2020-03-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag har redan klickat tumme ner på videon.

De tror hårt på sin egen propaganda att det är ryssar, bots och högerextrema som attackerar dem. De blundar helt för att det är vanligt skandinavier som protesterar så därför är videon inte bara kvar på nätet men nu även på tv som kostar rätt mycket.
Matchar ju propaganda programmet om blattarna som de påstår byggde Sverige som går på svt.

Summa sumarum: Vi ska inte vara stolta och vi ska inte klaga på invadringen som förstör vårat land. Och det är fortarande många som köper det! Helt otroligt!

Det är lika sinnessjukt som vanligt i Sverige.
Citera
2020-03-02, 22:31
Medlem
Se och lär av KLM airlines!
Jag kollade på KLM nya reklam och log och fick välbehag och rysningar för kunde drömma mig bort och må bra över de drömmar och förhoppningar de ville förmedla. De säljer en upplevelse!

Vänligen be era chefer på SAS att kolla på KLM’s nya reklamfilm! Ta lärdom och gör om och gör rätt i framtiden !!

Mvh

Edit: förstår ju givetvis att SAS kommer ha större problem än både Greta Thunberg och deras usla efterblivna senaste reklamfilm...! Nu kommer Corona som kommer sätta måååååånga företag i konkurs :/
Kommer ”kosta ”för alla oavsett så säger bara lycka till allesammans,
Senast redigerad av Soltorkadetomater 2020-03-02 kl. 22:39.
Citera
2020-03-02, 22:38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag vet inte varför man blir så upprörd över den här reklamfilmen? Det är ju sanning i upplägget.
Vår unika mix och resor har skapat dagens svenskar. Kan någon jävel förklara för mig varför man är så upprörd? Arkeologi och DNA forskningen visar på vilka som satte sin fot i tex Sverige och vilken arvsmassa svenskar har i dag. Vad är det för svenskt/skandinaviskt man ville visat istället kan någon ge mig ett exempel på det?

Jag förstår inte heller varför man blir så upprörd över den här reklamfilmen? Det är ju sanning i upplägget.
Deras unika mix och resor har skapat dagens kurder. Kan någon jävel förklara för mig varför man är så upprörd över Turkiets uppträdande? Arkeologi och DNA forskningen visar på vilka som satte sin fot i tex Irak och vilken arvsmassa kurder har i dag.

Hoppas att du fattar poängen. Men jag tvekar.
Senast redigerad av Blundetto 2020-03-02 kl. 22:41.
Citera
2020-03-02, 22:47
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Se och lär av KLM airlines!
Jag kollade på KLM nya reklam och log och fick välbehag och rysningar för kunde drömma mig bort och må bra över de drömmar och förhoppningar de ville förmedla. De säljer en upplevelse!

Vänligen be era chefer på SAS att kolla på KLM’s nya reklamfilm! Ta lärdom och gör om och gör rätt i framtiden !!

Mvh

Edit: förstår ju givetvis att SAS kommer ha större problem än både Greta Thunberg och deras usla efterblivna senaste reklamfilm...! Nu kommer Corona som kommer sätta måååååånga företag i konkurs :/
Kommer ”kosta ”för alla oavsett så säger bara lycka till allesammans,

Varför länkar du inte till den?
Citera
2020-03-03, 08:22
Medlem
Karmans avatar
Sas inleder nu ett sparprogarm och skär ned på flygningar, men även övriga kostnader kommer bantas som personal och markandsföringskampanjer

Man skyller på Corona. Undrar om det är den enda förklaringen...
https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2020/uppdatering-angaende-covid-19-2020-03-03/
Citera
2020-03-03, 09:49
Medlem
Den så kallade reklamfilmen är inte mera tröttsam än all annan reklam som TV4 matar
oss med. Tack Gode Gud att det finns riktig Public Service utan vinstintresse !
Citera
2020-03-03, 10:35
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Den så kallade reklamfilmen är inte mera tröttsam än all annan reklam som TV4 matar
oss med. Tack Gode Gud att det finns riktig Public Service utan vinstintresse !
Reklamen som går på tv4 är den klippta versionen och inte den som länkas till i tråden.

Antar att du är ironisk när du tycker PS är bra för den får miljarder av våra skattemedel.
Citera
2020-03-03, 23:36
Medlem
farbror Svens avatar
Jag har nu sett den långa versionen en gång till. Upprördes inte första gången, men tyckte den var lite pinsam.

I grunden är reklamfilmen suverän. I få länder skulle man kunna göra något liknande, att driva med sina nationalklenoder, att köra 100% på självförnekelse. Det är bara länder med riktig självtillit som kan göra detta, som har guts. Starka, välmående med framtidstro. I grunden är det ren nationalism.
Citera
2020-03-04, 03:42
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har nu sett den långa versionen en gång till. Upprördes inte första gången, men tyckte den var lite pinsam.

I grunden är reklamfilmen suverän. I få länder skulle man kunna göra något liknande, att driva med sina nationalklenoder, att köra 100% på självförnekelse. Det är bara länder med riktig självtillit som kan göra detta, som har guts. Starka, välmående med framtidstro. I grunden är det ren nationalism.

Håller med. Fast jag tycker inte att det är självförnekelse, tvärtom. Och i morgon får vi ett första svar på om reklamfilmen gav någon effekt eller inte.
Citera
2020-03-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Antar att du är ironisk när du tycker PS är bra för den får miljarder av våra skattemedel.

NT får presstöd. Och skryter med det också. 1 miljard delat på 10 miljoner blir heller inte
så mycket.

Men reklam är ungefär lika dålig hela tiden och som mest irriterande när den inte kan
ignoreras på samma sätt som när den bläddras förbi i en tidning.
Citera
2020-03-04, 09:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Håller med. Fast jag tycker inte att det är självförnekelse, tvärtom. Och i morgon får vi ett första svar på om reklamfilmen gav någon effekt eller inte.
I dessa Coronatider är det givetvis omöjligt att utläsa någon effekt när det gäller styrkan hos flygbolagens varumärke.
Citera
2020-03-04, 10:21
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I dessa Coronatider är det givetvis omöjligt att utläsa någon effekt när det gäller styrkan hos flygbolagens varumärke.

Håller med om att det kan bli svårtolkat. Men domedagsprofeterna och reklamproffsen i tråden lät ju övertygade om att halva världen sett filmen och revolterat. Och att SAS film skulle resultera i en ny Gillettefadäs (som visade sig inte heller vara en bevislig fadäs, utan bara en våt dröm )

Om SAS inte tappat i antalet sålda stolar (undantaget resor till Kina, Italien och Iran) så är man mer benägen att tro att filmen inte haft någon effekt på februaris försäljning än tvärtom. Eller hur?

Eftersom reaktioner mot SAS i affekt är som störst direkt efter en påstått negativ reklamfilm, så borde också effekten vara som störst i närtid efter filmen.

Corona ställer absolut till det. Men det går att jämföra sålda stolar mot branschindex ändå. Om SAS inte tappar mer än andra, framför allt gällande lokala resor inom Skandinavien, så känns det som ett användbart underlag att kunna bygga antagelser på.

Och min antagelse är att extremt få resenärer sett filmen, bryr sig om filmen och att den får noll effekt.

I morgon får vi mer kött på benen.
Senast redigerad av Skilly 2020-03-04 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in