2019-05-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är verkligen inte begripligt varför HD umgås så mycket med SD - speciellt efter att LW mördades. Innan var HD mest ute med andra och med Sillen som återkommande hoppas på mer trevligt HD-umgänge i sina GC-loggar.

Det forna gifta och numera skilda paret verkar ju inte umgås för barnens skull, eftersom det mesta umgänget tycks ske utan dem. Är HD totalt manipulerad av SD och hans första medhjälpare i ett fruktansvärt mord eller är de båda helt oskyldiga som söker tröst hos varandra genom att cacha sig fram som någon slags flykt från verkligheten?

Utifrån sett så är det obegripligt hur hon kan umgås med SD - den notoriska lögnaren som under så lång tid varit otrogen med kvinnan som vigde dem.

Jag lägger numera till en teori - vågar hon inte bryta helt? Utan känner sig tvingad att fortsätta följa med på SDs planer/resor, tänk på vad som hände LW... Hon är kanske van att styras och har inte lärt sig att säga nej till SD. Eller om hon nu skulle vara totalt ovetande om vad som hände natten 14-15 maj 2018, försöker hon ta reda på det genom att umgås med MGM?
Citera
2019-05-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag lider med minsta sonen ; Aron.
Som fyller år då hans mamma mördades .
Borde finnas ett straff bara därför - att en mördare är så elak att han väljer en liten grabbs födelsedag -
Fy f*n
Med risk att än en gång bli kallad typ "SD-kramare", så måste jag påminna om att vi inte vet vem som dödade LE, än mindre vet vi om mördaren visste att LW hade barn hemma.

Om mördaren är en "kreti-pleti"- person, lär den knappast ha vetat om att LW:s yngsta barn hade födelsedag dan därpå.
Eller hur?
Citera
2019-05-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kvinnor kan vara svåra att förstå sig på men kanske frun, som vårdgivare, tycker att knölen behöver stöd just nu? Han ligger onekligen väldigt risigt till.
Gör han?
Tycker du på riktigt att han ligger "väldigt risigt till"? Visserligen kan det knappast vara mysigt att på Flashback bli uthängd som mördare, men det hindrar ju honom inte från att arbeta, odla sitt fritidsintresse (jag tänker på geocaching, inte på att mörda) och även fritt kunna åka utomlands med ett, gissningsvis, trevligt sällskap.

Ovanstående räcker i min bok INTE upp till verkshöjden för att nå nivån "ligga väldigt risigt till".
Vad heter din bok?
Citera
2019-05-06, 11:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Gör han?
Tycker du på riktigt att han ligger "väldigt risigt till"? Visserligen kan det knappast vara mysigt att på Flashback bli uthängd som mördare, men det hindrar ju honom inte från att arbeta, odla sitt fritidsintresse (jag tänker på geocaching, inte på att mörda) och även fritt kunna åka utomlands med ett, gissningsvis, trevligt sällskap.

Ovanstående räcker i min bok INTE upp till verkshöjden för att nå nivån "ligga väldigt risigt till".
Vad heter din bok?

Det är självklart att han ligger risigt till.
Efter nästan ett års polisutredning är han fortfarande skäligen misstänkt för mord.
Citera
2019-05-06, 14:00
Medlem
Honan6s avatar
Ni som följt tråden från start minns nog hur hårt MH kritiserade LW i sin blogg. Hon presenterade sig även för eventuella läsare till ett speciellt underground-forum, men sen försvann bloggen. Jag hann ju kopiera den och kanske fler hann göra det som t ex Carina78 som är väldigt aktiv i tråden?

Isf är jag intresserad av att höra vilken bild Carina78 fått av MH och skulle du kunna se henne som en alternativ mördare om det visar sig att det inte är SD? Har du läst något av MH:s material om manipulation?
Tacksam för svar!
Citera
2019-05-06, 14:04
Medlem
Citat:
Det är verkligen inte begripligt varför HD umgås så mycket med SD - speciellt efter att LW mördades. Innan var HD mest ute med andra och med Sillen som återkommande hoppas på mer trevligt HD-umgänge i sina GC-loggar.

Det forna gifta och numera skilda paret verkar ju inte umgås för barnens skull, eftersom det mesta umgänget tycks ske utan dem. Är HD totalt manipulerad av SD och hans första medhjälpare i ett fruktansvärt mord eller är de båda helt oskyldiga som söker tröst hos varandra genom att cacha sig fram som någon slags flykt från verkligheten?

Utifrån sett så är det obegripligt hur hon kan umgås med SD - den notoriska lögnaren som under så lång tid varit otrogen med kvinnan som vigde dem.

Det kanske är så enkelt att HD bara ser honom som en kompis som hon, utöver barn, delar ett gemensamt intresse med geocaching.

Att han är MGM är helt och hållet hans problem. Hon är skild och har eget boende med egen ekonomi vilket har förändrat hennes position och frihet relativt SD.

Hon behöver inte följa med honom som ett bihang utan kan utnyttja sin frihet att göra egna val och välja att spela med andra samt träffa andra personer fritt. Samma frihet som SD utnyttjande under äktenskapet.

Hon kanske tycker att det är en extra bonus.
Citera
2019-05-06, 14:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ni som följt tråden från start minns nog hur hårt MH kritiserade LW i sin blogg. Hon presenterade sig även för eventuella läsare till ett speciellt underground-forum, men sen försvann bloggen. Jag hann ju kopiera den och kanske fler hann göra det som t ex Carina78 som är väldigt aktiv i tråden?

Isf är jag intresserad av att höra vilken bild Carina78 fått av MH och skulle du kunna se henne som en alternativ mördare om det visar sig att det inte är SD? Har du läst något av MH:s material om manipulation?
Tacksam för svar!

Det är jag också intresserad av att höra.
Jag har haft exakt samma funderingar som du.
Citera
2019-05-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kanske är så enkelt att HD bara ser honom som en kompis som hon, utöver barn, delar ett gemensamt intresse med geocaching.

Att han är MGM är helt och hållet hans problem. Hon är skild och har eget boende med egen ekonomi vilket har förändrat hennes position och frihet relativt SD.

Hon behöver inte följa med honom som ett bihang utan kan utnyttja sin frihet att göra egna val och välja att spela med andra samt träffa andra personer fritt. Samma frihet som SD utnyttjande under äktenskapet.

Och ändå gör hon just det. Du har inte sett henne i de situationerna, det har jag. Hon Ler inte, verkar stressad och uppjagad, det var tydligt att hon inte trivdes och inte ville vara där.
Är det så svårt att inse att hon är under SD´s kontroll eller ev fruktar för sitt liv då hon vet eller starkt misstänker att han är mördaren? Eller om de mördat tillsammans.

Huromhelst är hennes beteende väldigt konstigt, t.o.m oerhört konstigt.
Citera
2019-05-06, 14:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag kan inte riktigt hålla med om att problemet endast skulle vara SD:s. Visst, det kan säkert ha varit oerhört jobbigt för SD att en åklagare i ett års tid har pekat ut honom som "skäligen misstänkt", men ju längre tiden går desto mer ökar risken att strålkastarljuset snarare kommer att riktas mot åklagaren själv. Att bara stå och peka på en person så här länge, utan att alls kunna förklara varför man pekar på honom, håller naturligtvis inte i längden.

Det ovanliga förfarande som det möjligen skulle kunna handla om här, dvs. att försöka "döma" någon till livstids misstanke utan möjlighet att försvara sig, har ju redan prövats ett par gånger. Två läkare som enligt en förslaget utformad (ej överklagbar) dom skall ha styckat en kvinna, och två killar i Värmland som utan rättslig prövning fick finna sig i att ha dränkt sin vän.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-06 kl. 14:30.
Citera
2019-05-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag kan inte riktigt hålla med om att problemet endast skulle vara SD:s. Visst, det kan säkert ha varit oerhört jobbigt för SD att en åklagare i ett års tid har pekat ut honom som "skäligen misstänkt", men ju längre tiden går kommer nog strålkastarljuset snarare att riktas mot åklagaren själv. Att bara stå och peka på en person så här länge, utan att alls kunna förklara varför man pekar på honom, håller naturligtvis inte i längden.

Det ovanliga förfarande som det möjligen skulle kunna handla om här, dvs. att försöka "döma" någon till livstids misstanke utan möjlighet att försvara sig, har ju redan prövats ett par gånger. Två läkare som enligt en förslaget utformad (ej överklagbar) dom skulle ha styckat en prostituerad kvinna, och två killar i Värmland som utan rättslig prövning fick finna sig i att ha dränkt sin vän.

Så vem är mördaren, har du ingen egen teori?
Kanske åklagaren även här vill prova skuldfrågan i ett rättegång, för det knepiga med den prostituerade i Stockholm är ju att läkarna dömdes för styckningen men inte mordet, så vem mördade henne? Ingen?

Om det nu inte finns något annat som pekar mot en alt GM än SD, är det väl självklart att det provas i en domstol. För LW mördades väl, eller är vi alla ute och cyklar?
Citera
2019-05-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Och ändå gör hon just det. Du har inte sett henne i de situationerna, det har jag. Hon Ler inte, verkar stressad och uppjagad, det var tydligt att hon inte trivdes och inte ville vara där.
Är det så svårt att inse att hon är under SD´s kontroll eller ev fruktar för sitt liv då hon vet eller starkt misstänker att han är mördaren? Eller om de mördat tillsammans.

Jodå, men jag ville bara betrakta "fenomenet" ur en annan synvinkel så man kan jämföra vilken som verkar mest trolig.

Så det var utmärkt att du svarade med dina personliga observationer från verkliga praktiken i geocaching världen. Det finns mycket som talar för den synvinkeln.

Ett tredje synsätt är om dom samverkat och skilsmässan är enbart fiktiv, vilket du också nämner "pair in crime".
Senast redigerad av Remark 2019-05-06 kl. 14:38.
Citera
2019-05-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Tack, då har jag fått det bekräftat att hon allt av annat verkar
trivas och njuta av och i fd makens sällskap. Tror också som
@Honan6 precis spekulerade om, att HD förmodligen är
manipulerad av SD.

HD skulle säkert trivas bättre och vara mer avslappnad, i t ex
S*llens sällskap.

Du som känner de flesta av berörda parter i dessa kretsar och vet
hur de brukat uppträda innan mordet, mycket troligt att HD är under
SD:s kontroll och kanske till och med fruktar för sitt eget liv.

Att HD vet vem som är GM är jag övertygad om (detta gäller även
JG.) I mina tankar finns forfarande möjligheten att MGM och HD
tillsammans tagit LW av daga. Att hon på något sätt varit GM
behjälplig måndagkvällen/natten den 14/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in