Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Sannolikt har han spolat av hela sig innan han kastade kläderna i tvättmaskin på 60-90C och handtvättade sina skor som han sen gömde hos svärmor/svärfar.
Gräsmattan var väl som en gyttjig pool av vatten och DNA när han var klar med saneringen av LWs blod och annat i värmeböljan. Och därför tjatade han på alla i veckovis om att de skulle vattna hos honom. Inget regn i sikte var det heller. Otur!
Sen vattnade givetvis svärmor/svärfar för fullt den 25/5, samtidigt som de med flera naiva vänner storstädade hela huset. Vilken lycka!
Rosa Pantern fick rocka loss ordentligt i dusch, vattenlås och avlopp med diverse rengöringsmedel och en diskborste som säkert försvann sen. Hemma, där hon och barnen bodde, så hade hon två ingrodda avlopp däremot...
Måste varit stressiga veckor. Och det ser man också på allt tjat om vattning i meddelande åt alla håll och kanter. Ingen fatta varför han tjatade om vattning och vattenspridare. Han hade inte vattnat på alla år innan. Ingen anade att det förmodligen var en DNA/blodpool. LW slutade kanske delvis sitt liv i SD´s gräsmatta. Fruktansvärt! Undrar om någon vill köpa det huset sen? Kanske svärmor och svärfar gör det?
Såg att någon vittnade om att han (sagt?) att han hade nysått gräs som behövde vattnas. Hm, undrar om det var en fläck som var kal, eller om han fixade ut lite frön, för att han påstod att det behövdes. Kaninburarna kan ju ha varit ett skäl förstås och att tjejerna tog samma runda till burarna så att det lev stigar.
Det var ju en extremt torr och het sommar, så lite vatten kanske trädgården behövde. Men själv vattnade jag mest i rabatterna. När jag har hjälpt grannarna har jag aldrig behövt vattna deras gräsmatta, inte ens då. Bara krukorna och någon växt.
När man läser förhören så verkar ingen kunna svara på hur storstädningen kom upp och vem som beslutade om det . Gemensamt beslut heter det.
Jag kan tänka mig att HD fått order om att vara extra noga med sil och avlopp av SD. Han kan ha sagt till henne att du förstår ju att med de blödningar L*ena hade så var hon tvungen att duscha. Och då kanske jag åker fast för det. Säg inte till någon att jag sagt det.