2020-03-03, 12:31
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheClitCommander
Hoppas också på lite skrällar. Tror minst två av Falkenberg/Mjällby/Kalmar grejar kryss och avancemang. Även Sirius, Östersund och Örebro kan ställa till det. AFC känns som ett långskott men allt kan hända i cupen.

Visst att AIK är favorit hemma mot Kalmar men knappast skräll där om Kalmar spelar kryss.
Citera
2020-03-03, 12:42
Medlem
Otto Flicks avatar
Hoppas verkligen att ÖSK går vidare till kvarten Det räcker ju med kryss mot Elfsborg (om nu Brage slår Oskarhsmamn även om det är på bortaplan - inomhus i Ryahallen. Jesper Karlsson avstängd för dem också då han tydligen tyckte det var en bra idé att ta strypgrepp på en motståndare senast.

Hoppas Lahne är spelklar så framtida floppen Björndahl förpassas till bänken där han hör hemma.
Citera
2020-03-03, 13:34
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Visst att AIK är favorit hemma mot Kalmar men knappast skräll där om Kalmar spelar kryss.
Norling har ju lagt över Favoritskapet på KFF!

Inte mig emot. Mot 9 poäng och seedning I semin.
Citera
2020-03-03, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Hoppas verkligen att ÖSK går vidare till kvarten Det räcker ju med kryss mot Elfsborg (om nu Brage slår Oskarhsmamn även om det är på bortaplan - inomhus i Ryahallen. Jesper Karlsson avstängd för dem också då han tydligen tyckte det var en bra idé att ta strypgrepp på en motståndare senast.

Hoppas Lahne är spelklar så framtida floppen Björndahl förpassas till bänken där han hör hemma.

Har Björndahl sett så risig ut? Jag hade inte ens hört talas om honom innan Eaglesandshit nämnde honom. Men han hade ju ett jävligt intressant highlight paket på youtube iallafall. Såg ut att göra mål på alla möjliga sätt och många mål dessutom.
Citera
2020-03-03, 17:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Reviderar till detta som troligast scenario i mina ögon med en omgång kvar.

Bajen
Malmö
Häcken
Blåvitt

dif
gnaget
Peking
Ellos

Intressant att det egentligen bara är vi som är teoretiskt klara för avancemang inför sista omgången. Många grupper brukar väl vara döda efter två omgångar?

Hoppas på Falkenberg, AFC, Mjällby och Kalmar inför sista omgången nu.

INGET lag är teoretiskt klart än, visst är ni i praktiken men då målskillnaden går före inbördes möte så måste man vara fyra pinnar före alla andra lag i gruppen för att vara säker på att avancemang med en omgång kvar.
Nu har ni ju +6 och "hotet" Varberg -1 inför sista rundan så det är ju som sagt i praktiken klart men likväl.

Sällan (givetvis händer det dock) någon grupp är klar med en omgång kvar, även om några är i samma läge som er är i iår.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

Det hade varit ett välkommet resultat, det gör ju att Kalmar går vidare men enbart på sju pinnar så om vinner mot Sirius hamnar den gruppsegraren efter oss.

Om vi utgår från att vi slår Sirius (oavgjort räcker för avancemang) så¨ser det rätt bra ut för att hamna topp-fyra och få hemmaplan i kvarten.
Jag tror inte Mjällby slår DIF borta så vinnaren där kommer ha färre pinnar än oss.
MFF kör väl över AFC och landar på 9 pinnar och bättre målskillnad än oss så det gänget blir före.
Hammarby lär ju också sluta på nio pinnar och bättre målskillnad än oss.
Kalmar slår inte AIK borta så då får vinnaren där färre än våra nio pinnar.
Falkenberg lär inte vinna i Norrköping vilket gör att gruppvinnaren där också får färre än nio pinnar.
Häcken slår ÖFK hemma och tar nio pinnar och får bättre målskillnad än oss.
Sista gruppen kan vinnaren som mest få sju pinnar så där är det sämre.

Det gör oss till fjärde etta och seedade i kvarten.
Citera
2020-03-03, 17:40
Medlem
simonvps avatar
Härligt skön oinspirerad och halvdan noll tvåa i senaste matchen. Så skönt att vi kan börja blåsa av sämre lag utan att behöva anstränga oss nämnvärt. Dessutom värdelöst att peaka i inledningen av turneringar och seriespel.

För övrigt bra 2007-vibb på aik just nu: offensivt balanserad High Chaparral med massa halvdana vänsterfotade spelare. Samma tränare nu som då dessutom.
Citera
2020-03-03, 17:58
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Har Björndahl sett så risig ut? Jag hade inte ens hört talas om honom innan Eaglesandshit nämnde honom. Men han hade ju ett jävligt intressant highlight paket på youtube iallafall. Såg ut att göra mål på alla möjliga sätt och många mål dessutom.

Han har dålig teknik och är långsam, kan inte skapa något på egen hand. Stark i luften dock. För mig har ÖSK gjort samma misstag som man gjort med Rodevåg, Prodell och Sköld och förlitat sig till att en kille som brunkat in mål tidigare men nu är c:a 30 år skall lyckas som ensam toppforward. Om man bara ser till den senaste matchen så uträttade Isaac Boye (som inte är en bra spelare alls) mer på 10-talet minuter än vad Björndahl gjorde på 80. Hoppas givetvis jag har tokfel men tror inte Björndahl att han håller allsvensk klass.
Citera
2020-03-03, 19:03
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Säg det till Bosse. Sedan har du rätt i att värdet av cupen är större för de som inte har säkrat Europaspel, men det är per definition en tävlingscup där man man i slutänden kan vinna 1 av 2 titlar i det här landet.

Video
klart som tusan att man firar en buckla men man går nog inte verkligen in för cupen först man nått semifinal. hade cupen haft högre betydelse hade man inte startat den med enbart en träningsmatch i bagaget
Citera
2020-03-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
klart som tusan att man firar en buckla men man går nog inte verkligen in för cupen först man nått semifinal. hade cupen haft högre betydelse hade man inte startat den med enbart en träningsmatch i bagaget

Behovet av en cup-triumf för er är såklart mindre i år då ni redan har en europaplats, men det låter lite konstigt att ni inte går för att vinna titlar i år. Lite loser-mentalitet på det kan jag tycka, eller bara en dålig ursäkt.
Citera
2020-03-03, 22:14
Medlem
Tror Sirius behövde kryssmöjligheten nu i sista för avancemang, men man får vara glada över att det fortfarande är fullt möjligt att gå vidare med den torsken senast. Fast tyvärr har man fallit in i gamla synder med skadorna, vi snackar 7-8 stycken borta. Björnström avstängd, enda riktiga vänsterbacken i laget. Igboananike kanske är redo att starta dock. Får också hoppas att lillebror Ekdal blir en injektion bakåt.
Citera
2020-03-04, 01:36
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Behovet av en cup-triumf för er är såklart mindre i år då ni redan har en europaplats, men det låter lite konstigt att ni inte går för att vinna titlar i år. Lite loser-mentalitet på det kan jag tycka, eller bara en dålig ursäkt.
malmö prioriterar aldrig cupen över huvudtaget
Citera
2020-03-04, 02:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
malmö prioriterar aldrig cupen över huvudtaget

Det hoppas jag att man gör :/. Fan inte vunnit på 31 år. Pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in