Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Håller verkligen med knutbyliknelsen där. Vilket gäng - otrohet - svartsjuka - hot - död.
Ang städningen så förutsätter jag att avspärrningsbanden var borttagna - då hade åtminstone jag inte tänkt på att fråga polisen faktiskt. Så länge dessa sitter kvar så har man inte tillgång till bostaden, men tar man bort dom så får ju tekniker och polis skylla sig själv. Han var släppt, banden borta... sen tog det över ett år innan polisen slog till igen.
Jo, det tror jag faktiskt att du gjort, bäste Pablo. Du har huvudet på skaft. De runt om kring SD och HD verkar gå i dvala. Det är som den värsta skräckfilm att läsa i FUPet. Och då har jag bara börjat så smått.
Och jag känner folk som känner SD. De bröt kontakten snabbt, då de mitt i all charm och trevlighet de upplevt med SD, helt plötsligt mindes alla "udda" saker han sagt och gjort innan. Det klarnade snabbt att han sannolikt hade med detta att göra. De hade aldrig städat hans hus så snabbt och helt utan tvekan. Inte heller utan att vara helt säkra på att Polisen gett dem ett tillstånd.
Sen är det ju illa att Polisen släppte huset så snabbt med. Det finns många, oändligt många klantigheter i starten, det är ett som är säkert. Jag som stor polisvän tycker sannerligen att en hel del huvuden borde rulla efter alla misstag. Det största av misstagen var att de inte åkte ut på "gallskriket", men det finns ju fler. Och även i fler fall än detta.