Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Han säger ju flera ggr i förhör att han är ute och FLYTTAR VATTENSPRIDAREN.
Citat:
Ursprungligen postat av
.-.-.-.
Nix, jag köper inte att han väljer att hitta på en vattenspridare han inte har för att få ihop sin historia, om han bara hade velat förklara att han var i trädgården och rännde hade han med stor sannolikhet dragit till med nåt han faktiskt brukar göra i trädgården. Han säger ju f.ö. inte att han flyttar vattenspridaren flera gånger, bara att han är i trädgården flera gånger. Gödslar och planterar gör han också, mitt i natten (edit: iaf enligt första förhöret, i andra är det mer oklart). På direkt fråga om vattenspridaren "är en sån som står på" svarar han ja.
Att förklara eventuellt vatten har han alla möjliga andra sätt att göra också. Han väljer istället en uppenbar lögn som dessutom är märklig. Det här är en karl som mördat en kvinna han har ett våldsamt förhållande med, i sitt eget bostadsområde, med mycket blod mind you, och nästan kommit undan med det. Jag har hemskt svårt att köpa att han skulle klanta sig så med vattenspridaren.
Gissar bevattningen där på natten med vattenspridaren är en lögn för att förklara en hög vattenförbrukning den natten.
Både tvättmaskin med kläder, duschen och tvätt av cykel, skor etc med vattenslang och annat har nog gått varma.
Så alibi är alltså flytta vattenspridaren ett antal ggr, mekar med växlar och är ute och cyklar ett antal ggr för och inte glömma att han sitter vid datorn och jobbar.