2020-03-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det gränsar till dråpförsök att låta en chaufför som just återvänt från Iran köra gamla och sjuka.

Fy fan så jävla dåligt skött detta är!

Myndigheter är så rädda för att göra fel att de gör ännu större fel. Vet inte om de hetsar varandra till lugn och sans. Där det behövs åtgärder.
Citera
2020-03-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Vem fan ställer in en semester man betalar flera tusen för och förmodligen planerat länge enbart pga en av ungarna spyr lite? Seriöst?

Fan vad folk är gnälliga och känsliga nu för tiden. Ungjävlarna blir söndercurlade. Det är på gränsen till barnmisshandel. Stackars dina barn som ska klara sig själva senare.

Eh? Någon som visar hänsyn till sina medresenärer kanske? Hade jag hamnat på samma plan som någon med vinterkräksjukan men mina barn hade jag blivit vansinnig. Skiter fullständigt i hur mkt de har betalat, det ger de väl inte rätten att riskera att fullständigt förstöra en massa andra människors resa???
Citera
2020-03-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Efter att vattnet gick två gånger i min kommun höll på 1 en vecka varje gång samt elen har strulat har jag lärt mig att alltid preppa viktiga saker inte på grund av doomedag snarare att vad som kan hända i ett modernt samhälle folk verkar tro att vatten och el styrs av en slags Gud så man tror att det ska funka jämt.

Går att dricka vatten från insjöar och rena vattendrag...

Hur klarade sig människorna från tusen år sen?
Citera
2020-03-02, 15:39
Medlem
Pethuglins avatar
Läste det här på Expressens live chat.

Enligt virusexpert Niklas Arnberg, professor vid Umeå Universitet, kan viruset överleva utanför kroppen i upp till fem dagar så jag skulle säga att det beror på när du vill använda dina kläder igen (och om någon annan än du själv ska hantera dem).

Stämmer det verkligen? Minns inte att jag har läst detta någon annanstans förut.

Börjar bli kaos i huvudet. Kommer för mycket ny information hela tiden.
Jag har läst den här tråden från den startade men nu har man ingen chans att hinna läsa alla inlägg.
Citera
2020-03-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Jo det stämmer säkert. Såvida det inte är en supervulkan istället. Eller en meteor. Eller polarskiftning... Eller en invasion utomjordingar. Eller gud kanske. Det är hur som helst inte en dålig idé att vara förberedd i detta skede. Men är din poäng att vi inte ska uppmuntra människor att köpa mat ifall något händer?

HerrGickhans poäng är att alla andra har panik och själv försöker han att inte kännas vid sin egen galopperade ror och panik. Att man nu går ut och handlar lite extra eller mycket om man vill är väl vettigt. Men då har man tydligen panik enligt HerrPanik själv. Skrattar gott åt dennes hysteri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
BREAKING NEWS!!
Ryssland är nu uppe i 3 fall smittade. Jag upprepar: 3!

Putin är kul han. Antar att man menar 3K...

Dem hade 20000 tusen (varav 6000) under medicinsk bevakning flera veckor sedan.Dessutom är de stenhårda vid gränsen. Troligvis en av de länder som klarar sig hyfsat
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Du smittar ju andra människor på flygplatsen, inne i planet och på destinationen så har man normalt hyfs så undviker man en sådan resa. Men många människor är korkade egoister tydligen.
Är du sjuk så stanna hemma från jobbet men det struntar ju även läkare i som kommer från regioner med coronaproblem.
Egoister som offrar andra ungefär som vanligt i Sverige.

Men oj oj oj då puttinutt. Sluta tramsa. Är man rädd att bli smittat ska man hålla sig hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckiumbum
Antar att Färdtjänstchauffören smittades av sin mamma som flög hem med viruset ifrån Iran. Får se hur många gamlingar Iraniern har haft ihjäl. Dödligheten bland 70+ är hög.
https://www.svd.se/coronasmittad-chauffor-jobbade-sjuk

Man kanske ska ta och skippa karensdagen under någon månad så man slipper folk som jobbar sjuka på jobb där man inte kan jobba hemifrån.
Citera
2020-03-02, 15:42
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Myndigheter är så rädda för att göra fel att de gör ännu större fel. Vet inte om de hetsar varandra till lugn och sans. Där det behövs åtgärder.
Såg en presskonferens om smittan i Tyskland idag med ett gäng professorer och doktorer och de var mycket lugna och till och med skojade lite sinsemellan. Så jag är inte orolig.
Citera
2020-03-02, 15:43
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Går att dricka vatten från insjöar och rena vattendrag...

Hur klarade sig människorna från tusen år sen?

Och om det torkar ut som det gjorde förra sommaren här? Jag menar du måste tänka på varje scenario istället för naiv typiskt svensk tänk. Som jag skrev tidigare svenska befolkningen tror att allting styrs av en Gud så allt bara funkar och ska funka resten av livet. Vad som kan hända
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Jo det stämmer säkert. Såvida det inte är en supervulkan istället. Eller en meteor. Eller polarskiftning... Eller en invasion utomjordingar. Eller gud kanske. Det är hur som helst inte en dålig idé att vara förberedd i detta skede. Men är din poäng att vi inte ska uppmuntra människor att köpa mat ifall något händer?

Min poäng är att beredskap borde alla ha. De som inte har det kommer att reagera i panik när de antigen blir uppskrämda eller står inför en omedelbar händelse. Att reagera i panik är aldrig bra för någon. Det är min poäng.

Alla reaktioner som sker nu utgår från att folk är uppskrämda och då är det panik.
Citera
Medlem
Ni som vill att trafiken mellan iran och sverige skall stoppas, vad säger ni om de tar ett annat flyg och tar sig till Sverige på det viset????!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in