Citat:
Som sagt, detta handlar om bygga upp sitt immunförsvar starkare. Det handlar om att bygga upp sina t-celler i kroppen vilket ökar produktionen när man har högre c-vitamin i kroppen... Hade du tagit tid till att läsa forskningen hade du inte suttit här och kommit med någon forskning att vi utnyttjar c-vitamin bättre än däggdjur. Det handlar om att bygga upp T-celler i din kropp som hjälper dig bli starkare och skydda mer emot virus.
C-vitaminet påskyndar även återbildningen och ökningen av naturliga mördarceller. Dessa är unika lymfocyter utan klonspecifika receptorer, de spelar en nyckelroll i vårt försvar mot virala infektioner och de är kritiska för att kunna kontrollera dessa infektioner.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25747742/
Ska jag länka om all forskning och återberätta varför du ska dricka rent c-vitamin istället för att du kommer med forskning om att vår kropp klarar oss med mindre c-vitamin?
C-vitaminet påskyndar även återbildningen och ökningen av naturliga mördarceller. Dessa är unika lymfocyter utan klonspecifika receptorer, de spelar en nyckelroll i vårt försvar mot virala infektioner och de är kritiska för att kunna kontrollera dessa infektioner.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25747742/
Ska jag länka om all forskning och återberätta varför du ska dricka rent c-vitamin istället för att du kommer med forskning om att vår kropp klarar oss med mindre c-vitamin?
Nej du skall inte länka om alla forskning eftersom den inte visar att det är nyttigt med megadoser C-vitamin. Att C-vitaminrbrist är skadligt visar inte att C-vitaminöverskott är extra postivt. Därför allt du googlar fram om C-vitamin och T-celler meningslöst.
Det stärker inte immunförsvaret och t o m detta med att stärka immunförsvaret är okunnig pseudovetenskap till att börja med. Immunförsvaret är ett precisionssystem som ständigt måste vara i balans så att det varken är för passivt eller för aktivt (och ger allergier, automimmuna sjukdomar osv).
Hade folk som fått mildrare symtom tex bara ah det är influensa jag avaktar hemma ett tag och kurera mig istället för pressa på den redan allt pressade vården för vår regeringen. Kolla bara hur 117 kollapsar för folk har panik och ringer för minsta lilla?