2020-03-02, 20:00
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Är det några som trollar Sätilla-Tintin genom att skicka in "tips" som han sedan går fullt tilt på? I detta fallet en rysk-ortodox kyrkas närhet till ett flygfält. Man kan ge sig fanken på att till sommaren kommer vi få ett spionrepotage där stollen och eLena inkognito har varit inne kyrkan och därefter spekulerar om radarutrustning i kyrkorgeln och radiosändare i spiran. Vi lär också få oss till livs information om en misstänkt bula på prästens särk efter att den själsliga herden observerat eLenas bakparti.

Både Lars & Lena var i Västerås i helgen och besökte kyrkan inuti också. Lars är inte så intelligent och tänkte in på att Lena faktiskt publicerat bilder från inuti kyrkan, så där värst mystiskt och konspiratoriskt blev det inte för pojken Lars. Det blir allt svårare för honom att hålla isär alla lögner.
Citera
2020-03-02, 20:38
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag har då och då läst lite av hans alster då jag är intresserad av bostadsmarknaden här i Stockholm. Tidvis har jag noterat hans kraftfulla reaktioner på vad han kallar "svärjevänner" men inte fäst något avseende vid det men nu verkar han göra skäl för epitetet "vildhjärna".

Flera användare kritiserar Folkhälsomyndigheten och indirekt Wilderäng som utmålat kritiker för att vara "alarmister".

Hans kommentarer vittnar om en stark emotionalism:

Bara ett litet axplock från dagens infantila diskurs.

https://cornucopia.cornubot.se/2020/03/folkhalsomyndihgeten-och-trafikverket.html

Jag reagerade också på den kommentaren. Sätila-Tintin har nu gått helt bananas i att söka konflikter med läsare. Jag har noterat att det speciellt sker i inlägg relaterade till den så kallade Sverigebilden. Wilderäng har bytt fot om att kritisera Sverige.

Numera anser han att det bara är ryssar, rysstroll och "svärjisar" som han föraktfullt uttrycker det, som kritiserar Sverige.

Wilderäng försvarade ju Fredrik Antonsson för ett par år sedan på sin blogg när Antonsson, som är sjuksköterska, rapporterade anonymt om bristerna i vården och blev uthängd av SVT. Wilderäng kritiserade tillika den sittande regeringens angrepp på de krafter som började sprida negativa nyheter utomlands om problemen i Sverige.

https://cornucopia.cornubot.se/2017/04/min-van-fredrik-antonsson.html

Nu har Sätila-Tintin dock sedan något år tillbaka bytt fot och går etablissemangets ärenden genom att ständigt angripa de som på något sätt ifrågasätter Sveriges försvarsförmåga och beredskap, dvs som nu gällande Corona-viruset. Undra då om Wilderäng tänker dissa Björn Olsen, professor vid Uppsala universitet och överläkare vid Akademiska Sjukhuset i Upsala. Olsen har nämligen starkt kritiserat Folkhälsomyndigheten i flera artiklar nu. Wilderäng hävdar att det är FHM som är proffs. Alla andra har tydligen fel. Wilderäng tål ju inte heller kritik så han passar väl ganska bra ihop med det sittande etablissemanget.

Edit: Lade till länk.
Senast redigerad av CP-Greta 2020-03-02 kl. 20:44.
Citera
2020-03-02, 21:15
Medlem
🤣 Ja jäklar! Det är så jävla illa fultolkat att det framstår som efterblivet!
Hur fick han in det med Turkiet?
Citera
2020-03-02, 21:23
Medlem
Kan han ha blivit för ivrig på vin och champagne? Hans aggressivitet, hans konstiga logiska slutsatser, och tappade förmåga till logisk resonemang skulle ju kunna förklaras av att han helt enkelt är berusad mest hela tiden.

Att han gillar alkohol och har han ju aldrig gjort någon hemlighet av och numera har han ju minsann råd att dricka fint vin till maten varje dag utan att knussla.
Citera
2020-03-02, 21:32
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Så du menar att hon inte heter Елена i sitt ryska pass? Det är nämligen ett väldigt vanligt namn som normalt stavas Jelena på svenska och Yelena på engelska.
Hon stavade det Elena i svensk folkbokföring.
Citera
2020-03-02, 21:33
Medlem
jack.danielss avatar
Undrar om han tycker att ”Sätila-TinTin” är ett smeknamn eller ett öknamn?
Citera
2020-03-02, 21:56
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Undrar om han tycker att ”Sätila-TinTin” är ett smeknamn eller ett öknamn?

Hahaha! Sätila-Tintin måste fan vara ett av de roligaste smeknamnen i historien. Passar ju pajasen Wilderäng klockrent.

Tror ni det ha varit eLena eller frisören som tyckte att han skulle passa att se lite busig ut i håret?
Citera
2020-03-02, 22:09
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Greta
Hahaha! Sätila-Tintin måste fan vara ett av de roligaste smeknamnen i historien. Passar ju pajasen Wilderäng klockrent.

Tror ni det ha varit eLena eller frisören som tyckte att han skulle passa att se lite busig ut i håret?

Jag kan tänka mig ett prepper-elverk med namnet ”SätilaPower” med TinTin som affischnamn 🤣🤣
Citera
2020-03-02, 22:31
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Jag reagerade också på den kommentaren. Sätila-Tintin har nu gått helt bananas i att söka konflikter med läsare. Jag har noterat att det speciellt sker i inlägg relaterade till den så kallade Sverigebilden. Wilderäng har bytt fot om att kritisera Sverige.

Numera anser han att det bara är ryssar, rysstroll och "svärjisar" som han föraktfullt uttrycker det, som kritiserar Sverige.

Wilderäng försvarade ju Fredrik Antonsson för ett par år sedan på sin blogg när Antonsson, som är sjuksköterska, rapporterade anonymt om bristerna i vården och blev uthängd av SVT. Wilderäng kritiserade tillika den sittande regeringens angrepp på de krafter som började sprida negativa nyheter utomlands om problemen i Sverige.

Nu har Sätila-Tintin dock sedan något år tillbaka bytt fot och går etablissemangets ärenden genom att ständigt angripa de som på något sätt ifrågasätter Sveriges försvarsförmåga och beredskap, dvs som nu gällande Corona-viruset. Undra då om Wilderäng tänker dissa Björn Olsen, professor vid Uppsala universitet och överläkare vid Akademiska Sjukhuset i Upsala. Olsen har nämligen starkt kritiserat Folkhälsomyndigheten i flera artiklar nu. Wilderäng hävdar att det är FHM som är proffs. Alla andra har tydligen fel. Wilderäng tål ju inte heller kritik så han passar väl ganska bra ihop med det sittande etablissemanget.

Vill man vara författare i Sverige måste man stryka det sub-etablissemang som styr bokbranschen medhårs. Dvs batikhäxebibliotekarier, halvkommunistiska överliggare som till slut tvingats ta ett jobb och då hamnat på förlag, kulturskribenter och andra i samma kategori.

Att mannen som försörjt sig på att ropa varg om absolut allt (han började väl som pikåjlare) i tio år nu menar att folk skall blint lita pa svenska myndigheter är för övrigt ganska kul. Skall vi även lita på Riksbankens proffs och experter, Lars?
Citera
2020-03-03, 08:32
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Ja, jisses, han gräver sin egna grav allt djupare ner i bloggträsket...

Min reflektion är att han mer paranoid än vad jag tidigare trott. Sedan undrar jag om inte hans sätt att agera i Corona-ämnet är ett sätt att försöka blidka myndigheterna i hopp om att få tillbaka föreläsningserbjudande. Verkar som det numera är helt dött för sådana jobberbjudande, kan inte heller vara bra för Wilderängs hybris och längtan efter kändisskap.

Han blev idag också hånad på Twitter för sin Ryska-kyrka-konspiration (finns mer info i inlägg tidigare här).
Citat:

Jo, jag delar era analyser. Att Sveriges beredskap är god och att våra myndigheter är professionella går stick i stäv mot hans alarmistiska tongångar under lång tid.

Han är nog rädd att hamna ute i kylan, han pudlade även på Twitter efter att ha kommenterat DN, något som Peter Woldemort gav honom beröm för i efterhand.

Men att stryka etablissemanget medhårs är en sak och att debattera på den infantila nivån som han gör är en annan, det sistnämnda verkar onekligen vara ett tecken på att något inte står helt rätt till med honom!
Citera
2020-03-03, 09:41
Medlem
Det är lite tråkigt såsom hans blogg och åsikter förändrats. Jag tycker hans blogg varit rätt intressant men hans stil har blivit ganska aggressiv och överlägsen. Det är mycket kommentarer om att han minsann alltid har rätt samt att många som tycker annorlunda är "funktionsvarierade" eller liknande. Vidare så gillar han uttrycket "diskutera i små grupper" i en klart nedsättande ton.

Kommentatorsfältet är ännu värre, han fultolkar, som vi sett nu i dagarna något hejdlöst, alla som inte håller med honom. De är "fienden". Han tycker en massa men när han får en rak fråga så säger han att han inte tycker nått utan hänvisar till experter. Om någon har en egen tanke eller åsikt som inte lirar med hans så skall denne sablas ned som defaitist, "Svärjevän", alarmist eller något liknande. Fortsätter man att hävda en ganska rimlig ståndpunkt så bannas man.

Det känns väldigt onödigt att försöka komma med sin åsikt eller annan ståndpunkt på hans blogg, vilket är tråkigt för hans ämnen intresserar mig men det känns helt meningslöst om man inte håller med honom till 100%.

Han känns mest elak, hånfull och nedsättande. Väldigt ocharmiga drag allihopa.
Citera
2020-03-03, 09:58
Medlem
VemBudars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Det är lite tråkigt såsom hans blogg och åsikter förändrats. Jag tycker hans blogg varit rätt intressant men hans stil har blivit ganska aggressiv och överlägsen. Det är mycket kommentarer om att han minsann alltid har rätt samt att många som tycker annorlunda är "funktionsvarierade" eller liknande. Vidare så gillar han uttrycket "diskutera i små grupper" i en klart nedsättande ton.

Kommentatorsfältet är ännu värre, han fultolkar, som vi sett nu i dagarna något hejdlöst, alla som inte håller med honom. De är "fienden". Han tycker en massa men när han får en rak fråga så säger han att han inte tycker nått utan hänvisar till experter. Om någon har en egen tanke eller åsikt som inte lirar med hans så skall denne sablas ned som defaitist, "Svärjevän", alarmist eller något liknande. Fortsätter man att hävda en ganska rimlig ståndpunkt så bannas man.

Det känns väldigt onödigt att försöka komma med sin åsikt eller annan ståndpunkt på hans blogg, vilket är tråkigt för hans ämnen intresserar mig men det känns helt meningslöst om man inte håller med honom till 100%.

Han känns mest elak, hånfull och nedsättande. Väldigt ocharmiga drag allihopa.

Håller helt med, mkt tråkigt för det finns en hel del intressanta kommentatorer i kommentarsfältet. Pga hans numera väldigt kassa attityd blir det ju att man besöker ”bloggen” mindre och mindre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in