2020-03-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Tack för underhållningen, Baghdad Bob hade varit stolt över dig

https://www.youtube.com/watch?v=vC5UTUAxgpE
Citera
2020-03-02, 20:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Nej

https://twitter.com/worldonalert/status/1234549736063012865
Nja, verkar mest vara ett turkiskt propagandakonto. Inte direkt övertygad om sanningshalten. Allra helst som syriskt pansar verkar röra sig tämligen fritt i området gällande luftattacker för tillfället.
Citera
2020-03-02, 20:14
Medlem
Worldonalert är generellt inte en bra källa att lita på

Men verkar helt klart som att strider fortfarande pågår i staden och att den inte är helt säkrad
Citera
2020-03-02, 20:18
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är det officiellt:

AS-Source News
@ASBreakingNews
BREAKING: US Secretary of Defense: We will not provide air support for #Turkey in #Syria
https://twitter.com/ASBreakingNews/status/1234534959156690947?s=20

Det tror jag vad jag vill om:

AS-Source News / MILITARY
@As_SourceBrkNew
BREAKING: Units of the Russian military police entered the city of #Saraqeb at 5 pm on March 2 to ensure security, the Russian Center for the Reconciliation of the warring parties reports.

4:31 em · 2 mars 2020
https://twitter.com/As_SourceBrkNew/status/1234501514418409472?s=20

Hade förvånat mig faktist om US hade skyddat jihadisterna. Lite sans och vett måste det finnas. Trump är fan den bästa Presidenten US har haft!
Citera
2020-03-02, 20:27
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Nej

https://twitter.com/worldonalert/status/1234549736063012865

Yasko Yasko....vilket fiasko... Vad tror ni turkar att ni har tjänat på ert slaktande av grannen? Är det som ni säger i mellanöstern "respekt mannen"?
Må ni ha fin utrustning militärt med politiskt har ni ännu lägre förtroende här på jorden. Historien glömmer aldrig! Tycker synd om dem vettiga turkarna som blir lidande av jihadisterna som styr...

Turkiet är ett mycket fint land som har haft stor potensial med turismen men ...fan vad man sabbar för sig själv...
Citera
2020-03-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Yasko Yasko....vilket fiasko... Vad tror ni turkar att ni har tjänat på ert slaktande av grannen? Är det som ni säger i mellanöstern "respekt mannen"?
Må ni ha fin utrustning militärt med politiskt har ni ännu lägre förtroende här på jorden. Historien glömmer aldrig! Tycker synd om dem vettiga turkarna som blir lidande av jihadisterna som styr...

Turkiet är ett mycket fint land som har haft stor potensial med turismen men ...fan vad man sabbar för sig själv...

Alla har fått se vad turken går för nu.
Citera
2020-03-02, 20:48
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Jag vet att ni är frustrerade grabbar. Men koncentrera er på ämnet istället...

Tyckte det bara det var lite osmakligt när du och Smaug grupprunkade när syriska soldater som kämpar för sitt land blev slaktade av eran diktator..

Du svarade heller inte på mitt sista inlägg riktad till dig så jag antar att tystnaden talar för sig själv. Har stor respekt för dem turkarna som fördömer agerandet!
Citera
2020-03-02, 20:50
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Tyckte det bara det var lite osmakligt när du och Smaug grupprunkade när syriska soldater som kämpar för sitt land blev slaktade av eran diktator..

Du svarade heller inte på mitt sista inlägg riktad till dig så jag antar att tystnaden talar för sig själv. Har stor respekt för dem turkarna som fördömer agerandet!

För att jag redan har svarat på det, alltså syftet med turkiska interventionen. Du får bläddra bak och läsa igen...

"syriska soldater" finns inte mycket kvar av, det mesta är shia-miliser som blivit slaktade...
Senast redigerad av Yasko 2020-03-02 kl. 20:53.
Citera
2020-03-02, 20:58
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
För att jag redan har svarat på det, alltså syftet med turkiska interventionen. Du får bläddra bak och läsa igen...

Kan ha missat..isåfall sorry. Men är det ett nytt "Israel" för bara jihadist terrorister på Syrisk mark som är eran lösning? Du förstår att det inte är hållbart varken för turkarna eller Syrien vars mark detta berör. Vore det inte mer logiskt och samarbeta med Assad om kurderna och ta hand om jihadisterna tillsammans?
Problemet ligger nog i att ni ser Assad som ett större hot än jihadisterna. Med den tankfällan ser det mycket mörkt ut för Turkiet...
Citera
2020-03-02, 21:01
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:

"syriska soldater" finns inte mycket kvar av, det mesta är shia-miliser som blivit slaktade...

Vem säger att det inte finns Syriska soldater? Och visst ja...glömde bort....det är shia det handlar om och det kan ni ju inte släppa för...ni är ju sunni...

Islam, fredens religion
Citera
2020-03-02, 21:06
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Kan ha missat..isåfall sorry. Men är det ett nytt "Israel" för bara jihadist terrorister på Syrisk mark som är eran lösning? Du förstår att det inte är hållbart varken för turkarna eller Syrien vars mark detta berör. Vore det inte mer logiskt och samarbeta med Assad om kurderna och ta hand om jihadisterna tillsammans?
Problemet ligger nog i att ni ser Assad som ett större hot än jihadisterna. Med den tankfällan ser det mycket mörkt ut för Turkiet...

Det är kört för Assad. Då måste turkarna sätta sig med eliten bakom Assad och diskutera fram något. Vad många här inte försår är att Assad är inte självständigt, landet är delat mellan Iran och Ryssland. Alla deal turkarna gjorde var med Iran och Ryssland, inte Assad, han fick inte ens vara med. Jag skrev några dagar sen vad en lösning skulle kunna vara, kommer inte att upprepa samma saker igen.

Läget i Idlib avgörs efter den 5:e mars. Allt inför det är bara försök att stärka handen inför Putin-Erdogan mötet. Antingen kommer de överens eller så brakar skitet loss. Jag föredrar att ryssarna och turkarna kommer överens, vill inte på nåt sätt att dessa länder slösar sin energi på att bekämpa varandra. Det finns mycket frågor där de redan samarbetar, turkishstream, S-400, rysk kärnkraftverk etc.

Ryssarna vill just nu att M4 ska vara nya gränsen, Erdogan vill tillbaka till Astana gränsen...
Citera
2020-03-02, 21:10
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Det är kört för Assad. Då måste turkarna sätta sig med eliten bakom Assad och diskutera fram något. Vad många här inte försår är att Assad är inte självständigt, landet är delat mellan Iran och Ryssland. Alla deal turkarna gjorde var med Iran och Ryssland, inte Assad, han fick inte ens vara med. Jag skrev några dagar sen vad en lösning skulle kunna vara, kommer inte att upprepa samma saker igen.

Läget i Idlib avgörs efter den 5:e mars. Allt inför det är bara försök att stärka handen inför Putin-Erdogan mötet. Antingen kommer de överens eller så brakar skitet loss. Jag föredrar att ryssarna och turkarna kommer överens, vill inte på nåt sätt att dessa länder slösar sin energi på att bekämpa varandra. Det finns mycket frågor där de redan samarbetar, turkishstream, S-400, rysk kärnkraftverk etc.

Ryssarna vill just nu att M4 ska vara nya gränsen, Erdogan vill tillbaka till Astana gränsen...

Då dyker nästa tanke upp i min skalle. Vem bestämde att inte den berörde Assad som är Syriens ledare INTE fick vara med? Där kanske vi har nyckeln till lösningen?

Att det är kört för Assad är en åsikt och ingen fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in