2020-02-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Kolla in Wasabi Wallet som har inbyggd coinjoin/mixing, så när du gör en deposit sen på darknet så finns ingen direkt koppling från dina ursprungliga coins.

Finns lite enkla guider hur man använder den https://medium.com/@keratichop/how-t...e-3102f8cc5d3c
Kör Windows 8.
Funkar det ändå?
Citera
2020-02-24, 18:15
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunis8024
Kör Windows 8.
Funkar det ändå?
Jadå. Gå via deras officiella hemsida https://wasabiwallet.io/ .. Finns för alla OS.
Citera
2020-03-03, 06:11
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Wasabi coinjoin ser helt klart intressant ut. Fast det som gör mig lite skeptisk är att det fortfarande är byggt runt BTC, och då borde det väl ändå gå att rulla tillbaka transaktionerna om någon skulle vilja sätta in tillräckligt med resurser?

Jag är ny i kryptovärlden. Försöker etablera ett konto hos Kraken. Tycks simpelt bara man sätter sig in i det. Frågan är väl bara hur lyckat det blir att handla på den marknaden om banken börjar krångla och inte tillåter SEPA överföringar dit. Har du något tips vart det går snabbt och smidigt att starta ett konto för att köpa BTC? Kom över denna länk och den verkar lovande vid en första anblick. Har du någon erfarenhet av eTORO?

Vad jag gillar av det jag såg på eTORO var hur simpelt allt verkade, och man tycks kunna använda VISA för att köpa BTC på ~5min. Kan du rekommendera ngn liknande, snabb, privat exchange? Söker framförallt en som Kraken där man kan köpa XMR så att jag sedan kan överföra dem till min GUI wallet; och använda mig av XMR.to för BTC köp på Darknet.
Citera
2020-03-03, 06:55
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Wasabi coinjoin ser helt klart intressant ut. Fast det som gör mig lite skeptisk är att det fortfarande är byggt runt BTC, och då borde det väl ändå gå att rulla tillbaka transaktionerna om någon skulle vilja sätta in tillräckligt med resurser?

Om du menar "chain reorgs" med rulla tillbaka så är det extremt kostsamt på BTC så det sker aldrig. Efter 3-6 bekräftelser så är det t.om fysiskt omöjligt att rulla tillbaka kedjan i dagsläget, så det är inget man behöver oroa sig för.
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Jag är ny i kryptovärlden. Försöker etablera ett konto hos Kraken. Tycks simpelt bara man sätter sig in i det. Frågan är väl bara hur lyckat det blir att handla på den marknaden om banken börjar krångla och inte tillåter SEPA överföringar dit. Har du något tips vart det går snabbt och smidigt att starta ett konto för att köpa BTC? Kom över denna länk och den verkar lovande vid en första anblick. Har du någon erfarenhet av eTORO?
https://trijo.co är en ny svensk exchange som jag tror fungerar ganska bra eftersom banken inte kan se vart du skickar pengarna då de använder en vanlig betalningsförmedlare.
Citera
2020-03-03, 09:23
Medlem
Tja! Localbitcoins har tagit bort möjligheten att skicka sina bitcoins till flugsvamp. Hur ska jag göra nu för att mina pengar inte ska stå stående på mitt localbitcoin konto? Finns det nåt annat sätt att skicka dem vidare till flugsvamp?
Tacksam för svar
Citera
2020-03-03, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaintedBlack
Tja! Localbitcoins har tagit bort möjligheten att skicka sina bitcoins till flugsvamp. Hur ska jag göra nu för att mina pengar inte ska stå stående på mitt localbitcoin konto? Finns det nåt annat sätt att skicka dem vidare till flugsvamp?
Tacksam för svar

Skapa en plånka och skicka till först?!
Citera
2020-03-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelkuken
Skapa en plånka och skicka till först?!
vilken är säkrast? har läst om olika plånböcker där det är samma problem.
Tacksam för svar
Citera
2020-03-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaintedBlack
vilken är säkrast? har läst om olika plånböcker där det är samma problem.
Tacksam för svar

Bra fråga. Jag kör på coinbase.
Citera
2020-03-03, 23:31
Medlem
Ja har coinomi. Har funkat bra.
Citera
2020-03-05, 21:09
Medlem
Electrum wallet är "super" installeras på datorn.
Citera
2020-03-13, 07:25
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Om du menar "chain reorgs" med rulla tillbaka så är det extremt kostsamt på BTC så det sker aldrig. Efter 3-6 bekräftelser så är det t.om fysiskt omöjligt att rulla tillbaka kedjan i dagsläget, så det är inget man behöver oroa sig för.

https://trijo.co är en ny svensk exchange som jag tror fungerar ganska bra eftersom banken inte kan se vart du skickar pengarna då de använder en vanlig betalningsförmedlare.
Köpte BTC där av Euro med Swish, men när jag ska överföra coinsen till min wasabi wallet så går det inte. Varför? Ingenstans står det att man behöver köpa för en viss summa för att sedan föra över det till min egna wallet. Allt som står är att det är för lite funds som kan föras över. Vart ligger logiken i det? Är dem efterblivna eller? Sätter jag in en 1000-lapp så kan det väl ändå inte vara för lite?
Citera
2020-03-13, 09:32
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Tjena Boys! Helt grön vad gäller BC, men jag övertygad om att det är en teknik som är här för att stanna. Driver lönsam firma där jag investerar en del av överskotten i aktier, fonder etc. Men jag tänkte diversifiera lite och skaffa mig lite krypto!

Har satt och läst lite på bitcoin.org för att förstå mig på tekniken lite mer samt att hur man köper och spara sina bitcoins. Men jag känner att all "up to date" info inte finns där. Tänkte slänga upp ett inlägg här och se om ni kan rekommendera hur och vart jag ska börja/lägga upp min setup utefter mina behov.

Gör detta som sagt i investeringssyfte först och främst. Där jag, precis som aktier, försöker pricka exists och buy in's. För aktier finns det en uppsjö med plattformar för detta ändamål. Men det är mycket annorlunda vad gäller BC om jag förstått det rätt. Finns ju en hel del plattformar för krypto också, men jag vet inte om man riktigt kan lita på de sidorna. Vill gärna ha mina BC i "handen" och sälja/köpa de på någon form av "enkel" marknadsplats. Att ladda ner en plattform, sätta in pengar och köpa BC känns inte säkert.

Finns som sagt en massa flashiga appar/plattformar. Men jag vill hålla det enkelt. Köpa bitcoin. Ha de i handen. Köpa/Sälja på marknadsplats vid behov samt använda vid behov också. Efter att jag läst lite på bitcoin.org, så lutar det mot att jag ska skaffa mig en hardware wallet oc h börja därifrån. Men jag tänkte kolla med er grabbar/tjejer som har första hands info och se hur ni tycker jag ska gå tillväga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in