2020-02-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tror det har och göra med deras personligheter.

Typiskt för psykopater är att tänka ”för” logiskt då de saknar den emotionella dimensionen.

Det var verkligen osmart gjort att inte försöka ringa..Jag fattar inte att han var så osmart där..
I annat fall verkar han förefalla smart.
Citera
2020-02-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stod i fupen. Jag har glömt hur man visste det. Men kan leta upp det vid tillfälle.
Kommer också ihåg att detta har skrivits (ang %-en).
Citera
2020-02-29, 09:52
Medlem
Citat:
Jaha du. Dags att dra in polisen nu? Du har inga som helst skrupler? Fortsätt trolla - du har talang för det. Det är SD som är boven här, och polismannen har rent mjöl i påsen.

Dyker in här, följt tråden ett bra tag. Visst är SD skyldig, men lite för mycket slump att denna polis nyttjar ett språkbruk som, ni vet vad. Sedan är det tragiskt om det är den personen förmedlar kunskaper om hur man döljer och raderar saker.
Hade jag varit hans chef hade jag jobbat för en skriftlig varning.
Citera
2020-02-29, 09:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressant tanke.
Jag tänker som du, att det redan har kollats upp.

Be inte om ursäkt!
Vi är många som inte är tillräckligt insatta.

Alla som kan bidra med tankar är värdefulla!

Och jag tror också att vi är många som ligger efter och försöker läsa ikapp!

Citat:
” Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Ber om ursäkt om jag lägger in en fundering som kanske visar sig ha klargjorts på följande sidor (läser i kapp).

Kan dokumentet USA2018 vara delat med medresenären H*nna? Så att båda kan öppna, redigera och spara? Om hon hanterat dokumentet på sitt håll, skulle det i så fall kunna göras utan att något registreras i mgm:s synklogg? (Det här går ju enkelt att undersöka, så jag antar egentligen att det också har gjorts?!)

Ok Har det gjorts? Är det någon som hittat något om denna undersökning?
Vem har isåfall utfört den? Får ju hoppas att det inte är SD gamla kompis tillika IT- forensiker Peter Wickström som är inblandad i den.
Citera
2020-02-29, 09:53
Medlem
Citat:
Stod i fupen. Jag har glömt hur man visste det. Men kan leta upp det vid tillfälle.

Enligt mitt eget minne så kunde man inte avgöra helt om mobilen stängdes av manuellt eller om den självdog?
Citera
2020-02-29, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja gammal kompis sedan 2001, sedan SDs dykperiod och har även umgåtts privat utanför hobbyn.
Och har geocachat ihop. Nej han verkar som många poliser, (han är IT-forensiker) ligga lågt på sociala medier. Men jag skall fortsätta luska

Känns som att SD känner en del inom polisen. Var inte T. Mö*rk också en vän?
Citera
2020-02-29, 09:54
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Då borde det inte stått att det rådde osäkerhet om den stängdes av eller dog, eller hur! De inte kan se skillnaden på hur den stängdes av långt i efterhand, information som bara sparas i X antal timmar. Vilket är det jag har läst!
Citera
2020-02-29, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Har du sett om det finns någon Messenger eller annan kommunikation kvällen 14/5-18 i FUP?
Är denna Telegram-chat det enda? Har fått för mig att det skall finnas någon form av begäran av mördaren att hon "ska komma ut ett tag" i någon form av chatt i någon av sociala medier.

Har läst s.156 i Huvudprotokollet och där finns ju viss info, men söker mera konkret där SD uppmanar LW att komma ut, dvs. vad är det som får henne att lämna bostaden kl. 23:23.43 ?

Finns i Huvudprotokollet, Aktbilaga 145 sid 154-157

Lena läser sista chattmeddelandet 23:22, kan SD ha knackat på hos henne utan att meddela att han skulle komma? Jag får inte ihop händelseförloppet om det är Lenas skrik som hörs redan 23:30.
Var SD flyförbannad redan då han eventuellt knackar på? Det skulle ju sammanfalla med tidigare spekulationer här i tråden, att de går iväg och diskuterar för att inte väcka Ar*n.

Jag får uppfattningen att LW var mera PÅ än SD att få till en sista träff innan USA resan. Hon skickar bilden på den hjärtformade kladdkakan och en hjärtemoji om jag inte missminner mig. SD i sin tur svarar slingrande och beger sig istället på träning. Lena fortsätter messa honom i förhoppningen att han ska komma förbi...vilket han sedermera förmodligen sedan oxå gör...utan att först meddela henne...

Var det Lena som inte ville acceptera SD:s hoppfulla återförening med frun under deras kommande resa? Och då slog det tillslut slint för SD? Efter otaliga försök att förklara för henne att det var över mellan dom? Den uppfattningen får åtminstone jag efter att ha läst chatt/telekommunikationen mellan dom båda.
Citera
2020-02-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Enligt mitt eget minne så kunde man inte avgöra helt om mobilen stängdes av manuellt eller om den självdog?
Det stämmer. Den kan dö också av att slängas i vattnet ex.vis.
Citera
2020-02-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Enligt honom själv har han inte hennes nummer och dom rings sällan. Det hade antagligen sett lika skumt ut om han ringde som om han inte gjorde det. Damned if you do, damned if you don't.
Sant
Citera
2020-02-29, 09:57
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Känns som att SD känner en del inom polisen. Var inte T. Mö*rk också en vän?
Även förundersökningsledare.. av kvinnligt kön enl. namn. (1974*)
Citera
2020-02-29, 09:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Märkligt om den batteridog. Den hade ju ca 80% kvar i batteritid.

Inte så märkligt det hänger på batteriets kondition, haft en iphone som gick från 100% till noll på mindre än en timme.

Batterier nöts ner ju oftare de laddas och med tanke på hur de chattade och levde fan med sina mobiler så måste de fan ha varit nätanslutna jämt.

I och för sig kan ju problemet lösas med batteriackar, när pokemon var populärt sprang ju alla omkring med powerbanks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in