Citat:
Ursprungligen postat av
Darker
Min erfarenhet är att de flesta hukar sig eller duckar när det smäller till helt oväntat precis i närheten av personen i fråga, står personerna några meter bort vänder de sig i riktning mot knallen för att se vad det var som small, eventuellt lätt hukade.
Ett fåtal personer "fryser till" i verkligheten.
Man vet av erfarenhet att människor som utsätts för fara, blir skrämda eller rädda förminskar sig själv, hukar, drar ihop axlar, händer och armar höjs och placeras framför vitala organ såsom hjärta och lungor samt lokaliserar faran, vänder inte ryggen mot farligt eller osäkert håll.
Jag tänker mig att när GM tar i OP så försöker han instinktivt vända sig åt vänster, då drar han med sig LP i en bågrörelse åt vänster, LP frågar,
vad gör du, och i det läget går ett skott av parallellt med OP rygg därför att OP rör/vrider sig åt vänster och därefter touchar LP rygg, därefter kommer GM åter åt att rikta vapnet mot OP rygg.
EDIT; Om OP hastigt vrider sig åt vänster så blir rörelsen något snett ner åt vänster, LP motverkar och lägger sin tyngd åt höger, kan förklara vinkeln på hennes kappa.