2020-03-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag hade tänkt åka i morgon, men det där satans SAS ställde in flygningen.

SAS gör alltid så där vid säsongsinfluensor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jag misstänker att de utnyttjar sina feta sjukförsäkringar i USA till att bli behandlade som vanliga influensafall och vill inte synas i coronastatistiken. Men om de är så sjuka så att de inte klarar av sina jobb ens hemifrån då blir det problem i dagens lean produktion. HIV gick ju också under radarn där länge då folk dolde det.
Men de som drabbas värst är naturligtvis deras tjänstefolk och andra fattiga om ser det ur det mänskliga perspektivet. Tycker det verkar lite mysko med de case som dykt upp i USA den senaste tiden. Folk som inte har råd att vara sjuka och syns inte i statistiken av den anledningen förrän de kolavippar och folk börjar ställa frågor.
Gällande att HIV gick under radarn så kan det säkert ha att göra med sexuell skam? Man ville inte blotta hemliga kärleksaffärer, särskilt inte om de var av homosexuell art.

Ligger säkert mycket i det du säger om USA. Där har jag sämre koll på läget, men folk verkar ha fått plötslig panik?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Italien har drabbats mycket hårdare än Sverige. När vi kommer upp i hundratals smittade så kan man kanske börja oroa sig. Beror dock på vart i Sverige man bor. Så jag som bor i en liten skitstad kanske inte ska vara så kaxig ändå

Haha. Du borde börjat för två veckor sedan. Och det hade varit trevligt om FMH och Sveriges regering börjat oroa sig på riktigt redan i Januari.
Citera
2020-03-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det började väl i små byar, men det börjar äta sig in i Milano. Skulle nog säga att flera av de byarna var förorter, på pendelavstånd 5-10 mil från milano som är ungefär som Stockholm i storlek.

Milano/Torino är den mest industrialiserade delen av landet, och i många av dessa orter finns mycket framstående företag, så man ska nog inte se det som små byar på landsbygden.

Ah, tack bra info.

Känns ändå som ”fel håll”, märkligt
Citera
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jag tror mer och mer att du bara trollar.

Klart han trollar, det ser man på sättet han skriver. Sjukt dålig på att trolla, ignorera bara
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det här är obehagligt. Värre än jag trodde.
Jag visste inte att hjärnan påverkades också.

Den 24 årig medicin studeranden som sade att hon var tvungen att hålla sig vaken och andas medvetet. Om hon somnade kunde hon dö då den automatiska andningen inte fungerade.

Fy vad obehagligt! Fick hon inte ventilator på sjukhuset?
Citera
Medlem
Hur många av er skall låsa in sig inomhus indefintely??
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Jag har läst på från WHO, CDC och lyssnat på presskonferanser från USA,England, utöver Sverige. Detta är betydligt dödligare än influensa. Läs på innan du skämmer ut dig själv.
jag trodde att alla nu förstod att COVID-19 inte är ett influensavirus utan en helt ny sjukdom med helt andra förutsättningar
Citera
2020-03-03, 21:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Skrivs för fullt i inhemsk media. Deras sjukvårdssystem kommer krokna innan Sveriges. Finns knappt några testmöjligheter och blir du sjuk, behöver testas eller sätts i karantän så får du betala allt ur egen ficka. Blir fin spridning från de som inte har råd eller privat försäkring.
Jag tänkte närmast på svensk media. Har kollat lite på CNN, men de verkar också fokusera rätt mycket på spridningen i Europa och Asien. Men jag kanske läser fel edition...
Citera
2020-03-03, 21:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
SAS gör alltid så där vid säsongsinfluensor.

Nej, SAS dras med i hysterier och vågar i dessa tider. med tveksamma reklamkampanjer, inte riskera något.
Citera
2020-03-03, 21:43
Medlem
Dbloodss avatar
Ny video från medcram som bland annat tar upp mutationen av viruset

https://youtu.be/XjEacUyp4vY
Citera
2020-03-03, 21:43
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju du som skämmer ut dig och utgår från att något som ännu inte hänt.

Lägg ner med dina missvisande inlägg. Folk kan ta dig på allvar och inte skydda sig eller begränsa spridningen.

WHO gick nyss ut med att de har en dödlighet på cirka 3% och säsonginfluensa har en betydligt lägre dödlighet. Björn Olsen smittsprofessor vid Uppsala säger exakt detsamma.

" Enligt data hittills har coronaviruset en dödlighet på 2-3 procent. Vanlig influensa har en dödlighet på 0,1-0,5 enligt Björn Olsen.*"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in