2020-03-04, 16:42
Medlem
Hur kommer det sig...

att i all medier, WHO, officiella kanaler i hela världen typ, gämförs Coronavirus med sesongsinfluensan? Men är det inte bara ett nytt virus (som HIV, Herpes, etc) som nu helt enkelt bara kommit till?

Finns det någon som fattar det??
Citera
2020-03-04, 16:44
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Akut livsmedelsbrist kan bli ett möjligt scenario givet att hela EU ungefär samtidigt drabbas av en fullskalig epidemi. Det vi ser nu är att Italien och Frankrike går i spetsen, men det har inte blommat ut ännu om man ska använda så förskönande termer om ett virus.

Vi kan skratta åt preppers som fyller garderoben med konserver, men skrattet kan fastna i halsen.

Äsch, Löfven får väl börja dela ut matpaket i värsta fall. Lite nytta måste väl odågan göra innan han avgår

Nej, skämt åsido så kan du faktiskt ha rätt. Men jag tror det ska mycket till innan vi får matbrist i Sverige.
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-03-04 kl. 16:52.
Citera
2020-03-04, 16:44
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Antibiotika kommer fungera då min läkarvän så att med viruset som sänker kroppen gör den mottaglig för andra virus och bakterier. Så antibiotika kommer man behöva för följdsjukdomar. Tamiflu botar inte men påskyndar förloppet och gör symtomen mildare om jag förstod min vän rätt.

Men det är svårt att få Tamiflu utskrivet av läkare.
Citera
2020-03-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeb77
Hur kommer det sig...

att i all medier, WHO, officiella kanaler i hela världen typ, gämförs Coronavirus med sesongsinfluensan? Men är det inte bara ett nytt virus (som HIV, Herpes, etc) som nu helt enkelt bara kommit till?

Finns det någon som fattar det??

Coronaviruset är inget nytt virus. Det har funnits sen 60-talet.

Däremot är CoV2 en ny mutation.
Citera
2020-03-04, 16:46
Bannlyst
Kommer det bli fråga om angiveri om några veckor, tipslinje man kan ringa om grannar och vänner som försöker dölja feber och besvärlig hosta? 😷😷😷😷
Citera
2020-03-04, 16:47
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det är väl därför det tvättat sedlar och duschar allt med desinfmedel väggar,gator,bussar,inredning ja typ allt

Fastän Sverige har denna information så gör vi inga desinfektions åtgärder i allmänna utrymmen. Under början av februari så sattes det upp i kinesiska hissar i drabbade områden, träpinnar som man kunde använda för att trycka på hissknappar.
Citera
2020-03-04, 16:48
Medlem
Såg precis en femtiotal köa för att testa sig i ett tält uppsmällt vid Sahlgrenska! Göteborg är nog på g att explodera i antalet smittade!!!! Herre jävlar.
Citera
2020-03-04, 16:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Du kommer aldrig fatta detta, men... Det är inte oro du ser i tråden från folk som har på fötterna. Det är upprördhet över att myndigheterna är reaktiva istället för proaktiva när allt och alla pekar på att man måste agera proaktivt och handlingskraftigt för att begränsa spridningen av detta virus.

De flesta känns barfota, inte så ovanligt på Flashback.
Citera
2020-03-04, 16:50
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Såg precis en femtiotal köa för att testa sig i ett tält uppsmällt vid Sahlgrenska! Göteborg är nog på g att explodera i antalet smittade!!!! Herre jävlar.
Du råkade inte ha en mobiltelefon med kamera på dig?
Citera
2020-03-04, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Ring 1177 och fråga om råd idiot

Vafan ska jag fråga om råd för??? Hon hade redan pratat med dom sa hon för 10 minuter sen.
Citera
2020-03-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fastän Sverige har denna information så gör vi inga desinfektions åtgärder i allmänna utrymmen. Under början av februari så sattes det upp i kinesiska hissar i drabbade områden, träpinnar som man kunde använda för att trycka på hissknappar.
Ja det kommer nog inte sluta så bra, när inget görs,tyvärr.
Citera
2020-03-04, 16:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men det är svårt att få Tamiflu utskrivet av läkare.

Jag har pratat med vårdpersonal inom släkten, Tamiflu är verkningslöst mot Corona-viruset, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in