2020-03-03, 03:15
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Om du missade så länkade jag två källor i mitt första svar till dig. Läs igenom dom.

Hittade bara en länk.
Kollade rapporten, https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2002032

Går ej få ut CFR , de skriver att de gjorde en "data cut off" . (Vilket jag förstår, ingen trevlig läsning)

Dock så ser man alla sjukdomstillstånd väl. Man vill inte få skiten
Citera
2020-03-03, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Jäklar. Ja då kan man ju göra mycket ändå med förebyggande åtgärder. Mycket intressant.

Om bara politikerna fattar det innan det går åt he, å inte efter.
Direkt 3v karantän så man kan spåra upp....
Citera
2020-03-03, 03:18
Medlem
Grollarens avatar
Jag läste om en arbetsgivare i USA som gett alla sina anställda 250 dollar var till att förbereda sig för Coronaviruset. Vore väl bra om vi kunde ge fattiga i Sverige den möjligheten med?
Det vore en lovvärd sak för att visa allas lika värde i praktiken tycker jag.
Citera
2020-03-03, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om bara politikerna fattar det innan det går åt he, å inte efter.
Direkt 3v karantän så man kan spåra upp....

Inte bara politiker utan medborgare. Tror bara det faktum att många företag håller hemma vissa anställda som varit bortresta, vissa skolor väljer att hålla elever hemma, många vanliga medborgare har börjat få lite småpanik och kanske struntar i nåt evenemang, tvättar händerna noggrannare, undviker sjuka kompisar etc. Även om det blir kaos so hade det blivit mer kaos om de sakerna inte gjorts.
Citera
2020-03-03, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentinovember
Det har varit prat om gurkmeja såg jag nånstans.
Även dvitamin samt cvitamin.

Det var inte det jag menade. Vietnameserna äter äkta stjärnanis som del av sin kost.
Ämnet som finns i äkta stjärnanis är vad man gör medicinen Tamiflu av.
De har det naturligt i matkulturen. Tamiflu är stjärnanis.
Citera
2020-03-03, 03:22
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja det här är ju en allvarlig kris även med en dödlighet på 0.5% men att 60-80% av befolkningen kommer att smittas kommer att ske över ett par år, tror jag, och inte att 60-80% av befolkningen ligger sjuka samtidigt. Dessutom finns en förhoppning om ett vaccin. Man får ju hoppas att om det vill sig riktigt illa så vidtar man kraftfulla åtgärder likt dem i Hubei i början. Man kan ju undra om det amerikanska presidentvalet kommer att påverkas. Det kan det nog göra.

att förlita sig till vaccin är hemskt när det finns forskning som visar att naturliga produkter kan skydda dig innan emot viruset men även hjälper dig att överleva smittan hemskt att ha sin förhoppning att pumpa sin kropp med kemiska material som producerat fram snabbt och kan ha stor biverkning i kroppen.. hemskt är det!

Du vet att de kommer stressa fram ett vaccin bara för att tjäna pengar va? Det är miljarder på spel genom den här pr kampanjen som just nu pågår för ett virus som dödat ca 5000 människor Sätt det i tankarna att 50 000 människor dör i influensa på 12 månader i usa Det har nu pågått i snart tre månader
Citera
2020-03-03, 03:22
Medlem
EastClintfoods avatar
[quote=krosh|70514856]Ska man skratta eller gråta över alla här på Flashback som gör egna simpla uträkningar på CFR? Tror ni på fullaste allvar att ni har bättre verktyg och kunskap i att beräkna detta än vad de statistiker i epidemiologi har att tillgå?

Sluta hitta på att CFR ligger på över 4% eller 6% etc. Gå på de officiella seriösa kanaler som finns. I worst case scenario är den 2,3%, och är det fallet så kommer vi se en katastrof utan dess like i modern tid. Räcker inte det?

Antagligen är den mycket lägre, men även 0,5% med den smittspridning som väntar kommer skapa fullständigt kaos. Inget vaccin och inga dom har tidigare skydd. Om 50% drabbas så innebär 1% CFR, 40 miljoner döda. Det är många seriösa virologer som tror att 60-80% kommer att insjukna, men knappast några som tror på en CFR på 4% eller mer.[/QUOTE

Jag både skrattar och gråter över er dumma naiva idioter men samtidigt så har skadeglädje, det är nog nu ni utplånas.

Jag hoppas du gör som dom religiösa iranier gör, slicka på allt..

Och nej, vi ses inte sen i paradiset, du får umgås med 72 st transor, medans jag för mitt lugna ro i valhalla
Citera
2020-03-03, 03:24
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Ska man skratta eller gråta över alla här på Flashback som gör egna simpla uträkningar på CFR? Tror ni på fullaste allvar att ni har bättre verktyg och kunskap i att beräkna detta än vad de statistiker i epidemiologi har att tillgå?

Sluta hitta på att CFR ligger på över 4% eller 6% etc. Gå på de officiella seriösa kanaler som finns. I worst case scenario är den 2,3%, och är det fallet så kommer vi se en katastrof utan dess like i modern tid. Räcker inte det?

Antagligen är den mycket lägre, men även 0,5% med den smittspridning som väntar kommer skapa fullständigt kaos. Inget vaccin och inga dom har tidigare skydd. Om 50% drabbas så innebär 1% CFR, 40 miljoner döda. Det är många seriösa virologer som tror att 60-80% kommer att insjukna, men knappast några som tror på en CFR på 4% eller mer.

Jag både skrattar och gråter över er dumma naiva idioter men samtidigt så har skadeglädje över, det är nog nu ni utplånas.

Jag hoppas du gör som dom religiösa iranier gör, slicka på allt..

Och nej, vi ses inte sen i paradiset, du får umgås med 72 st transor, medans jag får mitt lugna ro i valhalla, skåla med alla äkta hjältar!
Senast redigerad av EastClintfood 2020-03-03 kl. 03:31.
Citera
2020-03-03, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag läste om en arbetsgivare i USA som gett alla sina anställda 250 dollar var till att förbereda sig för Coronaviruset. Vore väl bra om vi kunde ge fattiga i Sverige den möjligheten med?
Det vore en lovvärd sak för att visa allas lika värde i praktiken tycker jag.
Fråga din arbetsgivare. Jag som fattig har lagt mina pengar på mat, värme och grejer då mitt liv är värt mer.

Roligt förresten att allt jag har sagt här stämmer, våra "experter" är sannerligen veckor bakom.

Januari var jag kollade masker, då skrattade folk," vad är Kina"?

Februari fortsatte man med att säga att nu sprider det sig utanför, "hahahah cooooronaöl" men vissa fråfade efter masker... Jag sade köp mat!

Idag har vi ännu en punkt i tiden, jag säger fixa er vatten och klåder, det andra har ni missat. Det är akut! Era idioter

Edit:lyssna inte på cvitamin-trollet. Han är efterbliven
Citera
2020-03-03, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Dödligheten just nu i Italien ligger på 2.55% men det är ingen risk att den kommer förbli så hög. Den kommer att sjunka betydligt, var så säker. Nästan alla (om inte alla?) har varit mycket gamla och sjuka, och viruset spred sig till ett sjukhus(?) där. Bara de allvarligare fallen uppdagas. Mörkertalet är stort. Dödligheten är därför hög.

Hur skall den kunna sjunka när du räknar baklänges?
Du pratar inte dödlighet. Utan känt antal dödsfall i förhållande till känt antal smittade.
Skall du säga dödlighet så får du räkna på avslutade fall.
Citera
2020-03-03, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vet inte om antibiotika funkar när det går ner i lungorna med anledning av COVID-19.

Antibiotika kommer fungera då min läkarvän så att med viruset som sänker kroppen gör den mottaglig för andra virus och bakterier. Så antibiotika kommer man behöva för följdsjukdomar. Tamiflu botar inte men påskyndar förloppet och gör symtomen mildare om jag förstod min vän rätt.
Citera
2020-03-03, 03:29
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Hur skall den kunna sjunka när du räknar baklänges?
Du pratar inte dödlighet. Utan känt antal dödsfall i förhållande till känt antal smittade.
Skall du säga dödlighet så får du räkna på avslutade fall.
Men det går inte att få fram dödligheten under en pågående pandemi. Dödligheten kommer att diskuteras i framtiden och experter kommer att ha olika åsikter om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in