2020-03-02, 21:33
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den äldre dotter gick fler godisar, än den yngre pga ålder. Påstår alltså Stefan till Emil. Om det var sant eller inte vet bara Stefan.
Jag minns inte hur många år som skiljde döttrarna åt. Om det bara diffar på något år kan de kanske få samma mängd, men om en är t ex 4 och den andra 7 varierar nog deras tålighet för socker ganska mycket. Att använda åldern som måttstock låter som ett ganska smart sätt att motivera skillnad i vad de får äta. Jag hade inte tidigare hört talas om någon som gör på detta sätt, men en snabb googling visar att det finns fler som använder sig av samma modell.
Citera
2020-03-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem är Källan undrar jag ofta numera... oftast finner jag att allt härrör från Stefan Davidsson. Han startar Viskningsleken!
Källan var SD själv. Han hade berättat det för Em*l. Nåt sorts skryt att han hade pli på flickorna.
Citera
2020-03-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ok,Tack för svar,Men är det inte mer vanligt att en kvinna går till en gynekolog för en underlivsundersökning??
Nej, om man inte har medicinska problem, besöker man barnmorska mycket oftare,: cellprovtagning och evt p- medel.
Citera
2020-03-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror han slängde ur sig det uttrycket, men att intrycket av SD var riktigt dåligt. Det märkte man på honom.

Fast under ett kanske 20 år långt yrkesliv stöter man garanterat på folk som man inte klickar med, och som rentav ogillar en. SD verkar ha haft ett visst personalansvar hos det här företaget som han inte riktigt klarade av, och då blir det lätt konflikter, även om man inget illa menat.

Jag tror absolut att SD (och HD) är skyldig, men för den skull behöver han ju inte vara någon slags ondsint liten vätte som burit sig illa åt i hela livet. Funderar man lite på sig själv och sin bakgrund (om man som jag t.ex. är 50+ finns det en del att kika på) så hittar man garanterat sånt man är mindre nöjd med. Utöver det faktum att man definitivt börjar fundera på innehållet i den egna tvättkorgen, märkliga googlingar med mera ...

Rimligen har ändå SD fungerat som en ganska normal människa under lång tid, och det är naturligt att det finns folk som ogillar honom. Många har ju faktiskt också tyckt om honom.

Syftet är inte att leverera någon form av försvarstal, långt därifrån, utan kanske mana till lite eftertanke och balans. Det gäller för övrigt LW också, som var en kvinna som jag tror att jag hade tyckt om, om jag hade fått träffa henne.
Citera
2020-03-02, 21:41
Medlem
Handlrs avatar
Någon som vet varför dom unfriendar LW ?
Citera
2020-03-02, 21:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 147 sid 4
Förhör med SD 15/5 -18

"Relationen med Lena? Stefan säger att de bara är vänner. Stefan har sagt så i två år. Lena har sagt detta länge, kanske från årsskiftet 20I7/2018. De har däremot haft en sexuell relation efter detta. Stefan tror att de inte har haft sex efter det att hans fru ville separera den 17 mars."

Utgår ifrån att det fortfarande syftar på hans relation med LW.

Om de haft sex senare än 17/3 (vilket verkar vara fallet enligt fynd i trosor) så verkar det ju extra dumt att ljuga i dessa första förhör.
Om de inte haft sex efter 17/3 (vilket vad han säger här) så är det extra dumt att först (här) förneka det, för att sedan hävda att de haft det - för att på så sätt kunna förklara dna mm.
I vilket fall så är det extra dumt av honom.

Citerar dig igen.

Plötsligt när jag läser förhöret får jag en otrevlig känsla.

Redan i första förhöret, 15 maj tycker jag att det finns något som är svårt att ta på, men som känns fel. Så jag läser igen.

"Stefan säger att det inte är en chans att Lena håller sig borta frivilligt. Hon är tillfångatagen
annars "finns hon inte" .

Lena är en karismatisk person.
Hon arbetar i Örebro kommun med att hjälpa ensamkommande flyktingbarn.
Lena har tre barn, och det är "mamma vecka" nu, så Stefan tror att den minsta pojken som
fyller 12 år idag, sov hos Lena i natt.
Lena skulle aldrig frivilligt lämna honom själv hemma.
Stefan hade den sista kontakten med Lena på sms kl. 23.01 igår kväll.
På begäran av Lenas f.d. man så har Stefan kontaktat Geocashare.
Stefan har fått reda på av en kille från Stockholm, Jimmy Holmkvist, att Lena deltog i en
gruppchat med geocashare igår kväll den 14 maj, mellan kl. 22.57 och 23.07 cirka.
"

När jag nu läser den mening jag redan har sett så många gånger:

"Stefan säger att det inte är en chans att Lena håller sig borta frivilligt. Hon är tillfångatagen
annars "finns hon inte".

Det här låter ju konstigt.
Tillfångatagen, annars finns hon inte.

Sedan tänker jag att mycket väl vet om att sonen har födelsedag. Och att han vet alltså att hon inte skulle lämna hemmet utan sonen.

Är det SD som planerar att de hotfulla männen, dörren öppen, planterar idén om att hon har blivit tillfångatagen?

JH, den lägger han också in fint där på slutet...
Citera
2020-03-02, 21:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
... fick lika många godisbitar som deras ålder Så den ena fick tio godisbitar och den andra 7? Minns inte hur gamla de var då faktiskt - men så tolkar jag det. Inte varsin påse godis, utan godisbitar. Med tanke på hur han behandlade dottern T, så är mitt intryck att han gillade att småjävlas med henne. Fin farsa.
Som den sadist han är njuter han kolossalt av att se andra fara illa känslomässigt. Det inspelade samtalet med dottern är horribelt; han förödmjukar henne gång på gång och använder otäcka härskartekniker som borde ha fått HD att reagera både starkt och instinktivt. Men även här får jag intrycket av en lamhet och emotionell avtrubbning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han "slirar" på sanningen ja.

Mmm..Men jag tycker nog att HD slirar mest hela tiden i Aktbilaga 149, där HD:s förhör återges.
Det är oerhört många frågor hon inte minns eller vill svara på.
HD minns helgen med J*nas men inget efter det. Inte ens om/hur/när hon packat inför USA-resan som va nära förestående.
Har hittills hittat en klockren miss i vart fall: HD minns inte om det var ordinärt nyckellås eller kodlås på boendet hon flyttade till vid separationen. När förhörsledaren säger att det var ordinärt lås vid inflytt och att hon senare satte in kodlås, så uppger HD att båda barnen, mor och far samt Stefan hade nyckel.....
Sidnumrering 278 och framåt, Aktbilaga 149.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ok,Tack för svar,Men är det inte mer vanligt att en kvinna går till en gynekolog för en underlivsundersökning??

Preventivmedel?
Cellprovstagning?
Citera
2020-03-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Stämmer bra det; LW HD och SD använder samma mastuppkoppling: Varberga 161.

LW 14/5:
Kl 21.07 Uppkoppling mot hemmamasten.
Kl 23.38 MGM stänger av G Maps? Eventuell rörelse från platsen strax utanför område, riktning R*ttare-F*rdemansgatan enligt skiss.
Kl 00.07 Uppkoppling Hj*lmar Bergs v. (notera: exakt tre timmar mellan uppkopplingarna).
Kl 00.47 Uppkoppling Hj*lmar Bergs v.
Kl 01.41 Mobilen stängs av. Mastuppkoppling Hj*lmar Bergs v.

SD14/5:
Kl 20.29 Okänd typ av kommunikation med G Drive.
Kl 22.13 Uppkoppling Dr*kenbergsgatan.
Kl 23.34 Okänd typ av kommunikation med G Drive.
Kl 01.13 Uppkoppling mot hemmamasten. (notera: exakt tre timmar mellan uppkopplingarna).

Han kan, som du är inne på, ha sprungit iväg till HDs lägenhet direkt efter dådet, öppnat pdf och sänt iväg två meddelanden inom tre minuter.
Kl 00.07 kopplar LWs mobil upp sig mot Hj*lmar Bergs v. Men, han kan omöjligt veta när hennes mobil ska koppla upp sig nästa gång.

Hypotes: han lägger undan sin egen mobil alldeles i närheten av brottsplatsen och under hemmamasten för att hämta upp den efteråt, t ex i närheten av södra gångbron.
23.38 har han LWs mobil i handen, slår av G Maps och beger sig direkt över gångbron mot Hj*lmar Bergs v. - Hur stort är mastens upptagningsområde?
22 minuter senare är han framme vid sin egen mobil och skickar meddelanden till LW. Klar 00.03.

Ett trovärdigt förlopp; från 00.03-01.47 har han tid på sig att tömma mobilen på information. Medveten om att avstängningen registreras i ett område på andra sidan motorvägen.

Ja hypotetiskt är detta absolut möjligt. Jag tror dock han är hemma från 00.23 till 01.13 och därefter drar ut igen. Händer en hel del aktivitet både i telefon och dator under denna tiden.

https://forumbilder.com/i/roqE
https://forumbilder.com/i/roq7
Citera
2020-03-02, 21:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Preventivmedel?
Cellprovstagning?

Ok Tack, då är jag med
Citera
2020-03-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Någon som vet varför dom unfriendar LW ?

Min bedömning efter att ha läst i fup är att det var ett krav ifrån HD till SD.
JG tycks ha tagit ett moraliskt ställningstagande då han fann det väldigt problematiskt med LWs handlande utifrån att hon var pastor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in