2020-03-02, 19:41
Medlem
Ja herregud
Så många amatörer som sålt bort sig senaste veckan
Om du sålde för 2 veckor sedan då har du lyckats
Nu är det en liten bulltrap sen blir det en vända nedåt sen är det klart
Vad annat var att vänta när index steg 28% förra året och sedan fortsatte upp i år
Corona var bara en trigger
En influensa från Asien
Ja det är ju där dom brukar komma ifrån
Gamla o sjuka dör, inget nytt
Ska det bli samma panik nästa år oxå kan man undra
Så tröttsamt
Citera
2020-03-02, 19:52
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Själv köpte jag det du sålde under raset och sålde tillbaka idag.. +25% på satsat kapital. Tack.

Skulle man köpt idag? Sålde av två veckor sedan (11%+ sedan årskiftet) men inte riktigt vågat köpa in mig förrns kanske imorgon.

Ska sova på saken
Citera
2020-03-02, 19:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det handlar inte om hur många som dör, utan hur många som stannar hemma från jobbet samtidigt. Samt hur många som inte åker till köpcentrat, resturangen, eller på skidsemester till Italien.

Folk behöver inte dö för att ekonomin skall stanna av.
Det är helt kopplat till hur många som är smittade och hur många som dör. Om 8 900 personer hade varit smittade och 300 hade dött hittills så hade paniken varit mycket mindre. Hade 890 000 varit smittade och 30 000 hade dött så hade paniken varit mycket större. Om det hade skett i samma procentuella utsträckning som nu i de olika länderna.
Citera
2020-03-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Själv köpte jag det du sålde under raset och sålde tillbaka idag.. +25% på satsat kapital. Tack.
Ja då köpte du nog inte det jag sålde då jag endast sålde veckan innan raset började och den aktien gick ner ordentligt
Hade endast kvar en mindre post under raset som jag fortfarande håller på.
Vilken aktie va det som du lyckades få +25% under raset tills idag? riktigt bra jobbat!
Citera
2020-03-02, 20:29
Medlem
Cameltotems avatar
Idiot som man är så sålde man i Fredags. Tänkte jag kan punga ut några procent och sen köpa längre fram.

Tar så klart en vecka att sälja fonder vilket jag inte trodde, så låst med priest till den 4 mars.GÖTT.
Citera
2020-03-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Om du ”vann” förra året så...
Biden gör sig bra på bild, så det känns säkert.
Aktier ÄR jobbigt.
Har Ryssland snygga brudar, varför tveka!

Ja jag vann men tog ju inte ut pengarna, dom lever sitt eget liv. Jag sätter bara det jag kan undvara. Fonderna steg nästan 20% förra året och jag tror det är ungefär 7% nedgång i år, det har jag råd med.

Eftersom det ser ut som uppgång idag så kommer jag att ligga kvar. Rysslandsfonderna är nog för osäkra och postorderbrudarna är inte billiga.

Nästa fondsatsning kan bli asien när coronaskiten är över. Jag är inte duktig på detta med aktier och fonder.
Citera
2020-03-02, 20:53
Avstängd
Det roliga är att sådana här trådar kommer efter att raset pågått länge och när vändningen är nära.
Citera
2020-03-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det roliga är att sådana här trådar kommer efter att raset pågått länge och när vändningen är nära.

Vändning nära? 1929 rasade börserna 100%! Knösarna slängde sina aktier på marken och gick hem och sköt sig.
Citera
2020-03-02, 21:21
Medlem
Nu ska jag faktiskt KÖPA eftersom det gått ner rejält och kanske går ner lite mer, MEN, jag kommer ju att vara med på uppgången som snart kommer..
Ber att få tacka alla dom som paniksålde såklart, för annars hade det varit DYRT att hoppa på tåget igen..
Så går det upp till samma nivå så ska jag be att få tacka för mig, för då blir det ju en dubbeltopp, och DET är ju inte bra..
Citera
2020-03-02, 21:22
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
I dessa tider handlar jag era papper billigt, säljer tillbaka dom när ni får panik in igen.

Samma här, Köper och köper folk är som tokiga på att sälja.
Det är läge att långtids spekulera i en hel del av de aktier som rasat och fortsätter rasa.

Finns stora chanser till klipp om man har lite is i magen..

Men en del tror nog att vi som säger att vi köper säger det för att hålla priserna uppe och misnka rasets hastighet och verkan.. Men om det är så får folk bilda sig en egen uppfattning om eller hur ?
Citera
2020-03-02, 21:26
Medlem
flaskborstes avatar
Stockholmspungen lär gå ner ett tag till.. Inte så många ingekterade ännu..När det spritt sig såpass att det börjar bli tomt i affärer och svårt med leveranser så har det slagit till ordentligt..

Mins hur det var då Hong Kong influensan härjade på 60-talet börsen sjönk irdentligt och det tog nog 6 månaader tills det började stabilisera sig igen och gå uppåt..
Citera
2020-03-02, 21:31
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Vad annat var att vänta när index steg 28% förra året.

Var ju massivt kursfall runt julafton 2018.

Det massiva kursfallet, just före det att 2019 började, är anledningen till att indexet steg så mycket, procentuellt sett, 2019.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in