2020-03-03, 12:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW visste och förstod hur mycket hon sårade HD.
Tro inte att LW inte fattade det?
Det gav än mer spänning till sexgrejjerna i cykelrummet och i sängkammaren hans.
LW visste vad hon gjorde mot SD:s fru.Det visste SD också.
SD visste vad LW var i stånd att göra mot hans fru.
Därav föraktade han henne.

Ja, LW:s beteende mot HD var för att såra HD, och det förstod hon ju att det skulle det göra. LW uttryckte senare ångerfullhet över det. Däremot att SD föraktade LW för just det, har jag inte sett några tecken på i LW:s och SD:s konversationer.

Det som däremot är tydligt är att SD föraktade LW för att hon inte gjorde precis så som han ville att hon skulle göra. Detta gick i vågor och brukade kulminera i att SD helt tappade greppet och önskade henne ur livet.
Citera
2020-03-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Alldeles riktigt, tack och lov!
Fast några beslut bör man inte [få] fatta i det tillståndet..
Man ska ALDRIG flytta ihop bara några månader efter man träffats, för att inte tala om gifta sig eller skaffa barn mitt under passionens förlopp. Så du är helt rätt på det.

Vad som förundrar mig är att denna passion behöll LW under åratal - medan den för de flesta klingar av rejält efter ett halvår ett år. Därefter kommer den där varma kärleken, under förutsättning att det finns något att bygga på. Den här besattheten som LW plågades av förstår jag mig inte på. Jag förstår mekaniken bakom den - men ändå har jag otroligt svårt att sätta mig in i den. Hon fick pyttelite näring, och massor av mentalt stryk. Hur lyckades han uppehålla hennes intresse med den nonchalansen - sånt är ju otroligt avtändande.
Citera
2020-03-03, 12:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Är alla DNA i hennes trosor identifierade?

Vi vet att hon hade träffat Beholder, SD,
KK den sista veckan.
Några mer?

Om GM varit inne i hennes telefon och
raderat så kan ju all kommunikation med
hen vara borttagen.
Citera
2020-03-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är alla DNA i hennes trosor identifierade?

Vi vet att hon hade träffat Beholder, SD,
KK den sista veckan.
Några mer?

Om GM varit inne i hennes telefon och
raderat så kan ju all kommunikation med
hen vara borttagen.
Tre st är identifierade. De är beskrivna i NFCs protokoll med namn och allt.
Citera
2020-03-03, 13:04
Medlem
Intressant förhör med SD's granne i aktbilaga 151 sida 204

Grannen har hundar och har därför ganska inrutade rutiner och kan på så vis lägga märke till grannarnas rutiner. Hon vet att SD har "mysbelysning" på tomten som alltid är på under kvällstid. Den 14e maj var dessa spotlights släckta vilket aldrig har hänt någon gång. På tisdagen lös dom igen. Däremot lös det spotlights i ett fönster inuti huset, men mellan klockan 00-01 var dom släckta igen.

Den 15e maj vaknar hon klockan 06. Går promenad med hundarna 07.40. Hon brukar oftast se SD cykla eller åka bil till jobbet 07.00-07.15, men hon ser honom varken måndagen eller tisdagen.

Den 15e maj mellan 16-17 är hon i Hjärstaskogen med sina hundar. Där träffar hon på HD mellan Hjärsta och Vivalla. HD verkar besvärad. HD hinner hem före grannen och grannen ser att hon går in på SD's tomt, vilket HD inte brukar göra. På tomten är även SD's pappa och han klippte gräset (detta tar hon tillbaka senare)

SD har den senaste tiden kört en ny vit bil med glastak. Innan dess hade familjen en silverfärgad saab.

Senare tillägger hon att hon upplevde att HD försökte gömma sig bakom ett träd i skogen.

Hon har även reagerat på att utemöblerna från deras altan försvann ett tag, men kom tillbaks senare igen.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-03 kl. 13:23.
Citera
2020-03-03, 13:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det förundrar inte mig heller att du kan tänka dig att LW skulle ha hotat föräldrarna!

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Av deras konversationer som finns att läsa i fup, framgår ingenstans att barnvakteriet skulle ha varit påtvingat. Tvärtom, LW var tydlig med att om de inte passade morföräldrarna så kunde hon lösa det på annat sätt. Så nej, inga hot

Som djävulen läser bibeln.
Det är hårresande att ni i den krympande skaran fortfarande vägrar inse hur LW var och att hennes problem huvudsakligen grundades i hemmet av dom föräldrar ni inbillar er är fredade av hennes stålvilja

Att den falska bilden sitter så hårt i er visar på en projicering som inte har ett skvatt med Lena Wesström att göra.
Mordet på Lena har lockar till sig genusproblematiker som utnyttjar hennes tragiska död för att bekräfta sina egna dåliga erfarenheter av män. Inte vackert.

Varför skulle LW acceptera ett nej från föräldrarna när hon tokvägarde det från alla andra?
Ni försöker skydda något som inte skyddas kan.
Frågan är varför sanningen är så farlig?
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst är det så. Det går naturligtvis inte att bevisa att SD var hemma den aktuella tiden, lika lite som det går att bevisa att skulle ha varit ens i närheten av brottsplatsen. Men att han skulle ha ljugit om någonting finns det väl inga belägg för? Vad det handlar om är ju bara att han inte i detalj kan redogöra för vad han gjorde varje minut den aktuella kvällen, och det är väl knappast att ljuga. Om han talar sanning, och inte har något med brottet att göra, då är ju inte det här så konstigt. För honom var ju det här i så fall bara en vanlig vardagskväll, där han knappast anade att han sedan flera dagar senare skulle bli anklagad för att ha varit ute och mördat på ett visst klockslag på måndagskvällen.

Däremot har vi nu sett flera exempel på hur polisen "slirade på sanningen" i förhören, och fick SD att felaktigt tro att man hade hittat LW:s blod på flera ställen.

Det som blir viktigt i sammanhanget är ju hur trovärdig den misstänkte anses vara. Framför allt när förehavanden ska utredas kopplat till tidsfönstret runt det begångna mordet. Som vi alla kan läsa i fup så faller SD på eget grepp där. Exempelvis: Först har han inte cyklat, sen har han cyklat, för att senare vid cykelrekonstruktionen inte veta vare sig det ena eller det andra rörande cyklandet. Det är tydligt att SD ändrar sin historia för att kunna anpassa den till vad han pö om pö får veta att utredarna kommit fram till.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tre st är identifierade. De är beskrivna i NFCs protokoll med namn och allt.
I samma trosa?
Citera
2020-03-03, 13:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är riktigt ruggigt hur lika de två dagarna ser ut.

Försöker han fylla dagarna så mycket och lura ut L*ena på klockslaget, allt för att slippa ha luckor i alibit? Och att L*ena kommer så på pricken, allt för att kunna fixa till alibit.

Stefan älskar att planera...bara att se på hans aktiviteter inom geocaching.
Och såklart att inte att förglömma att sådant ingår hans jobb som byggingenjör/besiktningsman.
Citera
2020-03-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
I samma trosa?
I ett par trosor hittades sperma från två namngivna personer. I ett par, om jag minns rätt, från en tredje namngiven. I övriga fall enbart SD.

Jag har lagt ut detta tidigare i tråden, så ni får leta rätt på den, eller gå in i NFCs protokoll och kika själva, det senare är det jag rekommenderar.
Citera
2020-03-03, 13:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man ska ALDRIG flytta ihop bara några månader efter man träffats, för att inte tala om gifta sig eller skaffa barn mitt under passionens förlopp. Så du är helt rätt på det.

Vad som förundrar mig är att denna passion behöll LW under åratal - medan den för de flesta klingar av rejält efter ett halvår ett år. Därefter kommer den där varma kärleken, under förutsättning att det finns något att bygga på. Den här besattheten som LW plågades av förstår jag mig inte på. Jag förstår mekaniken bakom den - men ändå har jag otroligt svårt att sätta mig in i den. Hon fick pyttelite näring, och massor av mentalt stryk. Hur lyckades han uppehålla hennes intresse med den nonchalansen - sånt är ju otroligt avtändande.

Min slutsats är att det sexuella var en stark och viktig komponent. LW uppger gång på gång i konversationer att det var under sexet och en viss tid efter detta som hon fick näring och kände att SD visade omtanke, närhet, respekt och kärlek gentemot henne. Jag tycker mig se att de båda drabbades av något slags sexmissbruk mitt i allt annat.
Citera
2020-03-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
I samma trosa?
Läs i fupen, du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto