2020-03-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Till gymnasiet, tror jag. Hon ska ju börja där i höst.

Och då kommer hon att trappa ned. Så att det kommer en dag då det blir lugnare stämmer. Men det är självvalt.

Helt rätt hoppas jag med. Det är en helt ok tjej. All the best.
2020-03-04, 20:16
Medlem
Gretanols avatar
Om jag kunde så skulle jag satsa 5000kr för att Greta kommer inte att avsluta ett enda år i normalt svesnkt gymnasium.
2020-03-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Detta har varit ett återkommande tema i denna tråd sedan ett år tillbaka. "Peak Greta är nådd och nu går det bara nedåt".

Livstilsparasit sammanfattar detta bra - kort och enkelt:

Detta postade han 2019-07-26. Långt innan supersuccéerna i New York och Montreal... Och så har det låtit.. Varje månad...

Självklart är allting supersuccé när det gäller din profet, men inväntar fortfarande hur du skall försöka vinkla dom reella frågorna? Finns det ingen olja i Mellanöstern?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-09/greta-thunberg-says-norway-canada-oil-violates-children-rights

Eller finns det verkligen gränser gällande extrem naivitet?
2020-03-04, 20:47
Medlem
Gretas nya tal inför EU-parlamentet gick mycket bra, hon fick till sist en stående ovation av EU-parlamentarikerna, något mycket ovanligt!

Se Gretas nya tal i sin helhet, inspelningen är på cirka 25 minuter. För första gången fick hon tala i den stora sessionssalen, en ovanlig ära!

Många av EU:s riksdagsledamöter beundrar uppenbarligen Greta!

https://youtu.be/ayqYBVJfp_I
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-04 kl. 20:51.
2020-03-04, 20:52
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Om jag kunde så skulle jag satsa 5000kr för att Greta kommer inte att avsluta ett enda år i normalt svesnkt gymnasium.

Finns det onormala gymnasium?
2020-03-04, 21:04
Medlem
Sista delen på det spännande videoresereportaget om Gretas återresa på Atlanten. We did it! Sista delen av segelfärden och ankomsten till Lissabon.

Segelkatamaranbåten går riktigt fort, nästan 40 knop, och det blåser rejält. Greta har trots sina unga år redan varit med om mycket!

Gretas pappa Svante konstaterar i videon med ett skratt, att livet hade varit mycket enklare om Greta valt en vanligare hobby som ponnyridning, balett eller fotboll än klimatet!

Han tillägger, att han egentligen bara bryr sig om en sak, att hans två döttrar är lyckliga! Håller helt med honom om, att det viktigaste är att Greta är lycklig!

https://youtu.be/Y72ZRtiwppo
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-04 kl. 21:14.
2020-03-04, 21:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag är rädd för att Greta ännu idag äter på tok för lite, men numera för att hon är rädd för att om hon börjar växa ordentligt, se mindre ut som ett barn, och se mera ut som den tonåring som hon egentligen är, att färre kommer att vara intresserade av henne och hennes budskap. Kallar detta för en slags form av modellrädsla hos Greta!

Rädd att dåliga PR-rådgivare till Greta har bidragit till denna rädsla hos henne! När man ung har man ofta svårare för kritiskt tänkande, och vanans makt är ofta större för unga.
Dåliga rådgivare är ju oftast farliga rådgivare!

Tror dock att Greta oroar sig i onödan, och mår dåligt i onödan för att hon så ofta är urhungrig, nobelfredspristagaren Malala visar att man kan vara mycket intressant och omtalad, även sedan man blivit en ung kvinna och ser ut som en ung kvinna!

-Det viktigaste är ens intelligens och goda omdöme, inte hur man ser ut! Även en klimatprinsessa som Greta har full rätt att få växa upp!

Dock tror jag inte, att Greta egentligen har blivit mediaberoende, snarare är hon ytterst angelägen om att få mera genomslag för sitt budskap.

Greta klagar ofta över hur svårt det är att få utsläppen i världen att minska. Nu visar mätningar från satelliter att utsläppen från Kina just nu minskar kraftigt, men inte på grund av Greta, utan på grund av ett visst mycket farligt nytt virus.
Greta, flickan som inte vill bli stor.
Misstänker att en orsak till svälten, är att hon inte riktigt vill bli vuxen.
Resultatet blir inte bra, hon kommer att bli vuxen, vare sig hon vill det eller inte.
Svälter hon sig liten, kommer hon ändå bli vuxen, men se sjuk och konstig ut, kanske få svårare att få gehör för sina åsikter, hoppas att hon kommer till insikt om detta.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-03-04 kl. 21:49.
2020-03-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Finns det onormala gymnasium?
Det finns särskola även på gymnasienivå.
2020-03-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Greta, flickan som inte vill bli stor.
Misstänker att en orsak till svälten, är att hon inte riktigt vill bli vuxen.
Resultatet blir inte bra, hon kommer att bli vuxen, vare sig hon vill det eller inte.
Svälter hon sig liten, kommer hon ändå bli vuxen, men se sjuk och konstig ut, kanske få svårare att få gehör för sina åsikter, hoppas att hon kommer till insikt om detta.
Greta retades faktiskt en gång på Mynttorget för drygt ett år sedan och sa, Jag kanske inte vill bli stor! Jag trodde då att hon mest sa det på skämt, och kanske tänkte på Pippi Långstrump, men numera inser jag att hon kanske menade allvar med sitt svar! Vem vet!?

På senaste båtfilmen lekte Greta mycket bra med en gammal vinflaska med båtens bebis, uppenbart är hon mycket förtjust i småbarn. På Mynttorget sken Greta upp, när små dagisbarn kom fram för att hälsa på henne och krama henne!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-04 kl. 22:32.
2020-03-04, 22:32
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Gretas nya tal inför EU-parlamentet gick mycket bra, hon fick till sist en stående ovation av EU-parlamentarikerna, något mycket ovanligt!

Se Gretas nya tal i sin helhet, inspelningen är på cirka 25 minuter. För första gången fick hon tala i den stora sessionssalen, en ovanlig ära!

https://youtu.be/ayqYBVJfp_I?t=1392

Titta på "stående ovationerna". Synd att fascisterna tog bort flaggorna. Vore coolt att se vilka länder som klappade mest/inte alls.

Citat:

Och ännu fler tycker hon är att skämt. Blir roligt att läsa reaktionerna från Polen/Ungern. Fy helvete vad de kommer att skratta i USA.

Denna klipp måste sparas. När EU kommer att haverera så kommer detta klipp alltid att visas... Hjärnorna bakom EU:s kollaps!

Jävla synd att de fick inte ställa några frågor. .

https://youtu.be/zNECVmfJtxc?t=438

Detta ville dom kopiera...Det blev en cirkus!!
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-04 kl. 22:46.
2020-03-04, 22:40
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Citat:

https://youtu.be/ayqYBVJfp_I
Greta Thunberg är grym.
Talet i EU-parlamentet är en unik prestation.
Thunberg fortsätter göra sanslöst mycket för klimatfrågan - som person gör hon överslägset mest i världen.

Så jävla starkt, som sagt, av aspergaren Greta Thunberg, 17 år. Någon kan ju försöka hitta en 17-årig neurotyp som skulle klara uppträda som Greta gör i EU-parlamentet, bara lite grann (finns alltså ingen sådan 17-åring...).
2020-03-04, 22:47
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Greta Thunberg är grym.
Talet i EU-parlamentet är en unik prestation.
Thunberg fortsätter göra sanslöst mycket för klimatfrågan - som person gör hon överslägset mest i världen.

Så jävla starkt, som sagt, av aspergaren Greta Thunberg, 17 år. Någon kan ju försöka hitta en 17-årig neurotyp som skulle klara uppträda som Greta gör i EU-parlamentet, bara lite grann (finns alltså ingen sådan 17-åring...).

Själva talet då? Vad lyckades Greta med det?

Detta var ju bara teater som kommer att bakslå. Nu börjar folk inse att EU är ett skämt. Bara Storbritaniens sista tal var värre.
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-04 kl. 22:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in