Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Vad baserar du det på? Hon har ju varit inlagd. Inte så att de låtit henne springa ute i Jönköping som sjuk.
Vette fan om jag hade känt att färgen på mitt snor, hur hög/låg feber jag haft och konsistensen på mitt bajs är något allmänheten behöver veta. Alla pallar inte ha media efter sig. Så länge de rapporterar det nödvändigaste gör de vad de ska.
Hon är inte satt i isolering, hon är satt i karantän på sjukhuset med full möjlighet att nå ut till tidningen.
Det är ingen som begärt att veta vilken färg ditt snor har, och du är väl medveten om att det jag skrev på intet sätt var riktat så. Detta handlar om att kunna förvarna folk som möjligen haft kontakt med den smittade, och på så vis kunna begränsa spridningen.
Sedan finns det alltid en mängd personer, såsom 9och0 som tycker att integriteten är viktigare än att 2% av alla smittade dör. Det får stå för dig. Jag ser hellre att vi stoppar smitten nu när vi faktiskt har möjlighet till det. Men jag är ledsen att det kränker din integritet. Den är viktigare än samhällets överlevnad.