2020-03-03, 11:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag letar febrilt, medan jag samtidigt håller på med direktrapporteringen som jag sedan ska citera i tråden, men var det inte du som länkade till en jättebra artikel om (minns inte vad det heter); men fire and ice behandling kan man väl säga.

Det var exakt så han behandlade L*ena för att få in henne i den lilla ruta som han tyckte att hon kunde stå i.

Väldigt tydligt blir det ju när jag läste om bilincideten; SDs förslag på att fira hennes födelsedag i hans bil utanför hennes lägenhet. Detta för att han inte tycker att hon "uppför sig", hon låter sur. De hade bestämt att han skulle komma över och äta tårta/bullar först, sedan drar han åt skruvarna. Nu blir det bara en kort stund. Lite mer "ice" när hon blir besviken och säger att vi skulle ju ses en längre stund. Nu blir det nästan istid:

Födelsedagsfirande i bilen!

Man kan väl krasst konstatera att om han verkligen inte velat ses, då hade han bara struntat i det.

Nu använder han hennes önskan som ett vapen. Och skruvar åt värmen rejält. Nu ska hon frysa...

Hon hotade att avslöja deras förhållande
för HD om han inte gjorde som hon ville.

I och med anmälan så började HD forska
själv och avslöjade dem.

LW fick som hon ville men HD lämnade
ändå inte SD. Och SD valde HD.

Det tålde inte LW.

Hon fortsatte att kämpa i ett år för att
förstöra för SD och HD. Hon kunde inte
acceptera att någon inte ville ha henne och
att hon blivit utnyttjad och lurad. Hon
krävde hela tiden att SD skulle bevisa att
det inte var så ”för annars visade han att
han var han en dålig människa” och då skulle hon hämnas.
Citera
2020-03-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Bestraffningen är mycket mer än så. Han bestraffar henne så fort hon inte följer hans direktiv, och dom gäller inte bara när det gäller att träffas. Det är det som är själva grundbulten här och liknande relationer där mannen kontrollerar och manipulerar en kvinna. Han kväver henne och vet precis hur han ska göra flr att försvaga. De som inte ser det, bör nog rannsaka sig själva. Man får verkligen känslan av att några av er här inne anser att en kvinna har mindre människovärde än en man.

Din första mening: LW vill fortsätta träffa SD för att hon är sjukligt besatt av honom. Varför SD vill det är svårare att förstå.
Hon lät sig kvävas och manipuleras.Hon var väl inte blind?
Citera
2020-03-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Nej,man gör inte så mot en människa.Det är riktigt simpelt.
Det handlar om att ha ett rent samvete.
Trams. Sätt dig inte på några höga rättfärdiga hästar. Alla har vi gjort saker som är fula, som är hänsynslösa. Hon var kär, riktigt jävla kär. Hon hade tydligen dessutom en ganska tung ryggsäck vad gäller separationsångest, anknytningsproblem, avvisningsrädsla, you name it. SD var tydligen något utanför det vanliga för henne.

Något som jag har svårt för när det gäller LW dock, är att hon är elak mot HD. Det gillar jag inte, oaktat att HD är involverad i SDs mordplaner.

Båda har ansvar i ett sånt här förhållande. Ingen av dom brydde sig om nån annan. Men jag personligen anser att SD hade det största ansvaret pga sitt långa äktenskap med HD, barn tillsammans. Han tog t o m med sig LW rätt in i deras gemensamma sovrum.

Därmed lämnar jag diskussionen. Moralen i det hela har inget med mordet att göra. Sen kan man tycka vad man vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Kan okända aktiviteter på G Drive handla om SD:s delningar av dokument med andra? Kanske nån geocachare eller arbetskamrat varit inne och tittat på något?
Sen hade ju även HD full tillgång till hans Drive iom att hon också hade inloggningsuppgifterna.

Svar ja, är direkt okunnig men vet att aktivitet kan vara annat än aktiv aktivitet.
Citera
Medlem
Precis allt pekar på att SD utfört detta fruktansvärda mord (ev fler inblandade), ingenting tyder på att ngn annan skulle gjort detta, Polis och åklagare har naturligtvis kollat av vem mer som ev skulle kunna hotat Lena eller gjort detta fruktansvärda dåd, men precis allt pekar på SD, så vi kan bara hoppas att man också i slutänden kan få honom fälld, även juridiskt.
Citera
2020-03-03, 11:51
Medlem
LW visste och förstod hur mycket hon sårade HD.
Tro inte att LW inte fattade det?
Det gav än mer spänning till sexgrejjerna i cykelrummet och i sängkammaren hans.
LW visste vad hon gjorde mot SD:s fru.Det visste SD också.
SD visste vad LW var i stånd att göra mot hans fru.
Därav föraktade han henne.
Citera
2020-03-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trams. Sätt dig inte på några höga rättfärdiga hästar. Alla har vi gjort saker som är fula, som är hänsynslösa. Hon var kär, riktigt jävla kär. Hon hade tydligen dessutom en ganska tung ryggsäck vad gäller separationsångest, anknytningsproblem, avvisningsrädsla, you name it. SD var tydligen något utanför det vanliga för henne.

Något som jag har svårt för när det gäller LW dock, är att hon är elak mot HD. Det gillar jag inte, oaktat att HD är involverad i SDs mordplaner.

Båda har ansvar i ett sånt här förhållande. Ingen av dom brydde sig om nån annan. Men jag personligen anser att SD hade det största ansvaret pga sitt långa äktenskap med HD, barn tillsammans. Han tog t o m med sig LW rätt in i deras gemensamma sovrum.

Därmed lämnar jag diskussionen. Moralen i det hela har inget med mordet att göra. Sen kan man tycka vad man vill.
Jag sitter inte på några höga hästar. Ingen är felfri. Vi har olika syn på saker och ting bara.
Citera
2020-03-03, 11:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Kan okända aktiviteter på G Drive handla om SD:s delningar av dokument med andra? Kanske nån geocachare eller arbetskamrat varit inne och tittat på något?
Sen hade ju även HD full tillgång till hans Drive iom att hon också hade inloggningsuppgifterna.

Den senaste aktiva händelsen var kl,17.73
Kolla mitt utdrag ur FUP några inlägg bakåt.
Citera
2020-03-03, 11:56
Medlem
T34Panzers avatar
Från NAs direktrapportering

” Åklagaren berättar att 45-åringen under dagen varit på arbetet 11 maj. Runt 17.30 besöker han gymmet på Gustavsvik..
Det är bara under två tillfällen som han tränar på Gustavsvik med sitt kort. Det är den här dagen samt på kvällen 14 maj, säger Therese Johansson.
Den 14 maj var dagen då Lena Wesström mördades.”

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagaren-vill-visa-att-45-aringen-var-passiv-i-sokandet-efter-lena-folj-rapporteringen-fran -rattegangen-om-hjarstamordet

Som man säger:” Slumpen har sin begränsning”
Citera
2020-03-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Sensmoralen lyder : Hade L haft en högre moral så hade hon förmodligen levt idag.
Citera
2020-03-03, 12:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Från NAs direktrapportering

” Åklagaren berättar att 45-åringen under dagen varit på arbetet 11 maj. Runt 17.30 besöker han gymmet på Gustavsvik..
Det är bara under två tillfällen som han tränar på Gustavsvik med sitt kort. Det är den här dagen samt på kvällen 14 maj, säger Therese Johansson.
Den 14 maj var dagen då Lena Wesström mördades.”

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagaren-vill-visa-att-45-aringen-var-passiv-i-sokandet-efter-lena-folj-rapporteringen-fran -rattegangen-om-hjarstamordet

Som man säger:” Slumpen har sin begränsning”

Ja, det är riktigt ruggigt hur lika de två dagarna ser ut.

Försöker han fylla dagarna så mycket och lura ut L*ena på klockslaget, allt för att slippa ha luckor i alibit? Och att L*ena kommer så på pricken, allt för att kunna fixa till alibit.
Citera
2020-03-03, 12:03
Medlem
Är det ingen med NA-plus som kan citera lite från live-rapporteringen...? Please?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in