2020-03-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Här är ett av många:

Russian jets destroy Isis oil convoy after Putin accuses Turkey of buying oil from jihadist group

Moscow has since published satellite images purporting to show Turkish tanker trucks filling up with oil at an installation controlled by Isis in Syria

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/russian-jets-destroy-isis-oil-convoy-after-putin-accuses-turkey-of-buying-oil-from-jihadist-group-a6 761326.html

Sök på : Russian airstrikes destroy oil convoy eller liknande så hittar du mer.
Erdogans svärson som då var minister var själv inblandad genom sitt transportföretag. Bilarna körde som sagt dygnet runt i flera månader. Olja transporterades till Turkiet, och från Turkiet fick IS vapen.

Så Erdogan har varit djupt inblandad i stödet till terroristerna i Syrien från krigets början. Beväpning och träning på turkisk mark, försäljning av stulen olja. Det är ingen vacker historia som Erdogan har gjort sig skyldig till. Ett tag trodde jag att han skulle befria sig från USA, som svek och började samarbeta med kurderna. Erdogan började ju samarbeta med Ryssland.

Men stödet till al-qaida har alltså fortsatt, det har vi tydliga bevis för nu. Erdogan har skitat ned sig rejält! Han är inte värd ditt stöd!

Ok men alltså så har du en massa bevis från google och olika tidningar runt om i världen.
Det är alltså resultatet av din källhänvisning..

Jag säger inte att det är propaganda och skitsnack, men det kan vara det.

Precis som mina länkar tidigare där den turkiska försvarsministern säger att de skjutit ned 2 jetplan, 2000 regimsoldater osv. Kan vara skitsnack.

Desinformation är A och O i början av alla krig.

Dock är det värsta av allt att ni har gjort Erdogan till världens största bov samtidigt som USA kommer undan med den våldtäkt de gjort mot Irak TROTS att det kommit fram att de våldtagit landet helt i onödan. Det fanns inga atombomber.

USA har mördat nästan 2 miljoner civila i onödan i Irak och här sitter många och beskyller muslimen när det är ryssen och amerikanen som sitter på flest civila dödsoffer i Syrienkonflikten.

Förstår du min poäng?
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 11:24.
Citera
2020-03-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Som svar på nedskjutningen av ett Syriskt flygplan twittras det att Syrien nu avfyrat ballistiska missiler från Homs området
It's confirmed
SAA launched wave of ballistic missiles from Homs
https://mobile.twitter.com/CoolHuh_/status/1234777813015764992

Om detta stämmer kan det eskalera snabbt.

Frågan är la lite var missilerna landar, samt vilka de dödar?
Citera
2020-03-03, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Frågan är la lite var missilerna landar, samt vilka de dödar?

Förmodligen många civila dödsoffer då Assad skjuter allt som rör sig.

Men här finns en nyhet om en död soldat från igår.

https://twitter.com/DailySabah/status/1234583993733058560

Uttalande från Hulusi Akar (Turkisk Försvarsminister);
Turkish military destroyed an Assad regime aircraft, 6 tanks, 5 howitzers, 2 air defense systems and 3 AFVs, and neutralized 327 regime troops as part of Operation Spring Shield in Idlib, Defense Ministry says
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 11:39.
Citera
2020-03-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Vilken fråga vill du ha svar på min vän? Har ju svarat så gott jag kan och din fråga är ju ett faktum senaste 40 åren i Turkiet.

Det finns en terrororganisation i Turkiet som heter PKK. Konflikten har skördat över 40000 civila.

Turkiet var en gång i tiden beroende av utländska makter men sköter konflikten helt själva nu och har i princip rensat PKK från landet.

Men jag antar du syftar på om nu 15 miljoner kurder i Turkiet en dag fick för sig att döda en massa människor i Turkiet? Är det den frågan du vill ha svar på?

Vet faktiskt inte hur jag ska svara på den frågan. Vad gör man om 2 miljoner svenskar en dag börjar mörda en massa människor? Jag vet inte

Nej du försöker snacka dig ur.

Enkla frågor vänligen svara

Om Kurder gör exakt samma sak i Turkiet, som isis gör i Syrien. Hur bör/ska erdogan agera?
Borde då Ryssland, usa , eller Iran eller nån fjärde ingripa för att stoppa blodbad och rädda kurderna?
Citera
2020-03-03, 11:57
Medlem
Piloten klarade sig inte och att fallskärmen kan ha strulat.

Ser ut att vara Rysk också

https://twitter.com/MGhorab3/status/1234791140047675393
Citera
2020-03-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ok men alltså så har du en massa bevis från google och olika tidningar runt om i världen.
Det är alltså resultatet av din källhänvisning..

Jag säger inte att det är propaganda och skitsnack, men det kan vara det.

Precis som mina länkar tidigare där den turkiska försvarsministern säger att de skjutit ned 2 jetplan, 2000 regimsoldater osv. Kan vara skitsnack.

Desinformation är A och O i början av alla krig.

Dock är det värsta av allt att ni har gjort Erdogan till världens största bov samtidigt som USA kommer undan med den våldtäkt de gjort mot Irak TROTS att det kommit fram att de våldtagit landet helt i onödan. Det fanns inga atombomber.

USA har mördat nästan 2 miljoner civila i onödan i Irak och här sitter många och beskyller muslimen när det är ryssen och amerikanen som sitter på flest civila dödsoffer i Syrienkonflikten.

Förstår du min poäng?
Din poäng är rätt vad gäller usa. De är boven här från första början. Boven är dock inte Ryssland och där håller vi ej med varann. Ryssland KAN EJ vara boven då de befinner sig legitimt i Syrien.
Erdogan är tillsammans med boven usa då han springer deras ärende vilket gör han själv till en bov i Syrien, vilket oxo gör han till boven specifikt i idlib frågan, det är poängen.
Citera
2020-03-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Nej du försöker snacka dig ur.

Enkla frågor vänligen svara

Om Kurder gör exakt samma sak i Turkiet, som isis gör i Syrien. Hur bör/ska erdogan agera?
Borde då Ryssland, usa , eller Iran eller nån fjärde ingripa för att stoppa blodbad och rädda kurderna?

Försöker inte snacka mig ur nånting jag försöker förstå din otydliga fråga, på riktigt.

Ingen behöver ingripa i Turkiet då det är en väldigt stor skillnad mellan Syrien och Turkiet.

Turkiet kan till skillnad från Syrien skydda sina gränser.
Samtidigt kan de även hantera inbördeskonflikter, finns många exempel på detta.

Annars hade Erdogans huvud förmodligen dinglat från Bosporenbron.

Men om 15 miljoner kurder (som är turkiska medborgare och majoriteten av dom känner lojalitet till Turkiet) en dag får för sig att störta regeringen så vet jag inte om ens USA kan stoppa dom.

FEMTON MILJONER. Det är inga struntsummor.
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 12:03.
Citera
2020-03-03, 12:04
Medlem
Citat:
Försöker inte snacka mig ur nånting jag försöker förstå din absurda fråga, på riktigt.

Ingen behöver ingripa i Turkiet då det är en väldigt stor skillnad mellan Syrien och Turkiet.

Men om 15 miljoner kurder (som är turkiska medborgare och majoriteten av dom känner lojalitet till Turkiet) en dag får för sig att störta regeringen så vet jag inte om ens USA kan stoppa dom.

Ok, du försöker klantigt slingra dig.
Om dessa 15 miljoner gör uppror mot regeringen, mörda civila turkar.. hur bör Turkiets regering agera?
Ge de direkt självständighet?
Konfrontera de?

Rätt att usa eller en annan makt stödjer kurder och går in och hjälper dem på turkisk mark och bombar turkar?
Citera
2020-03-03, 12:04
Medlem
Citat:
Din poäng är rätt vad gäller usa. De är boven här från första början. Boven är dock inte Ryssland och där håller vi ej med varann. Ryssland KAN EJ vara boven då de befinner sig legitimt i Syrien.
Erdogan är tillsammans med boven usa då han springer deras ärende vilket gör han själv till en bov i Syrien, vilket oxo gör han till boven specifikt i idlib frågan, det är poängen.

Ja precis.. De är där legitimt och bombar sjukhus och civila.
Citera
2020-03-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ja precis.. De är där legitimt och bombar sjukhus och civila.
Terrorister gömmer sig i sjukhus, finns inga civila
Citera
2020-03-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ok, du försöker klantigt slingra dig.
Om dessa 15 miljoner gör uppror mot regeringen, mörda civila turkar.. hur bör Turkiets regering agera?
Ge de direkt självständighet?
Konfrontera de?

Rätt att usa eller en annan makt stödjer kurder och går in och hjälper dem på turkisk mark och bombar turkar?

Först och främst bör man ju försöka med diplomati men om 15 miljoner människor bara börjar mörda en massa folk ska ju de konfronteras.

Du ber mig ge svar på en väldigt oklar situation, som aldrig någonsin tidigare hänt någonstans i historien.

Menar du alltså att rebellstyrkorna i Syrien bara plötsligt börja mörda civila med stöd av Turkiet??
Vad är din poäng? Vart vill du komma? Varför har vi denna diskussion?
Citera
2020-03-03, 12:08
Medlem
Citat:
Försöker inte snacka mig ur nånting jag försöker förstå din otydliga fråga, på riktigt.

Min fråga är väldigt enkel och rak.
Otroligt märkligt att du inte kan svara på så enkel fråga. Du kan, men leker bara dum här. Tyvärr funkar inte det på mig.
Vi vet alla vad ditt svar är, och det är erdogan ska gå in och kväva kurdiska upproret , dvs blodbad.
Och där kommer din vidriga dubbelmoral in. Det är inte rätt att göra det i Syrien , men i Turkiet är det rätt.
Förstår du min poäng mongo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in