Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
Jag har då och då läst lite av hans alster då jag är intresserad av bostadsmarknaden här i Stockholm. Tidvis har jag noterat hans kraftfulla reaktioner på vad han kallar "svärjevänner" men inte fäst något avseende vid det men nu verkar han göra skäl för epitetet "vildhjärna".
Flera användare kritiserar Folkhälsomyndigheten och indirekt Wilderäng som utmålat kritiker för att vara "alarmister".
Hans kommentarer vittnar om en stark emotionalism:
Bara ett litet axplock från dagens infantila diskurs.
https://cornucopia.cornubot.se/2020/03/folkhalsomyndihgeten-och-trafikverket.html
Jag reagerade också på den kommentaren. Sätila-Tintin har nu gått helt bananas i att söka konflikter med läsare. Jag har noterat att det speciellt sker i inlägg relaterade till den så kallade Sverigebilden. Wilderäng har bytt fot om att kritisera Sverige.
Numera anser han att det bara är ryssar, rysstroll och "svärjisar" som han föraktfullt uttrycker det, som kritiserar Sverige.
Wilderäng försvarade ju Fredrik Antonsson för ett par år sedan på sin blogg när Antonsson, som är sjuksköterska, rapporterade anonymt om bristerna i vården och blev uthängd av SVT. Wilderäng kritiserade tillika den sittande regeringens angrepp på de krafter som började sprida negativa nyheter utomlands om problemen i Sverige.
https://cornucopia.cornubot.se/2017/04/min-van-fredrik-antonsson.html
Nu har Sätila-Tintin dock sedan något år tillbaka bytt fot och går etablissemangets ärenden genom att ständigt angripa de som på något sätt ifrågasätter Sveriges försvarsförmåga och beredskap, dvs som nu gällande Corona-viruset. Undra då om Wilderäng tänker dissa Björn Olsen, professor vid Uppsala universitet och överläkare vid Akademiska Sjukhuset i Upsala. Olsen har nämligen starkt kritiserat Folkhälsomyndigheten i flera artiklar nu. Wilderäng hävdar att det är FHM som är proffs. Alla andra har tydligen fel. Wilderäng tål ju inte heller kritik så han passar väl ganska bra ihop med det sittande etablissemanget.
Edit: Lade till länk.