2020-03-03, 21:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Men nu är det inte en utveckling av kollektiv spridning så får vänta lite...

Kollar FHM efter kollektiv spridning? I UK får 100 GP's testa patienter för att detektera community spread. Gör nåt liknande i Sverige?
Citera
2020-03-03, 21:55
Medlem
COOP och CittyGross Stockholm utan mat, tomma hyllor, Döds trend i Svärje på grund av Corona, upspacklade Östermalskärringar i panik på Hötorgshallen, springandes i circlar krävandes gourmett frikadeller , tyvärr slut säger le cheff!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vQ9R5/corona-far-folk-att-borja-hamstra-tomt-pa-hyllorna
Citera
Bannlyst
Citat:
Nja, jag inte om de menar att högt blodtryck är direkt eller indirekt en förvärrande omständighet. I det här fallet tillhör du ju åtminstone inte gruppen "äldre". Dödligheten är den samma för 20 och 30-åringar och jag vill ju tro att du sannolikt fortfarande har en 30-årings immunförsvar.

Ja bra immunförsvar har jag, Har inte varit sjuk på 12 år, men senaste jag blev sjuk låg jag inlagd i 3 dygn, men puls på 155 BPM. Har normalt 46.

Så mitt hjärta är nog känsligare än normala 30 åringars.
Citera
Medlem
Dumt att åka tunnelbanan i Stockholm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Nu förstår jag att jag är på flashback.... MEN! Tycker att vissa bör ifrågasätta nyttan med att sprida overifierade skräckscenarion. Det är otäckt nog vad man faktiskt vet om situationen, att sprida påhitt eller "nån sa att..." hjälper föga.
De flesta kräver källa när man hävdar något. Det är bara puckon som köper saker rakt av
Citera
2020-03-03, 21:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Okej, så för ett par veckor sedan var det en vanligt förekommande åsikt i tråden att alla östasiater var smittspridare varenda en, och att det var förenat med livsfara att åka hiss eller buss eller ens stå bakom ett koreanskt adoptivbarn i kön på ICA. Riksdagsledamoten och iraniern (oh the irony!) Hanif Bali delade denna åsikt, och menade på twitter att det inte var det minsta moraliskt eller etiskt tveksamt att behandla alla med östasiatiskt utseende som andra klassens människor - det fick de allt finna sig i, eftersom de ju "bevisat" var ett äckligt pestsmittat jävla pack.

Idag är 30 smittade och inte en enda svensk (fall 1 var kines själv) har blivit smittad i Kina eller av en kines (och gillar du inte den avgränsningen, säg "de 29 senaste fallen" istället då för att min poäng ska gå hem). Hoppsan!

Så frågan är då vem Flashback - och Hanif Bali - undviker nu. Iranier står redo att välla in tusenfalt från ett område med fullständigt okontrollerad smittspridning och obefintliga (?) kontroller. Så är det alla med bakgrund i Mellanöstern som ska undvikas nu? Fast medelklass/överklass-svenskar med skidintresse verkar ju minst lika farliga, hur kan man identifiera sådana?
Här ska inte undvikas någon, alla ska med. Som man reser får man snyta sig.
Citera
2020-03-03, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det som gör att folk med cancer är extra känsliga är att vissa behandlingar är ordentligt krävande för kroppen och immunförsvaret.
Högt blodtryck om det är konstant kan vara ett symptom på någon annan sjukdom. Sen är hjärta och lungor väldigt nära länkade. Problem i det ena kan lätt ge problem i det andra.
Det är nog bra om du frågar din läkare om medicinen om du är orolig.

Hade gärna kontaktat min läkare, Men att få tag i honom är lika lätt som att få en träff med trump. Känns det som.
Citera
2020-03-03, 21:57
Medlem
Känns som gym kan vara en dålig plats att vistas på då..
Citera
2020-03-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur många av er skall låsa in sig inomhus indefintely??

Tycker du det hjälpte på kryssningsfartyget? Varför hålla sig inne? Du kan dö när du går över gatan av att en rattfull kör på dig
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake
Dumt att åka tunnelbanan i Stockholm?
Mycket, det kan smitta via handtag etc i fem dagar
Citera
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Detta är mycket skrämmande och bekräftar med all önskvärd tydlighet tesen om att EU och många europeiska länder när det kommer till kritan är kommuniststater.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Jag tycker det bekräftar att Franska staten har stake och auktoritet att skydda sitt folk.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Professorns oro: ”Värsta scenariot är det jag tror mest på”

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset-varsta-basta-och-mest-troliga-scenariot/

Ja vilken pajas. Han svamlar på något så obegripligt och hoppar mellan värsta, bästa och troligaste. Han avslutar med att han tror att det kommer att bli ett virus som människan har immunitet mot likt andra virus. Han säger ingenting om vad han tror blir konsekvenserna vid ett värsta scenario. Han håller alla dörrar öppna. Han vet inte, men tycker om att känna sig viktig och babblar därför på från ena till andra ytterligheten utan att egentligen säga något.

Jag kommer att spara detta och när vi kommit en bit framåt ska jag skicka det till honom och faktiskt fråga om han själv fattar vad han säger.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-03-03 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in