2020-03-03, 12:19
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Indicierna emot CA är välkända,men torde trots allt förtjäna en upprepning

....

Han är som sagt mycket intressant. Dock är några tre m inte aktuellt utan bara ett enda: möjlighet. Kan man knyta honom till platsen?
Eftersom han är avliden så är den enda möjligheten att PU hittar/hittat en skriftlig bekännelse men enbart det räcker inte. Det finns många genom åren som "erkänt" att de mördat Palme.
Måste vara i kombination med att han kanske bekänt det för någon och berättat var han gjort av vapnet...etc.
Citera
2020-03-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asromacalcio
Svar Jo! Det är väl solklart att WT observationerna måste upp i ljuset om det hela skall bli TROVÄRDIGT

Låt oss tänka oss att KP skulle få för sig att lägga fram någon stollelösning. Då tror jag att det är stor risk att PGN s arkiv publiceras men stora konsekvenser för många.
Citera
2020-03-03, 12:24
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det finns ingen människa i svensk historia som har utretts lika mycket som CP och det enda man har hittat är en LP som åratal senare säger: "Det ser man vem som är alkoholist".

Sannolikheten för att just CP var GM är således försvinnande liten.

Men visst, allt är möjligt.

Nu var det i första hand rent allmänt jag menade, och inte specifikt CP, mao lite OT. Just argumentet att någon är friad i domstol o därför kan/bör man inte misstänka vederbörande, är ett argument jag stött på flera gånger i andra sammanhang. Tog tillfället i akt att uttrycka synpunkter i den frågan.
Citera
2020-03-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Håller helt med. Han har haft femtioelva jävla konspirationsteorier genom åren. Kommer ihåg hans haranger i TV om polisman Ö, polisman G och nästan hela alfabetet av misstänkta. Tror till och med SVT tröttnade på honom till slut när de förstod att han var paranoid.
Jag har haft kontakter med honom. Som alla journalister har han otillräcklig sakkunskap för att analysera själv och svårt att lyssna på de som kan. WALL ÄR INTE BÄTTRE OCH KVÄLLSBLASKORNA ..... TJA..
Citera
2020-03-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Han är som sagt mycket intressant. Dock är några tre m inte aktuellt utan bara ett enda: möjlighet. Kan man knyta honom till platsen?
Eftersom han är avliden så är den enda möjligheten att PU hittar/hittat en skriftlig bekännelse men enbart det räcker inte. Det finns många genom åren som "erkänt" att de mördat Palme.
Måste vara i kombination med att han kanske bekänt det för någon och berättat var han gjort av vapnet...etc.

Jag håller med dig.Allt är indicier och handfasta bevis saknas.Det gäller emellertid för allt och alla i Palmeutredningen.
Det spekuleras för närvarande att vapen eventuellt har hittats i samband med eller i anslutning till att CAs gamla bostad/sommarstuga har sålts under förra året.
Vi får väl hålla andan avseende detta kan jag förmoda.
Citera
2020-03-03, 12:31
Medlem
mvagrippas avatar
Är det någon i Tråden som kan komma på någon mer betydelse av RAF än Rote Armé Fraction och Royal Air Force?
Citera
2020-03-03, 12:31
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Varför första skottet är en miss kan vi bara gissa kring. Avlossat strax över höfthöjd snett uppåt vilket stämmer med LPs skador. Det finns en mängd möjliga orsaker.
Det är bland annat dessa dessa fakta som får Holmers anhängare att framstå som tvivelaktiga. Man kan inte förklara varför skottet mot Lisbet gick underifrån upp genom hennes kappa.

Samtidigt som både AB och IM upplevde det som att GM sköt två gånger mot OP. Sett från två olika vinklar. Bakifrån och snett framifrån. En triangulering med gärningsmannen som utgångspunkt.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-03-03 kl. 12:35.
Citera
2020-03-03, 12:32
Medlem
knarkparks avatar
En fundering som jag haft på senare tiden. Det är väl vid den här tidpunkten allmänt känt att Palme bor på Västerlånggatan 31 i Gamla stan? Är det inte då möjligt att CA, som är i ett förargat tillstånd vid den här tidpunkten, tar sig till Gamla stan och väntar på att Palme ska komma hem och därefter följt efter dem under kvällen i väntan på ett bra tillfälle?

Jag tror själv att CA är en ganska bra kandidat till mordet av samma anledningar som en del andra här också verkar ha. Men det jag har svårt för är att han går i konkurs dagen innan, pga OP, och sen av en ren slump skulle se OP och LP gå in eller ut från Grand och ta tillfället i akt. Det verkar för "bra" helt enkelt.

Att CA använder ett vapen han själv är licensierat på tycker jag inte är så osannolikt. Han har kanske ingen större plan över att faktiskt komma undan med dådet, men råkar sen göra det iaf inte minst pga en till en början inkompetent utredning. Han går i konkurs dagen innan och har inget att förlora och tycker att Palme ska dö helt enkelt. Konsekvenserna för hans egen del är inget bekymmer vid det tillfället.
Citera
2020-03-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu var det i första hand rent allmänt jag menade, och inte specifikt CP, mao lite OT. Just argumentet att någon är friad i domstol o därför kan/bör man inte misstänka vederbörande, är ett argument jag stött på flera gånger i andra sammanhang. Tog tillfället i akt att uttrycka synpunkter i den frågan.

Naturligtvis medhåll här.
Att vissa verkar tro att det inte funnits folk som frikänts för mord som de ändå har begått är svårt att förstå.
Citera
2020-03-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är skottordningen KP kommenterar. Vänsterskytt pratar de inte om ens.

KP säger rakt ut att vittnena säger att mannen sköts först. Hur du kan få detta till att KP pratar om vilken hand GM sköts med?

KP kommenterar skottordningen, svart på vitt.

Nu drömmer du. Han avvisar dennes teori och kommenterar ej skottordning. De nya rönen är sekretessbelagda.
Citera
2020-03-03, 12:48
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Du tycker inte att det är lite magert att basera lågskor på basis av ett vittne?

Läste som hastigast igenom LL:s vittnesmål 860301 kl 20,05 där såg jag ingenting om skor men LL hävdar att gm är barhuvad till skillnad mot de som säger Jack Nicholson mössa eller keps.

http://www.itdemokrati.nu/page36j.html

Visst är det svagare när inte fler ger signalement, men tycker ändå som jag skrev att överraskande detaljer är extra trovärdiga - det är de man minns. Och att inte fler sett skorna är kanske inte är så konstigt, det är inte ofta man fokuserar på skor när man ser springande människor, fokus brukar ju vara på midjan och uppåt.

Hur som helst så verkar ju mördaren, om man ser generellt på vittnesutsagorna inte ha andamålsenliga kläder på sig. Fladdrande rock, lågskor, finbyxor - mördaren skulle ju kunna gå på finmiddag utan att skämmas. Det är intressant.
Citera
2020-03-03, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
OP sköts inte med ett vapen med 6" pipa. End of story.

Minst fyra tums pipa är den uppgift jag går efter.

Har du andra uppgifter?

I sådant fall vill jag ju gärna se källa på dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in