2020-03-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om ni inte läst förhöret med Em*l W*ahlström på SDs förra jobb Exact, så gör det. SD hade en chefsposition som personalchef där, men blev så småningom omplacerad. Alla säger så mycket fina saker om SD, men här blir det annat. Det finns flera förhör från den firman. Rekommenderar det.

Ab 148 sid 98.

Stefan är psykopat, han har en kall blandat med en varm jargon. Han är socialt kompetens och samtidigt socialt konstig. Han är oärlig, det går inte att lita på honom. Em*l har haft den bilden av Stefan även innan mordet på Lena. Då Em*l förstod att Stefan var misstänkt för mordet blev han inte chockad, vilket han själv menar är talande

/…/ Stefan är en aktiv "friskus" samtidigt som han var en gottegris som åt mängder av godis. Samtidigt kunde Stefan förmedla att barnen, på fredagar och lördagar, fick lika många godisbitar som deras ålder. Stefan var stolt över att han hade disciplin på döttrarna.

Sicken kille, och föredöme för sina döttrar.
Citera
2020-03-02, 21:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så är det väl oftast med de flesta fall.

Undrar varför boxerkalsongerna skickades till NFC och framför allt återtogs? Kan ju bara vara SD som valt ut just dom två.

De ville påvisa blod på dem men de var för vältvättade för att lyckas med det, det var därför de återtogs.

Kopierar in det jag fick från schazz (Stort tack).

Meddelande om återkallade undersökningar
Vårt diarienummer
2019017432
Er beteckning
5000-K574218-18
Begäran om undersökning avseende blod förekomst på kalsongerna BG 11205-2 och
BGI 12598-1 inkom till NFC 2019-10-25. Undersökningen har ursprungligen begä1ts av
försvarare i ärendet, Advokatfirman Backman och Bergström AB.
Någon undersökning av materialen BGI 1205-2 och BGI 12598-1 med luminol i syfte att
eftersöka ringa förekomster av blod har inte utförts och återkallats i samråd med advokat
Ingvar Backman (Advokatfirman Backman och Bergström AB). Enligt uppgift har en lång
tid förflutit mellan angivet brottsdatum till det att tidigare nämnda material togs i beslag.
Materialen har enligt uppgift under denna tid genomgått ett flertal tvättar. Möjligheten att
påvisa blodförekomst och DNA som härrör från blod på ett klädesplagg efter upprepad
tvätt bedöms vara så liten att någon undersökning avseende ringa blodförekomst inte
bedöms meningsfull.
Materialet återgår i separat försändelse.
Senast redigerad av Reimer 2020-03-02 kl. 21:10.
Citera
2020-03-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Sicken kille, och föredöme för sina döttrar.
Han var elak. Han gillade att vara njugg mot barnen, samtidigt som han själv unnade sig massor. I och för sig måste jag erkänna att jag ibland till vardags kunde peta i mig lite godis när barnen sov på vardagarna , men inte fan hade jag begränsat deras lördagsgodis på det viset. Fy fan.
Citera
2020-03-02, 21:10
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Om ni inte läst förhöret med Em*l W*ahlström på SDs förra jobb Exact, så gör det. SD hade en chefsposition som personalchef där, men blev så småningom omplacerad. Alla säger så mycket fina saker om SD, men här blir det annat. Det finns flera förhör från den firman. Rekommenderar det.

Ab 148 sid 98.

Stefan är psykopat, han har en kall blandat med en varm jargon. Han är socialt kompetens och samtidigt socialt konstig. Han är oärlig, det går inte att lita på honom. Em*l har haft den bilden av Stefan även innan mordet på Lena. Då Em*l förstod att Stefan var misstänkt för mordet blev han inte chockad, vilket han själv menar är talande

/…/ Stefan är en aktiv "friskus" samtidigt som han var en gottegris som åt mängder av godis. Samtidigt kunde Stefan förmedla att barnen, på fredagar och lördagar, fick lika många godisbitar som deras ålder. Stefan var stolt över att han hade disciplin på döttrarna.
Vad jag minns från det förhöret var att han aldrig riktigt gav några exempel som bevisar att SD är psykopat. Visst verkar SD vara odräglig som kollega, men jag ser inga riktiga psykopattendenser i Emils beskrivning.

Det är väl knappast heller konstigt att han ger barnen mindre mängd godis än han själv äter. Det vore däremot märkligt om han satt och glufsade inför döttrarna, men det får man hoppas att han inte gjorde.
Citera
2020-03-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
De ville påvisa blod på dem men de var för vältvättade för att lyckas med det, det var därför de återtogs.

OK. Med tanke på hur ofta och alltid vid sex LW skvätte blod omkring sig kunde han väl slumpmässigt valt vilken kalling som helst, kan jag tycka.
Citera
2020-03-02, 21:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
OK. Med tanke på hur ofta och alltid vid sex LW skvätte blod omkring sig kunde han väl slumpmässigt valt vilken kalling som helst, kan jag tycka.

Typ, men tydligen så var han för flitig vid tvättmaskinen.
Citera
2020-03-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Vad jag minns från det förhöret var att han aldrig riktigt gav några exempel som bevisar att SD är psykopat. Visst verkar SD vara odräglig som kollega, men jag ser inga riktiga psykopattendenser i Emils beskrivning.

Det är väl knappast heller konstigt att han ger barnen mindre mängd godis än han själv äter. Det vore däremot märkligt om han satt och glufsade inför döttrarna, men det får man hoppas att han inte gjorde.
Jag tror han slängde ur sig det uttrycket, men att intrycket av SD var riktigt dåligt. Det märkte man på honom.
Citera
2020-03-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...

Den äldre dotter gick fler godisar, än den yngre pga ålder. Påstår alltså Stefan till Emil. Om det var sant eller inte vet bara Stefan.
Citera
2020-03-02, 21:24
Medlem
Citat:
Den äldre dotter gick fler godisar, än den yngre pga ålder. Påstår alltså Stefan till Emil. Om det var sant eller inte vet bara Stefan.
... fick lika många godisbitar som deras ålder Så den ena fick tio godisbitar och den andra 7? Minns inte hur gamla de var då faktiskt - men så tolkar jag det. Inte varsin påse godis, utan godisbitar. Med tanke på hur han behandlade dottern T, så är mitt intryck att han gillade att småjävlas med henne. Fin farsa.
Citera
2020-03-02, 21:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu hänger jag inte med,Vad kan en barnmorska tänkas vittna om som är relevant för fallet??

Att L*enas underliv är helt normalt, slida och livmodertapp visar inga skador och att blödning vid sex varje gång inte är troligt. Gissar jag.
Citera
2020-03-02, 21:31
Medlem
Citat:
... fick lika många godisbitar som deras ålder Så den ena fick tio godisbitar och den andra 7? Minns inte hur gamla de var då faktiskt - men så tolkar jag det. Inte varsin påse godis, utan godisbitar. Med tanke på hur han behandlade dottern T, så är mitt intryck att han gillade att småjävlas med henne. Fin farsa.

Vem är Källan undrar jag ofta numera... oftast finner jag att allt härrör från Stefan Davidsson. Han startar Viskningsleken!
Citera
2020-03-02, 21:32
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att L*enas underliv är helt normalt, slida och livmodertapp visar inga skador och att blödning vid sex varje gång inte är troligt. Gissar jag.

Ok,Tack för svar,Men är det inte mer vanligt att en kvinna går till en gynekolog för en underlivsundersökning??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in