2020-03-02, 19:10
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är väl den troligaste orsaken till hennes närvaro, att försöka slå hål på MGM,s utsagor om att BO blödde när de ägnade sig åt sex vilket de tydligen gjorde ofta.

Frågan är om gynekologen är den som BO vanligtvis uppsökte eller om det är någon som bara är "expertvittne", om det är BO,s vanliga gynekolog så ökar ju trovärdigheten i hennes utsaga.
Det är en barnmorska som ska vittna. Hon har haft kontakt med LW.

"Vittnesförhör med barnmorska M*aria N*ilsson(protokollbilaga RMV) angående hennes kontakter med Lena Wesström till vederläggandeav Stefan Davidssons förklaring till var Lena Wesströms blod kommer ifrån."
Citera
2020-03-02, 19:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Något som jag reagerat starkt på är hur man kan ignorera en vittnesuppgift om stark obehaglig lukt i närheten av LW:s bostad. Fullständigt obegripligt i min värld.

Ja, det med. Och att man inte kollade föregåendes dygns händelserapporter och inringare, det första de gjorde när anmälan gällande LW kom in på morgonen??? Jag är chockad av nonchalansen. Är det inte det ABSOLUT FÖRSTA man gör? Listan på misstag är lång. Allt för lång...
Citera
2020-03-02, 19:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Mycket passande.
Ja bara frågan då om det är samma mastuppkopplingar.
Är det så är händelseförloppet fullt möjlig.
Jag hade gjort lite förtydligande i mitt svar till dej, men det handlar ändå om ca 5-6 minuter - så vitt jag kan bedöma. SD kunde säkert cykla snabbt om det behövdes. Även om växlarna inte var i bästa skick...
Citera
2020-03-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Polisen flyttade ju i varje fall hela
sökinsatsen till Vivallaskogen då.
Och avbröt hundsöket just när de
började söka åt rätt håll.
Hade GM koll på sökinsatsen och satte
på telefonen i helt fel riktning när de
började komma för nära att hitta LW?
Har det framkommit vad det var polisen hittade i Vivallaskogen?
Citera
2020-03-02, 19:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det är en barnmorska som ska vittna. Hon har haft kontakt med LW.

"Vittnesförhör med barnmorska M*aria N*ilsson(protokollbilaga RMV) angående hennes kontakter med Lena Wesström till vederläggandeav Stefan Davidssons förklaring till var Lena Wesströms blod kommer ifrån."

Hmm, barnmorska?

Det känns ju lite underligt men vi lär få höra eller läsa vad hon har att komma med.

Men uppenbarligen är det någon som har haft kontakt med BO i alla fall, sådana vittnesmål blir ju lite tyngre.
Citera
2020-03-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Jag förstår inte detta med Hjalmar B väg, det var väl masten som mobilen kopplade upp sig till inte ett ställe mobilen hade varit på?

Jag uppfatta LW:s mobil befunnit sig i det upptagningsområdet mellan 00.07 till 01.47.
Citera
2020-03-02, 19:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Aktbilaga 146, sid 237

"Barret berättar att han samma dag, den 18 maj, åkte förbi Lenas hem. Han var ute och cyklade och stannade vid hennes hem och bad en bön. Barret berättar att han sedan gick ner mot bullerplanket som ligger intill motorvägen. Han gick till höger om bullerplanket, in i dungen. Det finns en gångstig i dungen där han gick men han gick också utanför gångstigen. Han gick även över vallen ner mot motorvägen men inte i höjd med bullerplanket utan till höger om bullerplanket. Han gick sedan tillbaka och cyklade hem. Han hade läst i tidningen om hennes telefon, att den hade plingat i området, så han gick där för att leta efter eventuella föremål efter Lena."

Jäklar, det var nära att hon blev hittad en dag tidigare...
Citera
2020-03-02, 19:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hanna hade egna erfarenheter av att trakasseras a v Lena både på event, när hon cyklade till jobbet, och inte minst brevledes. Lena försökte tvinga henne att ha kontakt med henne mot hennes vilja. Det går tydligt att utläsa i Hannas digitala kommunikation och utbyte med Lena. Lena accepterar inte att bli avvisad av henne på event exp. Hanna upplever sig också underförstått hotad av Lena.

Ja, H avslöjade i ett brev till H i slutet av februari 2018 om att S och L fortsatt otrohetsaffären bakom hennes rygg. Detta nämner inte H till polisen, utan menar oriktigt att hon fick veta det första gången av S som berättade om saken i USA. Den saken har jag tidigare i tråden redan tagit upp. Att H ljuger, eller undanhåller info, till farbror blå.

H är inte vidare ledsen att L är död, och jag klandrar henne inte, skulle inte heller jag vara i hennes skor. Skillnaden är väl att jag inte förlåtit min make, till skillnad från henne. Hon upplever skuld över att hon inte varit fungerande mentalt under flertalet år och har förståelse för att han snedtrippade och svek henne då. Hon är generös, eller en aning eventuellt mer nyanserad än vad jag hade varit.i hennes skor.

S har nu efter skilsmässan och den misslyckade resan till USA börjat få sämre ekonomi, ogillar att sköta markservicen ensam etc börjat ladda hårt för en återförening med H.

I aktbilaga 165 del 2, scrolla ner till 21, heter det från Stefan till Hanna: " Jag älskar dig. Det finns ingen mer som du i hela världen". Hon svarar honom att han finns i hennes hjärta och att hon älskar honom. Och avslutar med kram. Detta är tre veckor innan Lenas död.

Säkert var de överens medvetet eller omedvetet om att den återföreningen aldrig kommer bli av om inte Lena utraderad från jordens yta. S klarar inte av att sluta ligga med henne från och till. Men han är ointresserad av ett seriöst engagemang.

24/4-18, 3 veckor innan Lenas död, skriver H till S: " Min älskade. Sluta gräv och sluta ge hintar om det som nu inte finns. Bygg upp dig och visa dina fina sidor. Bli inte den negativa som jag varit i alltför många år. Jag tänker se till att bli stark i mig själv. Jag hoppas att du under den tiden också gör det och inte blir en bitter surgubbe. Jag hoppas och tror att "min "S" med all kärlek och omtanke som finns i dig kommer fram igen. Den som får mitt hjärta att slå lite fortare. Den som jag vill dela mitt liv med längre fram."

Stefans svar är att han vill bjuda hem henne och kramas eftersom han blir varm i hjärtat.

3 maj, 2 veckor innan Lenas död älskar de varandra i sms. 5 maj finns S i Hs tankar i större utsträckning än vanligt. Hon vill krama S. Och samma datum älskar S sin exfru.

De är en för många i ekvationen, en måste bort. Om han inte avlägsnar L, kommer hon ha ett överläge och övertag mot honom som är ett pågående hot. L kommer aldrig backa ut lugnt och lydigt. Eller frivilligt. Hon har redan visat all bitterhet övertydligt, eftersom han svek L, och ville leva vidare med sin fru.

Men jag tror inte de flesta skulle visa så övertydligttydligt, att de inte var ledsna över någons död. Det är verkligen skrämmande att både se på bild och nu även läsa om.

SD´s födelsedag. 5 maj. Då fick han lite extra kärlek, så att han skulle sätta igång planen de båda pratat om länge?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 146, sid 237

"Barret berättar att han samma dag, den 18 maj, åkte förbi Lenas hem. Han var ute och cyklade och stannade vid hennes hem och bad en bön. Barret berättar att han sedan gick ner mot bullerplanket som ligger intill motorvägen. Han gick till höger om bullerplanket, in i dungen. Det finns en gångstig i dungen där han gick men han gick också utanför gångstigen. Han gick även över vallen ner mot motorvägen men inte i höjd med bullerplanket utan till höger om bullerplanket. Han gick sedan tillbaka och cyklade hem. Han hade läst i tidningen om hennes telefon, att den hade plingat i området, så han gick där för att leta efter eventuella föremål efter Lena."

Jäklar, det var nära att hon blev hittad en dag tidigare...
Det ska nog vara PINGAT, ser att den som skrev ut förhöret skrivit fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag hade gjort lite förtydligande i mitt svar till dej, men det handlar ändå om ca 5-6 minuter - så vitt jag kan bedöma. SD kunde säkert cykla snabbt om det behövdes. Även om växlarna inte var i bästa skick...

Ha nej hans kreativitet är det inget fel på. Han tycks haft gott om tid på sig och öva mtp hans dubbelliv.
Citera
2020-03-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är väl den troligaste orsaken till hennes närvaro, att försöka slå hål på MGM,s utsagor om att BO blödde när de ägnade sig åt sex vilket de tydligen gjorde ofta.

Frågan är om gynekologen är den som BO vanligtvis uppsökte eller om det är någon som bara är "expertvittne", om det är BO,s vanliga gynekolog så ökar ju trovärdigheten i hennes utsaga.

I stämningsansökan står att barnmorska M*aria N*ilsson (protokollbilaga RMV) kallas in angående hennes kontakter med Lena till vederläggande av SD förklaringar till var blodet kommer från

Stämningsansökan sida 8..

..
Tillägg till de som undrade över någon K*atarina L*arsson, så står en sådan med som vittne i Huvudprotokollet sida 6. Om det är hon eller inte vågar jag inte svara på.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-02 kl. 19:27.
Citera
2020-03-02, 19:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
I stämningsansökan står att barnmorska M*aria N*ilsson (protokollbilaga RMV) kallas in angående hennes kontakter med Lena till vederläggande av SD förklaringar till var blodet kommer från

Stämningsansökan sida 8..

Yes, kallix har redan varit vänlig nog att informera mig om den saken, tyckte jag hade memorerat ansökan väl men uppenbarligen inte.

Skyller på att den var så djävla stor att hälften hade räckt enligt min åsikt(stämningsansökan alltså) men Hiding har ju gått "all in" så det kanske är rimligt i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in