2017-10-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Skapligt..snart är dom uppe i priset av vad 1 BTC kostar

Mår nästan dåligt för stackarna som bjuder. De har antagligen läst fel och tror att det är 1btc de bjuder på, då korrelerar priser någorlunda. Även om det är idiotvarning på att bjuda på Bitcoins så långt i förväg.

Men å andra sidan är det solidariskt att hjälpa någon som har det svårt med att betala ett överpris. Har han tur så löser detta kanske hela hans skuld
Citera
2017-10-12, 18:56
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Mår nästan dåligt för stackarna som bjuder. De har antagligen läst fel och tror att det är 1btc de bjuder på, då korrelerar priser någorlunda. Även om det är idiotvarning på att bjuda på Bitcoins så långt i förväg.

Men å andra sidan är det solidariskt att hjälpa någon som har det svårt med att betala ett överpris. Har han tur så löser detta kanske hela hans skuld

haha! ja förvisso.. får se vad det hela landar på
Citera
2017-10-12, 19:59
My god vad den ruser. Ni som har lite cash över så gå all in. Det är inget stop som det ser ut. Vi lärde ganska snabbt att kina-nyheten sänkte förvisso värdet men det gick 1,5 dag så var det återställt. (Köp-läge för dom då, men inte nu)

Mitt tips är att sälja alla aktier och fonder och bara köpa BTC, finns bara en väg.. och den pekar sjukt upp! Bara kolla TA.

mina 50k ligger nu på 57k men det är bara början...
Citera
2017-10-12, 20:32
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
My god vad den ruser. Ni som har lite cash över så gå all in. Det är inget stop som det ser ut. Vi lärde ganska snabbt att kina-nyheten sänkte förvisso värdet men det gick 1,5 dag så var det återställt. (Köp-läge för dom då, men inte nu)

Mitt tips är att sälja alla aktier och fonder och bara köpa BTC, finns bara en väg.. och den pekar sjukt upp! Bara kolla TA.

mina 50k ligger nu på 57k men det är bara början...

Shit vad den stiger! $5300 i skrivande stund, ny all time high.

Vad har hänt? Vad är grejen med Kina?

Hur ska folk hinna sälja fonderna, ta ut dem och sätta inn på cryptotrading-sajt på så kort varsel?

Maxa kreditkorten kanske?
Citera
2017-10-12, 20:55
Medlem
Iom att det inte krävs någon id-verifikation på konto man skapar hos KF webbsida så kan jag tänka mig att det är nån/några som lägger idiot bud i PR syfte för btc. Dvs betalningen kommer utebli när det väl kommer till kritan.
För inte fan kan nån va så pantad att man betalar typ dubbla värdet bara för att.
På tal om auktioner och btc, är det någon som vet vad som händer med alla btc och annan digital valuta som beslagtas av ex tullen, polis etc efter tillslag mot kriminella mfl?

Gällande btc raket linje så tror jag det har lite med forken att göra, att folk vill sitta på så mycket btc som möjligt för att kunna casha ut från den nya btc delen som blir iom forken.
Ungefär som när btc cash bildades.
Är ingen expert på nått sätt utan mer min gissning, tror mycket av stigningen har pga det att göra - många köper på sig, ökad hantering/flöde iom det som får kursen att stiga.
Citera
2017-10-12, 21:14
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Shit vad den stiger! $5300 i skrivande stund, ny all time high.

Vad har hänt? Vad är grejen med Kina?

Hur ska folk hinna sälja fonderna, ta ut dem och sätta inn på cryptotrading-sajt på så kort varsel?

Maxa kreditkorten kanske?

Haha, tror inte man ska panika i ett sådant läge som det är nu. Jag tycker ändå man ska ha ha råd att förlora hälften av sin invistering utan det påverkar privatekonomi. Men jag bor själv och jobbar, kan äta nudlar 1 månad om det skulle bli kris :P Men nu när Goldman ryktas ska öppna deras egna exchange-potal så ser jag inte hur den INTE har stöd runt 4000usd som det ser ut nu.

Ni som har andra kryptos som LTC eller ETH bör nog överväga att byta. Varför?`Vet inte inte - men dom kurserna följer alltid BTC så varför ligga efter?
Citera
2017-10-12, 21:17
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Haha, tror inte man ska panika i ett sådant läge som det är nu. Jag tycker ändå man ska ha ha råd att förlora hälften av sin invistering utan det påverkar privatekonomi. Men jag bor själv och jobbar, kan äta nudlar 1 månad om det skulle bli kris :P Men nu när Goldman ryktas ska öppna deras egna exchange-potal så ser jag inte hur den INTE har stöd runt 4000usd som det ser ut nu.

Ni som har andra kryptos som LTC eller ETH bör nog överväga att byta. Varför?`Vet inte inte - men dom kurserna följer alltid BTC så varför ligga efter?

Varför byta från ETH om de ändå kommer följa med uppåt?
Citera
2017-10-12, 21:19
Citat:
Varför byta från ETH om de ändå kommer följa med uppåt?

Frågan är om den orkar följa med på resan? Jag vet lika lite som dig... känns bara som BTC är mer "säkert" i en osäker tid.
Citera
2017-10-12, 21:31
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Frågan är om den orkar följa med på resan? Jag vet lika lite som dig... känns bara som BTC är mer "säkert" i en osäker tid.

Jag tror inte jag byter nu när BTC är så hög i förhållande til alla andra. Varför är det en osäker tid just nu? Så säger ju folk hela tiden
Citera
2017-10-12, 21:32
U-länder och deras valuta har inget värde, därför ser många BTC som en investering och handelsplattform. Logistiker på Titanic-färjan har inte ens börjat ta emot biljetteter om ni fattar mitt budskap...
Citera
2017-10-12, 21:34
Citat:
Jag tror inte jag byter nu när BTC är så hög i förhållande til alla andra. Varför är det en osäker tid just nu? Så säger ju folk hela tiden

btc, ltc, eth är ALLTID osäker tider. Varför? vet inte men psykologi antar jag? vet inte mer än dig, inget vet var denna resa kommer sluta.
Citera
2017-10-12, 22:09
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
U-länder och deras valuta har inget värde, därför ser många BTC som en investering och handelsplattform. Logistiker på Titanic-färjan har inte ens börjat ta emot biljetteter om ni fattar mitt budskap...

Titanic?

Förstår inte varför ETH skulle vara mindre säker än BTC. ETH har större potential och användningsområde än BTC tror jag. BTC är bara en valuta, och inte ens en väldig säker eller anonym sådan, medan ETH är ett helt system
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in