspektiv på hennes manliga "vänner"?

Som detta Honan6 hjälpte oss med. Nu har dock iom, FUP tillkommit ett antal till.
https://www.bildtagg.se/bild/1ay4qkea82hsuaxrn1uxq30b

Vilken aktbilaga?

Det står ju:

"Den mannen som var kär i henne minns jag inte vad han hette men hon beskrev honom och sa: "han skulle säga ja direkt om jag sa ja"",

inte som hon skulle säga ja till?

Det var väl inga problem om han var kär i henne och hon direkt skulle säga ja?

Nu verkade det ju som att hon var intresserad av Jimmy istället?

Eller hur menar du?
Citera
2020-03-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det låter troligt.
Han har ju planerat det så till vida att han släcker ner utebelysningen och som det verkar fyller varenda minut nästan med "to does" allt för att fixa till et alibi.

Därför är det troligt att han tänker att det är bra om någon ser honom i trädgården: Han har ju redan pratat med grannen om hur tunt gräset såg ut, när de pratar över staketet, samtidigt som han vet att han kommer att behöva göra saker där ute som andra inte bör se. Han vill inte bi sedd när han går hemifrån eller kommer hem, och inte heller med efterarbetet.

Han är klurig när han frågar grannen på sitt hala sätt (underförstått jag har ju alibi, var ju hemma) om de inte sett honom. På samma gång som han försöker plantera in i deras huvuden att han har varit hemma, fiskar han efter information.

Kontroll, kontroll, kontroll.
På ett mycket sofistikerat och lömskt sätt. Nästan så man inte tänker på det...

Nej, men alltså alla ni som har teorier om vattenspridaren, hur kan ni inte se att det inte går ihop? Varför skulle han plantera en vattenspridare han inte äger för att förklara varför han är i trädgården och sen försöka få grannarna, som vet att han inte äger nån vattenspridare, att placera honom i trädgården, där han uppenbarligen håller på med annat fuffens? Han har ju ingen aning om vad grannarna kommer påstå att dom sett honom göra där ute. Att han försöker behålla kontrollen är jag helt med på, men det här vattenspridartramset är heeelt ologiskt. Han säger f.ö. aldrig i förhör att han flyttat vattenspridaren "flera gånger", utan specificerar att han flyttat den EN gång. Ska han placera sig i trädgården flera gånger är en vattenspridare ett av dom sämsta sätten, eftersom hela poängen med en vattenspridare är att den sköter sig lite själv
Citera
2020-03-05, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Vet inte hur din verklighet ser ut, och den vill jag helst inte se. Men på RIKTIGT, du fortsätter att hävda att det är hennes eget fel. Ja man ska vara två för att dansa tango. Men oavsett är det ett mord........oavsett dina fina vokabulär så är det EN mördare och det kan du inte komma ifrån. Men blundar gör du......
Jag blundar verkligen inte för verkligheten.

Mitt inlägg handlade inte om mördare eller mord. Det var ett inlägg som tjänade att [fåfängt tydligen] försöka förklara att om LW hade fått (tvingande) terapi hade hon än idag kunnat vara vid liv.
Hade inte det varit bra?
Citera
2020-03-05, 13:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det låter troligt.
Han har ju planerat det så till vida att han släcker ner utebelysningen och som det verkar fyller varenda minut nästan med "to does" allt för att fixa till et alibi.

Därför är det troligt att han tänker att det är bra om någon ser honom i trädgården: Han har ju redan pratat med grannen om hur tunt gräset såg ut, när de pratar över staketet, samtidigt som han vet att han kommer att behöva göra saker där ute som andra inte bör se. Han vill inte bi sedd när han går hemifrån eller kommer hem, och inte heller med efterarbetet.

Han är klurig när han frågar grannen på sitt hala sätt (underförstått jag har ju alibi, var ju hemma) om de inte sett honom. På samma gång som han försöker plantera in i deras huvuden att han har varit hemma, fiskar han efter information.

Kontroll, kontroll, kontroll.
På ett mycket sofistikerat och lömskt sätt. Nästan så man inte tänker på det...

Rekat och planerat 👍🏻

Citerar @Zymbal:

”Han har ju varit ute och rekat och vet precis vilka platser och tidpunkter han bör undvika pga andra människors rutiner (tex att han frågar grannen med hunden om han brukar rasta hunden vid den här tidpunkten samt var de isåfall brukar gå).
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-05, 13:54
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han lyckas ta hand om sina barn vv om än med en hel del brister men betänk att barnen är tonåringar och att SD anpassar sig till en ny situation som ensamstående föräldrer när de tidigare varit två i samma hem om att dela allt ansvar med barnen..
Det här måste vara en av de mest sinnessjuka skönmålningarna jag sett faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ni som följt tråden från start minns nog hur hårt MH kritiserade LW i sin blogg. Hon presenterade sig även för eventuella läsare till ett speciellt underground-forum, men sen försvann bloggen. Jag hann ju kopiera den och kanske fler hann göra det som t ex Carina78 som är väldigt aktiv i tråden?

Isf är jag intresserad av att höra vilken bild Carina78 fått av MH och skulle du kunna se henne som en alternativ mördare om det visar sig att det inte är SD? Har du läst något av MH:s material om manipulation?
Tacksam för svar!
Jag är också intresserad av att läsa texterna!
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-05 kl. 13:59.
Citera
2020-03-05, 14:01
Medlem
T34Panzers avatar
Steffe lille om han åtminstone kunnat visa inteesse. Tror Backman & Co är lite mätta på honom. Han har nog inte helt lätt att ta emot instruktioner.

NA:
”45-åringen sitter och tittar i papper som han har framför sig. Han ser inte ut att följa vad som sägs i förhöret.

Det är ett långt förhör som spelas upp. Just nu nämns ingenting som har något med mordutredningen att göra.

Barnet ska berätta om morgonen då Lena försvann.”

Fast han bryr väl sig inte. Det var ju A som han sa till Lena att han skulle slå ihjäl
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-05 kl. 14:12.
Citera
2020-03-05, 14:04
Medlem
Reimers avatar
Ännu en lös trådända som borde ha knutits fast bättre i det nät som åklagarna har spunnit.

Citat:
Polisen har alltså inte lyckats slå fast om någon hackat sig in i kontot, eller tidigare fått lösenordet till det av Lena.

Citat:
Åklagaren Therese Johansson går nu igenom händelser på Lenas google-konto, där någon loggat in efter hennes död.
– Det är oklart om någon gått in i kontot med eller utan hennes samtycke, säger Therese Johansson.

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-besoker-ratten-misstanka-mordplatsen-pa-plats-i-hjarsta-vi-rapporterar-direkt

Blir det för många så svajar indiciekedjan betänkligt.
Citera
2020-03-05, 14:11
Medlem
Reimers avatar
Hmm, någon som har kollat på mastuppkopplingarna?

I Möllertråden var det ju en hel del som var djävligt vassa på sådant.

Citat:
Nu går åklagaren igenom mastuppkopplingar som Lenas mobiltelefon gjort under mordnatten.
– Klockan 00.47 stängs hennes telefon av. Det går inte att säga på vilket sätt detta gjorts, säger Therese Johansson.
Även 45-åringens mastuppkopplingar gås igenom kort av åklagaren-.
– Nu är det så komplicerat att förklara det här så vi kommer att höra ett vittne senare som ska berätta om detta. Det ska vi göra för att visa att 45-åringen inte har något alibi.

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-besoker-ratten-misstanka-mordplatsen-pa-plats-i-hjarsta-vi-rapporterar-direkt
Citera
2020-03-05, 14:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag blundar verkligen inte för verkligheten.

Mitt inlägg handlade inte om mördare eller mord. Det var ett inlägg som tjänade att [fåfängt tydligen] försöka förklara att om LW hade fått (tvingande) terapi hade hon än idag kunnat vara vid liv.
Hade inte det varit bra?

Skulle du kunna vända på ditt påstående? Om SD fått hjälp så hade Lena levt idag?
Men det tar nog emot för dig att resonera så för det är Lenas eget fel att hon mördades.
Citera
2020-03-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Försvaret kommer troligtvis hävda att det var ett rånmord med random killer(s).
Har åklagaren utrett och avskrivit den möjligheten? Tror inte det. Hon har informerat rätten om att bara alternativa GM i Lenas umgängeskrets är utredda och avskrivna.

Det finns rimligt tvivel. Ingen kan med säkerhet säga om det var SD eller HD som mördade Lena. Samtidigt saknas det belägg för att de skulle ha agerat i samförstånd. Ingen av dem kan heller knytas till brottsplatsen. Därmed kan ingen av dem fällas. Som jag ser det.

Det är i första hand det som försvaret kommer att sikta in sig på.

Man kan notera att såväl Stefan som Jerry tidigt pekat i riktning mot Hanna.
Citera
2020-03-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har för mig att flera nämt i förhör att Steffe är småsnål
Han samlar ju på allsköns billigt skit...

Citerar @Zache
” Du tror inte att hon, invaggad i St*fans självbelåtna prylvärld full av andrasorteringsprodukter, bensinmacksmobilladdare, risiga cyklar, trötta fleecetröjor och foppatofflor, återigen helt enkelt bara lyssnat till hans oerhörda kunskap vid inköpet? Som hon verkar ha gjort med hans expertis om allt från gamla kylskåp till var man till lägsta pris köper billiga mobilskal? ”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Min källa skrev även i sina PM idag:

” Försvaret lät oss se bilder från Stefans hem. Inomhus var det väldigt stökigt. Oordning och mycket skräp och mängder verktyg. Det var säkert 50 par skor, så ser man på bilderna från Lena så har han det rörigare. Bilderna var tagna innan polisen varit där och gjorde något.
Tvättmaskinen var som jag ca 15 år gammal.

Finns det bilder från SDs hem att titta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in