2020-03-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”..han har eget bankkort”; med ett sånt försvar behövs ingen åklagare.😐
Ja, SD har ju egen mobil också. Och den saknas. Begriper inte advokaten att dessa argument är fåniga - bättre borde han kunna.
Citera
2020-03-04, 14:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan du hänvisa till någon aktbilaga och sidnummer eller är det din tolkning av vad de egentligen sa?

Det är tolkningen från C där. Samma som vissa som tar ut två mindre bra rader ur mängder av sidor av barnens förhör i denna FUP. Det är fullständigt vidrigt med detta hat mot en extremt brutalt mördad 3-barnsmor, tre oskyldiga barn och UW.

Det enda ni vettiga kan göra är att sluta svara de hatfulla inläggen (så kan de sitta och hata med varandra istället) och istället läsa lite mer i denna FUP.
Citera
2020-03-04, 15:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mer från säkerhetssalen:

Försvaret har inte lämnat in handlingar och det betyder att då åklagaren måste ha dessa så kan inte förhandlingarna ortsätta mer idag.

I morgon är det syn från olika håll och i Stefans hus . Åhörare kommer ej få gå in i bostade men följa med på platser utomhus, även från där någon sett Stefan från sitt fönster. Förflyttning kommer att ske med bil.

Polis kommer vara där för säkerhet, och Stefan kommer transporteras av Kriminalvården och polis. Som jag förstod kommer det vara ett stor polisstyrka i morgon. Dels för han har vänner i närheten och att det finns en rymningsrisk.

Många vägar, platser, fyndplatser ska synas mellan 9-12. Klockan 13 är det förhör.

Åklagaren måste nu lämna in ett tilläggsprotokoll pga att försvaret ställt till det med uppgifter som inte dem tidigare kläckt ur sig - trots dem fått såååååååå lång tid på sig.

Ja åklagaren sa också att avspärrningarna ska bestå efter synen för en ev kommande förhandling i HR.

Igår pekade stefan ut någon från tråden men åklagaren förtydliga att hans saker är kollade med jobb hotel osv. ”

Det fetade: jisses vad uselt, slappt och slarvigt av Backman &CO.
Hur många advokater var det han hade...???
Undrar om pressen (dvs NA) kommer att rapportera från synen?
Citera
2020-03-04, 15:02
Medlem
Citat:
”..han har eget bankkort”; med ett sånt försvar behövs ingen åklagare.😐

En klassiker.
Citera
2020-03-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Ja exakt. De gör ju sitt jobb genom att utreda brottsoffrets hem. Och är det vid första anblicken mycket saker huller om buller, drog det en förhastad slutsats. Står ju i FUP att varken BO eller MGM har några missbruksproblem.
Hoppas till gudarna jag inte blir mördad 😱 Mitt hem har miljoner prylar till alla husdjur och en Adhd son som äter typ i sitt rum 😅 Och där till några dammråttor 😂 Blir lite mörkrädd när polisen drog så förhastade slutsatser för att det var stökigt 😖 Tur de ändrade sig 👌
Jag ber också för att du skall slippa bli mördad. Ingen skall nånsin "behöva" dödas! Varken av sin partner eller av sin stat..

Tycker att polismannen beskrev sina upplevelser och slutsatser fantastiskt väl. Heder åt honom!

Tycker btw att din son mycket väl kan få fortsätta att äta på rummet. Det är lite mysigt.
Citera
2020-03-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ser tomt och dystert ut hos HD...
https://forumbilder.com/i/roxp
https://forumbilder.com/i/roxW

Tänkte att Olle Adolphsons visa ”Trubbel” kanske har många likheter med detta fall..

och bilderna minner mej om raderna:

” Men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt.
Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt
Och lika hopplöst trist och grått som i mitt bröst.”

För den som vill läsa hela texten: https://genius.com/Olle-adolphson-trubbel-lyrics
Ta bilder där känns sådär för min del, HD är för närvarande inte misstänkt och framförallt för barnens skull.
Citera
2020-03-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Under de omständigheter LW levde (läkta ben, bara ett barn och då bara vav), borde hon kunnat hålla ordning i hemmet.

Jag skriver inte så av moraliserande skäl. Ett hem, beskrivet som polisen gör, indikerar psykisk sjukdom.
Punkt.

Edit: Eftersom en av orsakerna till att jag är i tråden hänger samman med att jag vill att LW:s död skall kunna lära oss något, så vill jag förtydliga lite.
Att som Lena gjorde, körde sitt liv i 100 knyck för omgivningen att se, samtidigt hemma inte ens mäktade att ta hand om skorna och jackorna i hallen (plus mycket annat stök), så vill jag lyfta fram att det kan vara tecken på psykisk sjukdom.
Lena levde lite som
'keeping up appearances'-Hyacinth, dvs att verkligheten inte stämde med bilden utåt. I Lenas fall var det dock tragik på riktigt.

Det är bara barnsligt av dig att insinuera att min uppfattning skulle vara att LW förtjänade att dödas för att hennes hem var stökigt!

Gissar att du inte önskar lära dig ett enda dugg av detta förfärliga mord på en trebarnsmamma, rätt gissat?

Men du har ju glömt att hon skulle resa till Norge. Var det inte prylar överallt pga det tror du?
Citera
2020-03-04, 15:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Sannolikt har han spolat av hela sig innan han kastade kläderna i tvättmaskin på 60-90C och handtvättade sina skor som han sen gömde hos svärmor/svärfar.

Gräsmattan var väl som en gyttjig pool av vatten och DNA när han var klar med saneringen av LWs blod och annat i värmeböljan. Och därför tjatade han på alla i veckovis om att de skulle vattna hos honom. Inget regn i sikte var det heller. Otur!

Sen vattnade givetvis svärmor/svärfar för fullt den 25/5, samtidigt som de med flera naiva vänner storstädade hela huset. Vilken lycka!

Rosa Pantern fick rocka loss ordentligt i dusch, vattenlås och avlopp med diverse rengöringsmedel och en diskborste som säkert försvann sen. Hemma, där hon och barnen bodde, så hade hon två ingrodda avlopp däremot...

Måste varit stressiga veckor. Och det ser man också på allt tjat om vattning i meddelande åt alla håll och kanter. Ingen fatta varför han tjatade om vattning och vattenspridare. Han hade inte vattnat på alla år innan. Ingen anade att det förmodligen var en DNA/blodpool. LW slutade kanske delvis sitt liv i SD´s gräsmatta. Fruktansvärt! Undrar om någon vill köpa det huset sen? Kanske svärmor och svärfar gör det?

Såg att någon vittnade om att han (sagt?) att han hade nysått gräs som behövde vattnas. Hm, undrar om det var en fläck som var kal, eller om han fixade ut lite frön, för att han påstod att det behövdes. Kaninburarna kan ju ha varit ett skäl förstås och att tjejerna tog samma runda till burarna så att det lev stigar.

Det var ju en extremt torr och het sommar, så lite vatten kanske trädgården behövde. Men själv vattnade jag mest i rabatterna. När jag har hjälpt grannarna har jag aldrig behövt vattna deras gräsmatta, inte ens då. Bara krukorna och någon växt.

När man läser förhören så verkar ingen kunna svara på hur storstädningen kom upp och vem som beslutade om det . Gemensamt beslut heter det.

Jag kan tänka mig att HD fått order om att vara extra noga med sil och avlopp av SD. Han kan ha sagt till henne att du förstår ju att med de blödningar L*ena hade så var hon tvungen att duscha. Och då kanske jag åker fast för det. Säg inte till någon att jag sagt det.
Citera
2020-03-04, 15:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligen sådant hon hade med sig när hon blev mördad. Försvann samtidigt som mobilen kan jag tänka. I nån dagvattenbrunn. (Hörlurar och bankkort i bakficka kan jag själv ta med mig ut - slipper själva plånboken och hörlurarna är alltid med).

Ja men för försvarets invändning att det inte var Steffe för han har eget bankkort låter på gränsen till infantilt
Citera
2020-03-04, 15:10
Medlem
Citat:
Mer från säkerhetssalen:

Försvaret har inte lämnat in handlingar och det betyder att då åklagaren måste ha dessa så kan inte förhandlingarna ortsätta mer idag.

I morgon är det syn från olika håll och i Stefans hus . Åhörare kommer ej få gå in i bostade men följa med på platser utomhus, även från där någon sett Stefan från sitt fönster. Förflyttning kommer att ske med bil.

Polis kommer vara där för säkerhet, och Stefan kommer transporteras av Kriminalvården och polis. Som jag förstod kommer det vara ett stor polisstyrka i morgon. Dels för han har vänner i närheten och att det finns en rymningsrisk.

Många vägar, platser, fyndplatser ska synas mellan 9-12. Klockan 13 är det förhör.

Åklagaren måste nu lämna in ett tilläggsprotokoll pga att försvaret ställt till det med uppgifter som inte dem tidigare kläckt ur sig - trots dem fått såååååååå lång tid på sig.

Ja åklagaren sa också att avspärrningarna ska bestå efter synen för en ev kommande förhandling i HR.

Igår pekade stefan ut någon från tråden men åklagaren förtydliga att hans saker är kollade med jobb hotel osv. ”

Det fetade: jisses vad uselt, slappt och slarvigt av Backman &CO.
Hur många advokater var det han hade...???

Advokatens jobb imponerar inte på något sätt. SD är så körd.

Vad tror du menas med att Stefan pekade ut någon från tråden? I vilket sammanhang?

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Undrar om pressen (dvs NA) kommer att rapportera från synen?

I Tova-fallet gjorde man det. Men det blev mest bilder om jag minns rätt - men det är ju också intressant.
Citera
2020-03-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Olsson har väl vid detta laget insett det orimliga.

Ja nog är det ändå så att det är försvaret som har uppförsbacke i detta fall; varför då även hänga på sig en tyngande ryggsäck med kontraproduktiv argumentation?
Varför inte också påtala att SD har egna hörlurar?

Antar alltså att han har det. Annars ligger han verkligen illa till.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, SD har ju egen mobil också. Och den saknas. Begriper inte advokaten att dessa argument är fåniga - bättre borde han kunna.

Inte saknas SD:s mobil? Du menar LW:s?

Ja fånigt argument. Ofta är nog den bästa taktiken för ett försvar att säga så lite som möjligt och låta åklagaren stå för argumenterandet.
Citera
2020-03-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ja nog är det ändå så att det är försvaret som har uppförsbacke i detta fall; varför då även hänga på sig en tyngande ryggsäck med kontraproduktiv argumentation?
Varför inte också påtala att SD har egna hörlurar?

Antar alltså att han har det. Annars ligger han verkligen illa till.

Inte saknas SD:s mobil? Du menar LW:s?

Ja fånigt argument. Ofta är nog den bästa taktiken för ett försvar att säga så lite som möjligt och låta åklagaren stå för argumenterandet.
Självklart menade jag att LWs mobil saknas, men ser att det blev en felsyftning. Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in