2020-03-05, 13:01
Medlem
Hur många fler svenskar är i Italien???????
Citera
Medlem
eternussermos avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoyxLX/lungsjuka-ida-snalla-tank-pa-oss-som-tillhor-riskgruppen

Tänkvärt, people, ge er inte ut bland andra och nys, även om ni är hundra procent säkra på att det inte är Corona, håll er hemma!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bra att Victoria och Daniel håller Estelle hemma, då det finns ett Coronafall i hennes skola. Jag brukar inte hylla de kungliga, men nu hoppas jag att folk följer deras exempel och inte lyssnar på Tegnell. Det behövs ofta en "högt uppsatt" förebild, innan svenskar vågar gå emot vad en myndighet har sagt. Vi är - som folk - otroligt hjärntvättade, när det gäller att lyda myndigheters anvisningar.
Barn smittar ju inte andra - ungen hostar bara lite, det är lugnt hon kan gå på dagis.

Gällde visst inte de kungliga högheterna. Där ser man...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Åter igen: Nästan 100 000 fall, och i inget av dessa har någon lyckats påvisa att ett barn smittat en vuxen. Så nej barn är inte potentiella smittspridare.

Sluta sprid desinformation, snorunge!
Min hjärna undrar hur ett virus kan förstå skillnaden på ett barn och en vuxen. Tänker viruset att nu är jag i snoret på ett barn, så nu ska jag fan inte sprida mig om ja hamnar på en vuxen?
Citera
2020-03-05, 13:02
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Senegal och Nigeria.

Missförstod du mig kanske tänker jag nu?

Senegal har 4 sjuka och Nigeria 1.

Med "Drabbat" menar jag såklart en betydande spridning som kan vara svårhanterad. Utan en sådan situation är det ju ganska svårt att dra slutsatser hur landet hanterar detta. Håller du inte med?

Det kan ju såklart vara så att de verkliga siffrorna är betydligt högre för dessa länder, men att dessa länder saknat förmåga att diagnosticera ordentligt. Detta skulle isåfall tyda på att dessa länder hanterar det sämre, inte bättre. Men även här är det för tidigt att dra några slutsatser än.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det är WHO som säger att den globala dödligheten är 3,4%. Är WHO tillräckligt bra källa?

Säger de inte alls. De skrev att av alla hittils smittade har 3.4% dött
Det är inte dödlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Sluta med desinformation.... baserat på trådsanning eller påhit....

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Dödlighet = döda/(döda+tillfrisknade)

Italien CFR per dag: 31.4%, 38.66%, 36.7%, 29.05%, 33.06%, 25.87%, 32.21%, 27.94% (4 mars)
Snacka om att kasta sten i glashus. Du räknar helt fel. Slutligt antal tillfrisknade är nämligen inte känt men kommer att vara betydligt fler än antalet nytillkommet döda. Din egen länk har en flik som handlar just om dödlighet. Läs den i stället och sluta just med desinformation: https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Komiskt hur du vrider och vänder på orden jag skriver, det är du som är oseriös och korkad.
Jag är orolig för flera av mina nära och kära, risken är dock betydligt större att dö i en bilolycka än att dö av Corona-viruset. Dagligen dör fler i trafiken än vad Corona-viruset har dödat under dessa månader.

Nej jag misstolkar inte dig alls. Detta är ETT bevis:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Det är så fruktansvärt ointelligent att jämföra med trafikdöden, när den här sjukdomen exponentiellt ökar för varje dag. Förstår du ordet exponentiellt? Ökar trafikdöden exponentiellt? Nä? Dåså.

Jag förstår inte hur du tänker när COVID-19 har dödat officiellt sett lika många på två månader som det tog SARS ett helt år att döda.

COVID-19: 1 smittar 4 varav alla de 4 smittar 4 nya. 1 - 4 - 16 - 64 - 256
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
https://www.expressen.se/nyheter/markus-40-jag-blev-testad-i-ett-coronatalt/

En applåd för Markus, som visar sitt ansikte trots möjliga smitta. Sedan har vi Jönköpingstjejen som tycker hennes integritet är viktigare än en möjlig spridning.

Det är bra att folk visar sig i ett påbörjande skede av en spridning så att folk som varit i kontakt med dessa människor snabbt kan tas in för prov.

Vad baserar du det på? Hon har ju varit inlagd. Inte så att de låtit henne springa ute i Jönköping som sjuk.

Vette fan om jag hade känt att färgen på mitt snor, hur hög/låg feber jag haft och konsistensen på mitt bajs är något allmänheten behöver veta. Alla pallar inte ha media efter sig. Så länge de rapporterar det nödvändigaste gör de vad de ska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
"De fyra coronasmittade personerna i Region Stockholm som utretts hade varit i Italien.
Så från gårdagens nya 16 positiva fall i Stockholm har 15 smittats i Italien och ett fall i Iran, bekräftar regionen för SVT Nyheter."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Den idioten som hade ansvaret att rapportera om dessa fallen borde få sparken direkt, hen bara droppade allt på skrivbordet för klockan var nära hemgång, detta skapade en massa rykten helt i onödan, så jävla illa skött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
"Fakta just nu är att dödligheten i covid-19 är 3.4% "
Källa tack
Läs i tråden, i tidningar eller sök kanske? Jag är snäll och gör det åt dig och plockar första resultat.
Citat:
“Globally, about 3.4% of reported COVID-19 cases have died,” WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said during a press briefing at the agency’s headquarters in Geneva. In comparison, seasonal flu generally kills far fewer than 1% of those infected, he said.
WHO says coronavirus death rate is 3.4% globally, higher than previously thought
https://www.cnbc.com/2020/03/03/who-says-coronavirus-death-rate-is-3point4percent-globally-higher-than-previously-thought.html

Ha det bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RemindMeToForget
Får panik på alla som säger olika 😭

Ska man inte äta frukt och grönsaker som man inte tillagar då?

Du sköljer väl frukt och grönsaker innan du äter? Om du är väldigt orolig så skala dem. Det är nog sämre för din hälsa att sluta äta frukt och grönsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in