Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Gissar bevattningen där på natten med vattenspridaren är en lögn för att förklara en hög vattenförbrukning den natten.
Både tvättmaskin med kläder, duschen och tvätt av cykel, skor etc med vattenslang och annat har nog gått varma.
Så alibi är alltså flytta vattenspridaren ett antal ggr, mekar med växlar och är ute och cyklar ett antal ggr för och inte glömma att han sitter vid datorn och jobbar.
1. Personen hävdade att SD inte sprang in och ut i trädgården och undrade varför han ljög om vattenspridare.
2. Jag svarade att SD ljög om vattenspridaren av två anledningar: Dels för att grannar skulle kunna säga att han var i trädgården då och då om polisen undrade. Det är normalt att vattna under natten. Och dels för att han skulle kunna spola rent cykel, tillhyggen osv- med andra ord greja mycket med vattenslangen. En granne berättar att SD har spotlights i trädgården som går på automatiskt när det blir mörkt (SD har också medgivit att dom är tidsinställda). Just den här kvällen och natten så är dom avstängda. Därför gissar jag att han pysslar med något som han inte vill att nån ska se, men OM någon ser honom, så har det en förklaring: Han är ute och flyttar och grejar med slang och vattenspridare.
3. Han har berättat från första början att han tvättar kläder den natten inför resan..
Han VILL synas, men han vill inte att nån ska se vad han EGENTLIGEN håller på med. Det är väl därför han skickar sms till sina grannar och berättar vad han gjorde i sms och sedan skriver: "Det vore fint om ni såg mig den kvällen".
EDTIT: Men ja, det där med vattenförbrukningen, som du säger, är också en god förklaring!