2020-03-03, 00:10
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Så Turkiet har gjort sig ovän, på ett eller annat sätt med Usa, EU, Ryssland, Syrien, iran, Libanon? Vilka mer länder kan tilläggas till listan?

Plus att Turkiets framtid ser mörk ut, då ekonomin redan är svag som den är, och nu med risk för att massa länder minskar sin handel med Turkiet, då hela världen nu vet att turkarna sponsrar Al Qaeda och hans moster. Samt använder människor som flytt krig som vapen.

Så trots allt detta, så är trådens islamistiska turkar så korkade så att istället för att fördöma Erdogan så hejar de på Erdogan och dödandet av syrier och ryssar

Men jag klagar inte, desto fler folk som får upp ögonen för hur turkar beter sig, desto bättre.

Vi kan alla glädjas över att Turkiets framtid inte ser ljus ut. Så fortsätt ni korkade att heja på Erdogan och Turkiets väg till ruinens brant.

Man är snart i omvärldens ögon lika med Saudi. Varför man nu vill gå åt det hållet. IS sponsrare till sunni land som innan Erdogan var på väg åt helt motsatt riktning. Bravo!
Libyen får du lägga till. De öppnar sin beskickning i morgon i Damaskus som reaktion mot Turkiets politik och krigföring i Libyen. Och Irak som de fortfarande ockuperar en del av tror jag. De går verkligen in för att bråka med alla.
Citera
2020-03-03, 00:19
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Bästa vore och skapa en buffertzon i Turkiet. EU borde sluta upp bakom Grekland och göra som Turkiet gjort i Syrien. Skapa en zon för flyktingar. 50 km borde räcka till nuvarande flyktingar och de som fått avslag inom EU.

Kanske vore en lösning för salafistiska terrorimamer som Sverige inte lyckas skicka hem.
Tror dom skulle känna sig hemma i Erdogans Kalifat.

Detta humanitära kris är förfärligt. Vad gör Mellanösterns nr 1 demokrati? Europa måste dirigera alla dessa flyktingar mot Israel. Israel som Mellanösterns och världens bästa demokrati har ansvaret för att ta emot alla dessa flyktingar i sin närområde. Håller ni inte med?

Europa måste stå bakom Grekland och dirigera flyktingarna ner till Israel som är närmaste demokratiland för dessa syriska, kurdiska, afghanska etc flyktingar allt annat är invasion av Europa och europeisk mark!

Förstår inte att många här är så onda eller rent utsagt efterblivna att de glömmer bort Mellanösterns enda och bästa demokrati land! Hur dumma är Israeler när de missar sin chans på alla dessa miljoner människor av tillskott som kan göra landet till det rikaste i världen?
Citera
2020-03-03, 00:34
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du glömde Saudi och resten av Gulfstaterna förutom Qatar.
Juste, tänkte inte på tjafset med Saudi om mordet på journalisten. Där gjorde de helt rätt dock. Det var bra att omvärlden fick se vilka barbarer Saudi's ledare är. Men jag fattar poängen. Ovänner! Jag inser nu att jag borde ha frågat vilka vänner turkarna har kvar. Det hade blivit mindre att skriva.

Bravo gubbar, er sultan är det bästa som har hänt Turkiet på länge. Nu förstår jag varför ni hejar och är glada.
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Libyen får du lägga till. De öppnar sin beskickning i morgon i Damaskus som reaktion mot Turkiets politik och krigföring i Libyen. Och Irak som de fortfarande ockuperar en del av tror jag. De går verkligen in för att bråka med alla.
Herrejävlar! Och turkarna applåderar det hela

Trodde faktiskt att man hade dragit tillbaka sina trupper ifrån Mosul för längesen, då jag inte har hört något om det på länge. Men där ser man. Vad fan sysslar turkarna med egentligen.

I Libyen är de väl välkomna?
Citera
2020-03-03, 00:38
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Detta humanitära kris är förfärligt. Vad gör Mellanösterns nr 1 demokrati? Europa måste dirigera alla dessa flyktingar mot Israel. Israel som Mellanösterns och världens bästa demokrati har ansvaret för att ta emot alla dessa flyktingar i sin närområde. Håller ni inte med?

Europa måste stå bakom Grekland och dirigera flyktingarna ner till Israel som är närmaste demokratiland för dessa syriska, kurdiska, afghanska etc flyktingar allt annat är invasion av Europa och europeisk mark!

Förstår inte att många här är så onda eller rent utsagt efterblivna att de glömmer bort Mellanösterns enda och bästa demokrati land! Hur dumma är Israeler när de missar sin chans på alla dessa miljoner människor av tillskott som kan göra landet till det rikaste i världen?
Jag håller helt och hållet med dig. Israel har ju också sett till att hjälpa dessa krigare för demokrati och ett humanare Syrien, gentemot den onda och förfärliga diktatorn Assad. Israel har ju till och med hjälp dessa goda män innan med sjukvård, så vänskapen finns ju redan där.
Citera
2020-03-03, 00:39
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Juste, tänkte inte på tjafset med Saudi om mordet på journalisten. Där gjorde de helt rätt dock. Det var bra att omvärlden fick se vilka barbarer Saudi's ledare är. Men jag fattar poängen. Ovänner! Jag inser nu att jag borde ha frågat vilka vänner turkarna har kvar. Det hade blivit mindre att skriva.

Bravo gubbar, er sultan är det bästa som har hänt Turkiet på länge. Nu förstår jag varför ni hejar och är glada.

Trodde faktiskt att man hade dragit tillbaka sina trupper ifrån Mosul för längesen, då jag inte har hört något om det på länge. Men där ser man. Vad fan sysslar turkarna med egentligen.

Välkomna av islamisterna som tyvärr är den internationellt erkända regeringen, men allt fler söker kontakt med den andra maktcentret i öster som har allra största delen av landet under sin kontroll.
Citera
2020-03-03, 00:40
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Nej. De gör sig omöjliga även där:
The Libyan Army spokesperson, Ahmed Al-Mesmari, confirmed today, Monday, the killing of 35 Syrian mercenaries whom Turkey sent from Idlib to Libya to fight alongside the Turkish-backed Al-Wefaq government.
https://twitter.com/RojavaNetwork/status/1234613911636381696
Citera
2020-03-03, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018

Absolut. Israel behöver öppna sina gränser. Dom verkar ju stå på salafisternas sida. Dom har deras extrema tro gemensamt så varför inte leva i symbios? Sedan har vi givetvis gulfstaterna som behöver ta sin kvot. Det är uppenbart att många människor i Syrien är fientliga till regimen. Men man är i minoritet och kanske behöver hitta en plats där sharialagar efterföljs strikt. Brödrarskapsanhängare till Qatar, Daesh och al qaida till Saudi och UAE.
Citera
2020-03-03, 01:20
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
"syriska soldater" finns inte mycket kvar av, det mesta är shia-miliser som blivit slaktade...

Defense Minister: 2,557 Syrian regime elements neutralized in Operation Peace Shield
Citat:
A total of 2,557 Syrian regime elements have so far been neutralized as part of Turkey's ongoing Operation Peace Shield, Defense Minister Hulusi Akar said Monday.
https://www.dailysabah.com/politics/defense-minister-2557-syrian-regime-elements-neutralized-in-operation-peace-shield/news

Bizarra och desillusionerade uttalanden från kriminella regimen i Ankara. Diktatorn Erdogan fängslar alla journalister som kritiserar honom, finns ingen fri media där men regimtrogna Daily Sabah rapporterar om 2577 utslagna SAA-soldater. Enligt Yasko finns inte många syriska soldater kvar och shia-miliserna har blivit slaktade. Trots att SAA och shia-miliserna blivit förintade återtar SAA Saraqib idag enligt Anti-Assad-media. Hur får du ihop detta Yasko? Är du nöjd med hur korrupte diktatorn regerar landet?

Citat:
Backed by Russian airpower, regime forces recapture Saraqib city only four days after Turkish forces and proxy factions captured it
http://www.syriahr.com/en/?p=156171
Citera
2020-03-03, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kan det bero på att han har massakrerat och fördrivit sin befolkning? Han har bestämt i alla fall att flera miljoner syrier inte får bo kvar längre. Hela problematiken är ju att länder som Turkiet har blivit hårt drabbade av Assads framfart mot sin egen befolkning, bara för att sitta kvar i makten...
Nä men detta är ju helt fel. Assad mot sin egen befolkning? Sluta babbla som en usa marionett. Inte ens européer som sponsrade terrorister pratar så längre.
Du menar terrorister mot Assads befolkning. Hela världen ser vad som hänt i Syrien senaste 8åren. Ditt land med flera sponsrade terrorister mot en suverän stat. Vad skulle Assad gjort? Avgå ? Haha.
Enligt din mening, så ska erdogan avgå när kurder /PKK börjar kriga mot turk regeringen för självständighet. Och ni ska ge dem hela östra delen, så att man slipper ”fördriva folk” eller hur?
Den dagen kommer komma, den är inte långt ifrån. Kurderna kommer förr eller senare att börja strida för sin självständighet, vi får se vad du och övriga turkar säger då?
Frågan är, Finns det ett folk med mer dubbelmoral i historien är turken? Anglosaxen? Haha. Inte undra på att Turken har fiender överallt. Icke omtyckt av nån. Bara av primitiva terrorister just nu.. grattis yasko 🤣
Senast redigerad av Camuga 2020-03-03 kl. 01:37.
Citera
2020-03-03, 01:40
Medlem
Citat:

Turkar är inte välkomna nånstans. Deras lilla äventyr i Syrien o Libyen möjliggörs endast pga Ryssland. Erdo suger även lite rysk kuk förutom amerikansk.
Citera
2020-03-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Defense Minister: 2,557 Syrian regime elements neutralized in Operation Peace Shield

https://www.dailysabah.com/politics/defense-minister-2557-syrian-regime-elements-neutralized-in-operation-peace-shield/news

Bizarra och desillusionerade uttalanden från kriminella regimen i Ankara. Diktatorn Erdogan fängslar alla journalister som kritiserar honom, finns ingen fri media där men regimtrogna Daily Sabah rapporterar om 2577 utslagna SAA-soldater. Enligt Yasko finns inte många syriska soldater kvar och shia-miliserna har blivit slaktade. Trots att SAA och shia-miliserna blivit förintade återtar SAA Saraqib idag enligt Anti-Assad-media. Hur får du ihop detta Yasko? Är du nöjd med hur korrupte diktatorn regerar landet?

http://www.syriahr.com/en/?p=156171
Ingen normal människa litar eller lyssnar på vad turkiska medier säger. De är komedi. Endast turkar som yasko och smaug och nån till offer tror på och länkar turkisk propaganda.
Turken räddas av att Ryssland kliver in. Damaskus, hezbollah och Iran förstärker med styrkor. Sanningen är att erdogan gömmer sig bakom Ryssland nu. Detta var avtalat mellan erdogan och Putin över telefon 2-3 dagar sen. Putin lät erdogan attackera syriska styrkor en kort stund innan riktiga kriget bryter loss. Det är för att erdogan ska rädda sitt ansikte och visa hemma opinionen att Turkiet ”hämnas” de 50+ döda soldaterna. Det är exakt det som händer.
Iran attackerar och förstör turkisk uav med ballistisk missil. Nu hotar man skjuta mot den turkiska armén. Ryssland går in nu och räddar turken innan riktiga fighten börjar. Så är det avtalat... Så mycket om den turkiska armén...
Senast redigerad av Camuga 2020-03-03 kl. 01:51.
Citera
2020-03-03, 01:51
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Nä men detta är ju helt fel. Assad mot sin egen befolkning? Sluta babbla som en usa marionett. Inte ens européer som sponsrade terrorister pratar så längre.
Du menar terrorister mot Assads befolkning. Hela världen ser vad som hänt i Syrien senaste 8åren. Ditt land med flera sponsrade terrorister mot en suverän stat. Vad skulle Assad gjort? Avgå ? Haha.
Enligt din mening, så ska erdogan avgå när kurder /PKK börjar kriga mot turk regeringen för självständighet. Och ni ska ge dem hela östra delen, så att man slipper ”fördriva folk” eller hur?
Den dagen kommer komma, den är inte långt ifrån. Kurderna kommer förr eller senare att börja strida för sin självständighet, vi får se vad du och övriga turkar säger då?
Frågan är, Finns det ett folk med mer dubbelmoral i historien är turken? Anglosaxen? Haha. Inte undra på att Turken har fiender överallt. Icke omtyckt av nån. Bara av primitiva terrorister just nu.. grattis yasko 🤣

Turk-mongolen hör inte hemma i våra trakter och har aldrig gjort det. Hoppas deras ekonomi kraschar, landet går under och vi kan börja skicka tillbaka de till Mongoliet där Kina får sätta de i liknande ugriska lägren så turk-mongolen får lära sig hur man beter sig som en civiliserad individ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in