2020-03-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tror inte det tar honom 15 min att cykla hem. Snarare 5 kanske, om jag har uppfattat avstånden någotsånär.
Han kanske hinner titta införbi LW:s bostad också senare under denna natt.
Något väckte AW vid 4-tiden, som han uppskattade det till.
Sen loggade ”någon” även in på LW:s dator efter 5 nångång (fritt ur minnet).
Denna natt hade SD verkligen fullt upp.
Gräsmattan skulle vattnas samt att det behövde fixas med växlarna till cykeln. Viktigt att det blev gjort innan resan till USA.
Eller? 😖

Lägligt och testköra cykeln flera gånger den natten... gissa han också cykla tillbaka och ”låna” bilen hos HD, körde till stugan och sen cykla hem igen.

Ja multitaska är inga problem och han har säkert inte sovit en blund.

Om han varit tillbaka i LW:s lägenhet är jag högst osäker på pga risken att bli upptäckt men tror definitivt det är han som loggat in på hennes mail.

Hur lång är sträckan ca mellan HD:s lägenhet -Hjalmar B väg -Betesvägen?
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-02 kl. 18:59.
Citera
2020-03-02, 18:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Denne bör väl vara kallad för att uttala sig om de påstådda blödningarna som LW haft i samband med samlag? MGM och exfru har väl försökt gardera sig med förklaring till eventuella blodfynd i hans bostad?
Eller har jag missförstått?

Det är nog den logiska slutsatsen om gynekologens närvaro och kommande vittnesmål men jag tycker ju att i så fall borde det finnas något vittnesmål redan i FUP från gynekologen, sett något sådant?
Citera
2020-03-02, 18:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det finns en del saker jag reagerar på i alla förhör jag läser. Bl a ett med kollegan The*res Wes*tberg. Hon vittnar om att LW ska ha ringt henne 161219 och berättat att SD ska ha våldtagit henne. LW ska då ha ringt polisen.

Aktbilaga 146 sid 276:

Therese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit
våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på
sociala medier. Therese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att
prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort.

Det gjorde hon väl aldrig?
Varför anmälde hon inte detta till polisen instället för att ringa en arbetskollega? Jag får inte ihop bilden. Man polisanmäler att man blivit utdragen ur en bil och att man fått en lykta hängd på dörren men inte en våldtäkt?

Det är ju ganska vanligt att kvinnan inte anmäler våldtäkt som begås i nära relationer. Har inte kommit till förhören med SD ännu; frågar förhörsledaren SD om detta?
Citera
2020-03-02, 19:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Lägligt och testköra cykeln flera gånger den natten... gissa han cykla tillbaka och ”låna” bilen hos HD, körde till stugan och sen cykla hem igen.

Om han varit tillbaka i LW:s lägenhet är jag högst osäker på pga risken att bli upptäckt men tror definitivt det är han som loggat in på hennes mail.

Enligt Google så tar det faktiskt bara 3 min med cykel mellan Hjalmar B väg - Betesvägen. Så det är inga större avstånd det gäller. Färdemansgatan ligger jättenära Betesvägen så mellan F till HjB och sen till B kanske 5-6 minuter då.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-02 kl. 19:06. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-03-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är ju ganska vanligt att kvinnan inte anmäler våldtäkt som begås i nära relationer. Har inte kommit till förhören med SD ännu; frågar förhörsledaren SD om detta?

Inte heller hunnit dit. Läser sakta och periodvis väldigt noga
Tänkte att detta var en sådan viktig sak att den borde ha tagits upp när poliserna satt vid LWs köksbord i januari efter bilincidenten. Inte sett det.
Citera
2020-03-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är väl den troligaste orsaken till hennes närvaro, att försöka slå hål på MGM,s utsagor om att BO blödde när de ägnade sig åt sex vilket de tydligen gjorde ofta.

Frågan är om gynekologen är den som BO vanligtvis uppsökte eller om det är någon som bara är "expertvittne", om det är BO,s vanliga gynekolog så ökar ju trovärdigheten i hennes utsaga.

Vi får väl se.
Citera
2020-03-02, 19:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller verkligen med knutbyliknelsen där. Vilket gäng - otrohet - svartsjuka - hot - död.

Ang städningen så förutsätter jag att avspärrningsbanden var borttagna - då hade åtminstone jag inte tänkt på att fråga polisen faktiskt. Så länge dessa sitter kvar så har man inte tillgång till bostaden, men tar man bort dom så får ju tekniker och polis skylla sig själv. Han var släppt, banden borta... sen tog det över ett år innan polisen slog till igen.

Jo, det tror jag faktiskt att du gjort, bäste Pablo. Du har huvudet på skaft. De runt om kring SD och HD verkar gå i dvala. Det är som den värsta skräckfilm att läsa i FUPet. Och då har jag bara börjat så smått.

Och jag känner folk som känner SD. De bröt kontakten snabbt, då de mitt i all charm och trevlighet de upplevt med SD, helt plötsligt mindes alla "udda" saker han sagt och gjort innan. Det klarnade snabbt att han sannolikt hade med detta att göra. De hade aldrig städat hans hus så snabbt och helt utan tvekan. Inte heller utan att vara helt säkra på att Polisen gett dem ett tillstånd.

Sen är det ju illa att Polisen släppte huset så snabbt med. Det finns många, oändligt många klantigheter i starten, det är ett som är säkert. Jag som stor polisvän tycker sannerligen att en hel del huvuden borde rulla efter alla misstag. Det största av misstagen var att de inte åkte ut på "gallskriket", men det finns ju fler. Och även i fler fall än detta.
Citera
2020-03-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, mysteriet tätnar men jag kan väl tänka mig att eventuellt blod i kalsongerna skulle styrka MGM,s utsaga om att BO vanligtvis blödde vid sex, otur för MGM att han var så noga med att tvätta sina kalsonger i så fall.

Förmodligen hade det kunna styrka MGMs utsaga. Jag ska kolla vilka tekniska undersökningar man gjorde på SDs arbetsplats också.
Citera
2020-03-02, 19:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jo, det tror jag faktiskt att du gjort, bäste Pablo. Du har huvudet på skaft. De runt om kring SD och HD verkar gå i dvala. Det är som den värsta skräckfilm att läsa i FUPet. Och då har jag bara börjat så smått.

Och jag känner folk som känner SD. De bröt kontakten snabbt, då de mitt i all charm och trevlighet de upplevt med SD, helt plötsligt mindes alla "udda" saker han sagt och gjort innan. Det klarnade snabbt att han sannolikt hade med detta att göra. De hade aldrig städat hans hus så snabbt och helt utan tvekan. Inte heller utan att vara helt säkra på att Polisen gett dem ett tillstånd.

Sen är det ju illa att Polisen släppte huset så snabbt med. Det finns många, oändligt många klantigheter i starten, det är ett som är säkert. Jag som stor polisvän tycker sannerligen att en hel del huvuden borde rulla efter alla misstag. Det största av misstagen var att de inte åkte ut på "gallskriket", men det finns ju fler. Och även i fler fall än detta.

Något som jag reagerat starkt på är hur man kan ignorera en vittnesuppgift om stark obehaglig lukt i närheten av LW:s bostad. Fullständigt obegripligt i min värld.
Citera
2020-03-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Jo, du. Det var verkligen klantigt skött. Springare begick så mycket fel att hälften vore nog.

Nä, jag vet fortfarande inte om jag skulle hört med polisen om städning var ok, om avspärrningsbanden var borta. Men idag, efter det här fallet, så kommer jag göra det. Alltid lär man sig något här :-)
Citera
2020-03-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Enligt Google så tar det faktiskt bara 3 min med cykel.

Mycket passande.
Ja bara frågan då om det är samma mastuppkopplingar.
Är det så är händelseförloppet fullt möjlig.
Citera
2020-03-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Lägligt och testköra cykeln flera gånger den natten... gissa han också cykla tillbaka och ”låna” bilen hos HD, körde till stugan och sen cykla hem igen.

Jag förstår inte detta med Hjalmar B väg, det var väl masten som mobilen kopplade upp sig till inte ett ställe mobilen hade varit på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in