Citat:
Ursprungligen postat av
Zissela
Det här är, vad jag förstår, när TM hamnar på trådens radar. (lite svårsökt eftersom hans namn felstavas, maskas och han benämns bara som dykarkompis ibland).
Jag tittade då på de inlägg som han ska ha skrivit i SD:s gästbok på dykarforumet. De verkar inte vara helt vänskapliga ... eller så är det jargong. Svårt att veta.
Nu har jag inte varit den som har satt mig in i geocachingforumet utan enbart läst de godbitar vi har blivit serverade i tråden.
Jag kan inte minnas att TM har blivit omnämnd av SD som att de har cachat tillsammans.
Jag vill också tro att man gör sitt bästa i en jävig situation som de bägge är i; att man vill jobba professionellt och objektivt.
Men, man är bara människa. Och det kan vara väldigt svårt om man känner de inblandade. Inte lätt situation.
Jag har svårt att tänka mig att man vill skydda en vän som kanske inte är en väldigt nära vän och riskera sin egen karriär för att skydda en misstänkt mördare. Däremot kan man ha blivit under de år som gått efter mordet påverkad av SD som verkar oerhört slug av sig och som försöker plantera in tankar hos människor.
Tänker på hur finurligt han skrev till grannen, med fråga om hon inte sett honom på mordnatten vid tidpunkten då mordet skedde. Han skrev på ett sådant sätt så att man underförstått ska förstå att han var hemma vid den tidpunkten och att han hade alibi, dvs han var hemma i trädgården.
På tal om det så läste jag nyss vad grannen vars fru ska vittna om SDs förfrågan om vattenspridare har sagt i förhör:
Förhör O.S 30 maj- 18
Aktbil 1511. sid 201
"
Vet du om han vattnade trädgården med vattenspridare den 14-15 maj?
Nej, han hade inte någon, han frågade oss om vi hade en vattenspridare, men det hade vi inte. "
SD hade ingen vattenspridare enligt honom. Det var därför han frågade dom om de hade en.