2020-02-20, 08:51
Medlem
Det som framkommer idag gör det förståeligt vad gäller SDs uppträdande nu då han är frihetsberövad. Han är lugn och vänlig enligt läkarintyget. Lite som Billy i Tovamålet som sov gott i häktet. Nu har han total kontroll över Lena och det gör honom lugn. Blir intressant att höra vad RPUn säger när det är så dags.
Citera
2020-02-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Oj vad länge det blev "tyst" i tråden! Är alla i chocktillstånd efter vad som framkommit på morgonen eller är det fel på min dator?

Inget nytt för mig. Flera postare i tråden som blivit ifrågasatta trots att man lämnar samstämmiga uppgifter om just detta. Andra verkar tycka att LW låg på samma nivå tillbaka. Då får man gärna plocka fram något konkret som styrker detta.
Citera
2020-02-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Inget nytt för mig. Flera postare i tråden som blivit ifrågasatta trots att man lämnar samstämmiga uppgifter om just detta. Andra verkar tycka att LW låg på samma nivå tillbaka. Då får man gärna plocka fram något konkret som styrker detta.
Tack för svar! Min dator fungerar tydligen. Håller med Dig!
Citera
2020-02-20, 09:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Oj vad länge det blev "tyst" i tråden! Är alla i chocktillstånd efter vad som framkommit på morgonen eller är det fel på min dator?
Framkommer det något om hot har förekommit även efter det här?
"Lena anmälde 45-åringen för ofredande 2016 och misshandel 2017. Utredningen om misshandeln lades ned i brist på bevis. Hon valde själv att inte längre vara hjälpsam i utredningen om ofredandet, som gällde smygfotografierna som 45-åringen ska ha tagit."
Citera
2020-02-20, 09:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu kan man sluta spekulera om vem som förföljt vem, när vi vet orsakerna varför Lena ville avslöja förhållandet för HD.
Vilket svin!!

Vad menar du? SD hotade, trakasserade, stalkade uppenbarligen LW för att hon inte skulle avslöja affären som SD berättade till läkaren. Hon berättar om det själv nedan.

Lena berättar i samtalen om det stormiga förhållandet. Hon ska vid flera tillfällen ha hotat att avslöja hennes och 45-åringen hemliga relation för hans fru.

"Avslöjar jag honom är det praktiskt taget lika med döden", säger hon till polisen, och utvecklar det lite senare:

"Det är hans största skräck. Han är ju mister Nice, uppskattad av många. Det skulle ju totalt vända på hans tillvaro", säger Lena till polisen.
Citera
2020-02-20, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det som framkommer idag gör det förståeligt vad gäller SDs uppträdande nu då han är frihetsberövad. Han är lugn och vänlig enligt läkarintyget. Lite som Billy i Tovamålet som sov gott i häktet. Nu har han total kontroll över Lena och det gör honom lugn. Blir intressant att höra vad RPUn säger när det är så dags.
Han lär inte få rättspsykiatrisk vård iallafall utan det blir ett fängelsestraff för Stefan.
Citera
2020-02-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Framkommer det något om hot har förekommit även efter det här?
"Lena anmälde 45-åringen för ofredande 2016 och misshandel 2017. Utredningen om misshandeln lades ned i brist på bevis. Hon valde själv att inte längre vara hjälpsam i utredningen om ofredandet, som gällde smygfotografierna som 45-åringen ska ha tagit."
Exakta datum framkommer inte vad jag kunde utläsa.
Citera
2020-02-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han lär inte få rättspsykiatrisk vård iallafall utan det blir ett fängelsestraff för Stefan.
Tror som du. Ett lååångt sådant.
Citera
2020-02-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof

Ja precis, jag är inte det minsta överraskad. Beskrivningen av relationen stämmer med vad jag hade förväntat mig. En sådan man klarar inte att bli lämnad utan måste vara beundrad, helst av så många som möjligt (Mr Nice Guy). Synd att hon var så godtrogen och såg ”fina sidor” hos honom när allt sannolikt var fasaden hos en narcissist. Men å andra sidan kan de konsten att förföra och smickra bättre än de flesta. Eftersom de har lätt att ljuga och saknar dåligt samvete.
Citera
2020-02-20, 09:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Nej det blir ingen vård. Det här är ett klassiskt fall av en gift man som blivit galen när han upplevt att älskarinnan förstört hans liv genom att avslöja affären för hans hustru. Inte första eller sista gången en kvinna blir mördad av denna anledning. Lena visste själv att det innebar döden när hon avslöjade affären, enligt NA idag. 😭
Citera
2020-02-20, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Slänger ut vad jag hinner runt 18. Någon som har NA in och läs öppen än.
Vore fint om du skrev tre inlägg i random delforum, så jag kan pm:a dig. Behöver komma i kontakt.

Bara den enda artikeln beskriver massor om hur SD var. Fy fan, stackars Lena.
Citera
2020-02-20, 09:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Exakta datum framkommer inte vad jag kunde utläsa.
Okej, tack. Det kommer vi säkert få veta i närtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in