Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Om det är Gretas farfar vet jag inte, men jag vet att det är Wolds pappa.
Hon är barnbarn, enligt en snabbkoll på Wikipedia. Han dog tydligen 1927 och hon föddes först 1955 så ekvationen går inte ihop annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picamagpie
Detta är alltså den person som vet vad som är bäst för världen? Greta kan ju inte ens ta hand om sig själv. Vad gör föräldrarna då?
Ja visst är det omtänksamt av Inspiratoeren att söka upp psykologer, läkare, kosttillskott osv. åt Greta men frågan är varför inte hennes föräldrar inte tar hand om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Du vet väl inte vad Greta har valt att läsa.
I en Aftonbladet-artikel från i höstas stod det att hon läste ”samhällsvetenskapliga ämnen”, vilket jag tror Inspiratoeren sedermera har bekräftat. Inte ”programmet” utan enstaka ämnen, som jag tolkade det. Anpassad studiegång. Ungefär som kungafamiljen kanske som väl fått väldigt skräddarsydda lösningar?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBollocks
Hon läser Samhäll och hamnar sedan på Samhall. Skura golv på Ikea orkar hon iofs inte med eftersom hon inte äter något annat än hummus och avokado.
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
När hon läste ett år med invandrarna i orten postades hennes betyg en gång i veckan. Nu är det tvärtyst, så förmodligen är hon tillbaka på snobbskolan i innerstan med privatlärarinna på Östermalm.
Undrar om det inte var Greta själv som triumferande viftade med dem? Rätta mig om jag har fel.
Hon har väl inte tid att fokusera på skolan eftersom hon får så mycket mail att hon hade behövt två privatsekreterare och måste tvingas läsa så mycket forskningsrapporter för att hålla sig ajour med … ja, med vad då?
*
Inspiratoeren, jag håller på och läser en bok om klimatet (vilket ni i F4F kanske inte gör). Där står det att metan är en 30 gånger mer potent växthusgas än koldioxid och att risodling står för 10 % av de globala utsläppen.
Mitt förslag är att ni kräver att västvärlden ska sluta konsumera ris. We need to treat the crisis as a crisis och ingen av oss kommer att svälta ihjäl. (Däremot riskerar kanske hundratals andra miljoner människor att göra det om det skulle förbjudas helt.) Te, kaffe och kakao följer förstås med av bara farten. Mindre dieselolja förbrukas dessutom när dessa långa frakter förbjuds. Vilka underbara win-win-situationer
Om ni verkligen menar allvar så måste ni ju se den större bilden och vända på alla stenar för att göra skillnad. Då hade det också varit lättare att ta er på allvar.
För det kan väl ändå inte vara så att ni bara protesterar mot sådant som Greta själv ogillar och ändå inte hade tänkt konsumera?