Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Aktbilaga 147 sid 4
Förhör med SD 15/5 -18
"Relationen med Lena? Stefan säger att de bara är vänner. Stefan har sagt så i två år. Lena har sagt detta länge, kanske från årsskiftet 20I7/2018. De har däremot haft en sexuell relation efter detta. Stefan tror att de inte har haft sex efter det att hans fru ville separera den 17 mars."
Utgår ifrån att det fortfarande syftar på hans relation med LW.
Om de haft sex senare än 17/3 (vilket verkar vara fallet enligt fynd i trosor) så verkar det ju extra dumt att ljuga i dessa första förhör.
Om de inte haft sex efter 17/3 (vilket vad han säger här) så är det extra dumt att först (här) förneka det, för att sedan hävda att de haft det - för att på så sätt kunna förklara dna mm.
I vilket fall så är det extra dumt av honom.
Citerar dig igen.
Plötsligt när jag läser förhöret får jag en otrevlig känsla.
Redan i första förhöret, 15 maj tycker jag att det finns något som är svårt att ta på, men som känns fel. Så jag läser igen.
"
Stefan säger att det inte är en chans att Lena håller sig borta frivilligt. Hon är tillfångatagen
annars "finns hon inte" .
Lena är en karismatisk person.
Hon arbetar i Örebro kommun med att hjälpa ensamkommande flyktingbarn.
Lena har tre barn, och det är "mamma vecka" nu, så Stefan tror att den minsta pojken som
fyller 12 år idag, sov hos Lena i natt.
Lena skulle aldrig frivilligt lämna honom själv hemma.
Stefan hade den sista kontakten med Lena på sms kl. 23.01 igår kväll.
På begäran av Lenas f.d. man så har Stefan kontaktat Geocashare.
Stefan har fått reda på av en kille från Stockholm, Jimmy Holmkvist, att Lena deltog i en
gruppchat med geocashare igår kväll den 14 maj, mellan kl. 22.57 och 23.07 cirka. "
När jag nu läser den mening jag redan har sett så många gånger:
"Stefan säger att det inte är en chans att Lena håller sig borta frivilligt. Hon är tillfångatagen
annars "finns hon inte".
Det här låter ju konstigt.
Tillfångatagen, annars finns hon inte.
Sedan tänker jag att mycket väl vet om att sonen har födelsedag. Och att han vet alltså att hon inte skulle lämna hemmet utan sonen.
Är det SD som planerar att de hotfulla männen, dörren öppen, planterar idén om att hon har blivit tillfångatagen?
JH, den lägger han också in fint där på slutet...