2020-03-14, 10:36
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Är det inte typiskt att de som vurmar som mest för invandring/mångkultur/Svenskfientlighet alltid bor i områden som är totalt befriade från den typen av företeelser?

För övrigt ingen ny reklamfilm från SAS sedan det senaste debaclet. NU, om någonsin, skulle SAS ha behövt en boost i media..

Fast har han vurmat för det? Lägg ner.

Tror du SAS har fokus på sånt nu? De försöker överleva. De lägger ner allt som inte ger cash flow närmaste tiden. Försök boka en bonusresa för din 50% check nu 😂
Citera
2020-03-14, 10:47
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Fast har han vurmat för det? Lägg ner.

Tror du SAS har fokus på sånt nu? De försöker överleva. De lägger ner allt som inte ger cash flow närmaste tiden. Försök boka en bonusresa för din 50% check nu 😂
Naturligtvis är Rickard Gustafson ytterst ansvarig för filmen.

Så skall man klaga på någon så är det han, och inte på löneslavarna på kundservice, vilka jag misstänker fått mycket skit den senaste tiden.

När det gäller framtida resor så väljer jag något annat bolag, även om det skulle kosta extra.
Citera
2020-03-14, 13:39
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Naturligtvis är Rickard Gustafson ytterst ansvarig för filmen.

Så skall man klaga på någon så är det han, och inte på löneslavarna på kundservice, vilka jag misstänker fått mycket skit den senaste tiden.

När det gäller framtida resor så väljer jag något annat bolag, även om det skulle kosta extra.

Att han är ytterst ansvarig för SAS betyder inte per automatik att han vurmar för fri invandring. Satans vilket långskott 😂

Han sparkar hellre marknadsföringschefen. Enkelt. Ingen skulle klandra honom för det.
Citera
2020-03-14, 13:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Att han är ytterst ansvarig för SAS betyder inte per automatik att han vurmar för fri invandring. Satans vilket långskott 😂

Han sparkar hellre marknadsföringschefen. Enkelt. Ingen skulle klandra honom för det.
Eller byta reklambyrå.

Men visst är det så att det alltid är VD:s ansvar när skit inträffar. Han skall se till att sånt här inte kan inträffa.
På samma sätt som om någon anställd skadas i en olycka som kunnat förebyggas, så är det VD som kan straffas. Det ansvaret kommer man aldrig undan.

Enklaste sättet att komma ur det hela hade varit att snabbt göra en ny humoristisk film om hur ett antal hipsters på en trendig reklambyrå får bita i gräset när dom försöker lura på företaget en osund politisk agenda.

Men allt det är överspelat nu tack vare Corona. Alla flygbolag kommer att gå igenom ett stålbad & när man kommer ut på andra sidan så kan ett skadat varumärke och någon enstaka procent alienerade kunder vara skillnaden mellan att överleva eller gå under.
Citera
2020-03-14, 14:01
Medlem
Citat:
Som ett pinsamt sätt att visa hur PK man är samtidigt som man ville vara lite snitsig. Det failade.

Naturligtvis talar pengarna högre än deras moraliska kompass. Om du tror att Rickard Gustafsson försökte driva någon hidden agenda för fri invandring eller annat så är du fel ute. Han drivs av pengar, precis som de andra 2-3 han rekryterade med sig från Trygg Hansa.
Nej, jag tror faktiskt att du har fel, men jag kan inte förstå varför. Det är nämligen helt osannolikt att RG skulle tro att den här anti-skandinaviska sörjan skulle skapa fler kunder. HELT osannolikt. Han måste förstå att nedvärdering av den särklassigt största kundgruppen måste vara negativt. I så fall är frågan: Varför gjorde man det?? Föreligger det hot mot honom, eller hans familj? Det måste ju vara någonting, som drev dem. Om det nu inte är "den moraliska kompassen", vad är det då??
Citera
2020-03-14, 14:07
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, jag tror faktiskt att du har fel, men jag kan inte förstå varför. Det är nämligen helt osannolikt att RG skulle tro att den här anti-skandinaviska sörjan skulle skapa fler kunder. HELT osannolikt. Han måste förstå att nedvärdering av den särklassigt största kundgruppen måste vara negativt. I så fall är frågan: Varför gjorde man det?? Föreligger det hot mot honom, eller hans familj? Det måste ju vara någonting, som drev dem. Om det nu inte är "den moraliska kompassen", vad är det då??

Han såg den aldrig på förhand. Att du tror han lyft fram detta för att det föreligger hot mot hans familj 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Citera
2020-03-14, 14:07
Medlem
15minFames avatar
Citat:

Har marknadschefen blivit sparkad? Nej? Alltså står VDn bakom reklamfilmen. Och som en god hycklare bor han i helvitt område där svensk/skandinavisk kultur råder.
Varför försvarar du honom ens?
Citera
2020-03-14, 14:09
Medlem
Citat:
De har inte folk som letar fel på det sättet. De har folk som letar poänger/budskap. Ingen där skulle Öppet våga göra en kränkt flashbackartolkning
Men detta är inte klagomål bara på Flashback (hur du nu lyckas klassificera oss, inklusive dig själv, som en grupp). Det har ju varit öppen kritik i våra grannländer också, samt hånfull svarsreklam från Norwegian. Jag tror snarare att någon PK från reklambyrån kläckte idén och det fanns ingen som vågade kritisera. Inte ens Rickard. Hellre än att klaga på en pk-certifierad sörja, så tog han risken att gå med ekonomisk förlust. Han kanske rentav gläds över Coronan, för då faller hans felbeslut bort i bedömningarna av SAS konkurs.
Citera
2020-03-14, 14:17
Medlem
Citat:
Han såg den aldrig på förhand. Att du tror han lyft fram detta för att det föreligger hot mot hans familj 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Nej, det var ett förslag, som jag dock inte alls tror. Men något måste ju vara anledningen. Jag tror inte att han är så extremt förbannat ointelligent, att han "inte såg på förhand" att detta skulle bli en reklam som fick dem att stort tappa förtroende hos sin största kundgrupp.

Men du då? Tror du att han, som den förväntat intelligenta människa man kan förvänta sig i en sådan position, helt enkelt inte kunde gissa att det inte skulle bli positivt att släppa en sådan reklam?
Citera
2020-03-14, 14:51
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Har marknadschefen blivit sparkad? Nej? Alltså står VDn bakom reklamfilmen. Och som en god hycklare bor han i helvitt område där svensk/skandinavisk kultur råder.
Varför försvarar du honom ens?

1. Det har inte blivit några konsekvenser av detta för företaget. De kan inte backa och sparka någon, för då medger de att fel har begåtts. De, precis som jag, menar att detta inte ha någon som helst påverkan på deras antal sålda säten. De som gråter mest är kränkta snöflingor som inte lägger särskilt många kronor i deras plånbok.

2. Vet du vart han bor numera?
Citera
2020-03-14, 15:00
Medlem
15minFames avatar
Citat:
1. Det har inte blivit några konsekvenser av detta för företaget. De kan inte backa och sparka någon, för då medger de att fel har begåtts. De, precis som jag, menar att detta inte ha någon som helst påverkan på deras antal sålda säten. De som gråter mest är kränkta snöflingor som inte lägger särskilt många kronor i deras plånbok.

2. Vet du vart han bor numera?
1. Ja, de har verkligen målat in sig i ett hörn. Men visst har det påverkat försäljningen. Men självklart skyller de på annat än att de pissat på sina kunder som nu väljer andra bolag.

2. Ska vi slå vad om att VDn inte bor i ett multikulti område?
Citera
2020-03-14, 15:16
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
1. Ja, de har verkligen målat in sig i ett hörn. Men visst har det påverkat försäljningen. Men självklart skyller de på annat än att de pissat på sina kunder som nu väljer andra bolag.

2. Ska vi slå vad om att VDn inte bor i ett multikulti område?

Nej, det har det inte. Sluta, det blir bara fånigt.

Jag frågade om ni visste vart han bodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in