2020-03-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vart kommer dina 0.6% ifrån?

Det land där nämnaren i bråket sannolikt är som mest korrekt, Sydkorea.
41(döda)/ 6088 (antalet som testat positivt, alltså inte inkluderat alla odiagnostiserade) = 0.67%.
Citera
2020-03-05, 13:03
Medlem
Varför reser så jävla många människkor till ITALIEN?!
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Barn smittar ju inte andra - ungen hostar bara lite, det är lugnt hon kan gå på dagis.

Gällde visst inte de kungliga högheterna. Där ser man...

Ja, visst blir det roligt när kungafamiljen går emot myndigheternas rekommendationer!
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
50% i sjukhus? 11% intensiv?

Dear god, vad fan är det som händer i Italien? Har de åkt på en värre variant av viruset än resten?

Italien rapporterar bara kliniska fall sen ett antal dagar. Smittan är betydligt mer utbredd än de officiella siffrorna visar.

Dock så ger ändå dessa siffror skäl till oro, eftersom andelen svårt sjuka av de som söker vård är extremt hög i Italien. Betydligt högre än de var i Wuhan.

Även i absoluta tal är siffrorna mycket bekymmersamma. Sjukvården får enorma problem om så här många behöver sjukhusvård. Man ska komma ihåg att än så länge är det bara några få regioner i norra Italien som drabbats fullt ut, men redan nu befinner sig sjukvården i Italien i full kris och man har beslutat att fördubbla intensivvårdsplatserna i landet.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
.

Kanske du skulle sluta stirra blint på siffrorna och kolla vad som ligger bakom istället?

Kanske du skulle sluta att sticka huvudet i sandet.

587 new cases and 28 new deaths in Italy.
Total: 3,089 and 107 deaths
Among the 2,706 active cases, 1,344 (50%) are hospitalized,
295 of which (representing 11% of active cases) are in intensive care.
Among the 383 closed cases, 276 (72%) have recovered, 107 (28%) have died.
Citera
2020-03-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Komiskt hur du vrider och vänder på orden jag skriver, det är du som är oseriös och korkad.
Jag är orolig för flera av mina nära och kära, risken är dock betydligt större att dö i en bilolycka än att dö av Corona-viruset. Dagligen dör fler i trafiken än vad Corona-viruset har dödat under dessa månader.

De dagar de är ishalt på vägarna oroar sig fler för nära och kära och andra ute på vägerna.

Och ingen som är i närheten av en trafikolycka behöver tänka att de kanske utsätter sina barn, redan sjuka eller sina gamla för en bilolycka när man kommer hem.

Du verkar ha problem med det här och försöker förminska riskerna för att du mentalt inte kan hantera det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bra att Victoria och Daniel håller Estelle hemma, då det finns ett Coronafall i hennes skola. Jag brukar inte hylla de kungliga, men nu hoppas jag att folk följer deras exempel och inte lyssnar på Tegnell. Det behövs ofta en "högt uppsatt" förebild, innan svenskar vågar gå emot vad en myndighet har sagt. Vi är - som folk - otroligt hjärntvättade, när det gäller att lyda myndigheters anvisningar.

De kungliga är ju tvingade att hålla Estelle hemma då skolan bommat igen. Det är inget beslut de själva fattat.

Jag gissar att alla skolor med konstaterade fall kommer att stänga. Får dock se hur länge den hållningen är rimlig. Tegnell gissade att denna situation håller i sig fram till senhösten, så skolor kan tvingas ändra sin policy om fallen droppar in regelbundet.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemindMeToForget
Får panik på alla som säger olika 😭

Ska man inte äta frukt och grönsaker som man inte tillagar då?
Varför skulle man inte det? Man kokar ju oftast grönsakerna. Kanske koka dem liite längre nu, t ex små sockerärter brukar jag kokai 2 min men nu blir det minst 4 min.

Varför skulle man inte kunna äta frukt? Sprita av skalet om du är orolig, skala av det sen.
Citera
2020-03-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det är WHO som säger att den globala dödligheten är 3,4%. Är WHO tillräckligt bra källa?

Preliminärt, i gruppen som fått en diagnos ja. I praktiken tyder det mesta på att dödligheten är betydligt lägre. Sen drar ju 80+:arna och dålig vård initialt i Kina upp snittet rejält dessvärre. I gruppen som smittats efter 1 februari i Kina verkar dödligheten snarare ligga runt 0.7%.
Citera
2020-03-05, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1

Ligger nära och e billigt här i schweiz ser man sällan svenskar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kanske du skulle sluta att sticka huvudet i sandet.

587 new cases and 28 new deaths in Italy.
Total: 3,089 and 107 deaths
Among the 2,706 active cases, 1,344 (50%) are hospitalized,
295 of which (representing 11% of active cases) are in intensive care.
Among the 383 closed cases, 276 (72%) have recovered, 107 (28%) have died.

Italien rapporterar endast kliniska fall sen ett par dagar tillbaka..
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1

De åker skidor i italienska alperna vid den här tiden på året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in