2020-03-04, 16:59
Medlem
Röstade Mergrim, det är ju ändå HARAM att onanera.
Medlem
Boonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddo135
Nja hon sa typ ”om du tycker jag hoppar på dig här inne undrar jag hur du reagerat om jag hade hoppat på dig på utsidan”. Ungefär så, hon sa aldrig döda, utan handlade mer om påstått ”påhopp” mot Mergim. Men han twistar ju allt 👋

Men snälla. 1000e gången nu! HON SA: DÖDA VERBALT!

I avsnittet klipptes det bort.
Medlem
gabrielle2s avatar
Fasiken vad man missar mycket när man inte kollar in liven.
2020-03-04, 17:00
Medlem
bobbybishs avatar
Jag röstade på Meftim, kan bli kul
2020-03-04, 17:00
Medlem
Boonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratgirl234
Aha okej, tack!

Fel! Läs mitt tidigare svar.
2020-03-04, 17:01
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Han var med i studion i måndags
Ja ok. Då vet jag vem han är.
2020-03-04, 17:01
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Hahahaha, lugna ner dig lite. Jag har kritiserat Anty ofta och länge i den här tråden, och jag är inte speciellt imponerad av hennes utseende. Ska jag ta på mig själv så letar jag upp annat material.

Men jag står för att hon inte förtjänar allt detta hat, från såna som du, varken före eller efter Big Brother.

Angående hennes påstådda följare så tror jag att det snarare var en belastning, i synnerhet mot en "helt vanlig tjej". Det uppenbara narrativet med en underdog som vinner mot en till synes omöjlig motståndare var alldeles för lockande (jag röstade själv på att behålla Lisa), och för var och en av Antys följare som också ser och röstar i BB gissar jag att hon hade minst lika många haters. Att hon åkte ut är inte, som du verkar tro, ett kvitto på att hon är en vidrig människa.

Fan jag är lugn som ett lik innan kremering. Jag kanske inte lever på BB som dig eller andra. För mig är det skitsamma bara inte en dassig mobbbare vinner. Ärligt talat så är det i princip egalt vem som tar det nu för jag märker att efter Spacklets utgång så har alla schyssta sidor även om vissa kan vara mer irriterande än andra.

Min analys är en annan; här såg folk en mobbare och översittare som kör en "von oben" attityd mot andra kanske inte lika starka människor. Folk röstar känslomässigt och gillade helt enkelt inte hennes attityd. Lisa är på inget sätt en underdog då hon ogillas starkt av de flesta och får man chansen så ryker hon.
En underdog rör upp positiva kvaliteter hos hen stora massan och det gör inte Lisa.

Däremot gillar man en äkta underdog som är Sami. Kolla bara på killen. Helt annorlunda men väldigt ödmjuk och äkta i grupp. En liknade umderdog är Lennie, men han har bara otur att ha valt "the wrong horse", annars är han en schysst kille som bryr sig.

Antonia saknar helt att umgås i grupp då hon kräver full uppmärksamhet hela tiden. Hon behöver inte säga något ens, utan hennes uppsyn markerar allt. Hon är säkert mycket bättre när hon är "mano a mano" i sin YT kanal, insta eller när hon fikar med vänner. De sidorna har vi aldrig sett för hon har som sagt svårt att fungera i grupp med okända människor.

Det hon har lämnat för de flesta av oss är en mycket bitter eftesmak och jag hoppas att unga som ser det här lär sig att i det långa loppet i livet är det bra att inte vara falsk, taskig och vidrigt mobbande. Men att umgås i grupp gäller att kunna ge och ta och framförallt respektera andra och ge andra tid när de talar utan att himla med blicken överlägset.

Jag tror inte en sekund på att du röstade på Lisa, det kan man läsa mellan raderna. Något vidare pokerfejs har du inte för att lura något mognare människor.
2020-03-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Fasiken vad man missar mycket när man inte kollar in liven.

Skojar du eller?

Min sambo tyckte bra om Amilia och Antonia de första 5-6 avsnitten innan hon började kolla liven tillsammans med mig. Kan säga att hon tvärvände från bilden hon först målat upp om dessa två, speciellt om Amilia.
2020-03-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybish
Jag röstade på Meftim, kan bli kul
Jag med
Han hade bara ”Ueee omg vad är detta???”
2020-03-04, 17:03
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Han var med i studion i måndags
Aha, så det är honom som dom skall onanera tillsammans med. Den som kommer först får antagligen immunitet.
2020-03-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boonk
Fel! Läs mitt tidigare svar.

Haha då hade jag inte fel trots allt, tack.
2020-03-04, 17:04
Medlem
Är det illa att jag tycker Mergim är lite kul/skön i lilla BB när han är med andra sköna människor som inte drar ner honom? Kollade precis klippen och han och Jasmine är en rätt rolig duo. Älskar skitsnacket om Amilia )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in