2020-03-02, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arr
Munskydd används för att försöka minska spridningen ja.

Men bara om du redan är sjuk.

Kan alla idioter förstå detta?

Corona smittar även med ett jävla munskydd. Tänk efter, jävla lamm.

Nämn dock för folk att det faktiskt finns masker/munskydd som hjälper så länge de har inbyggt virusskydd.

Du behöver inte skrämma den fega svensken ännu mer från att använda munskydd öht. Lär redan dröja tills det är för sent eftersom de flesta svenskar är mer rädda för att se dum ut/sticka ut med mask på, än vad de är för att bli smittad/smitta andra med viruset.
Senast redigerad av Utspilld 2020-03-02 kl. 15:37.
Citera
2020-03-02, 15:32
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Säljaren på länken får inte längre sälja detta till företag eller privatpersoner, enligt person på firman finns nu direktiv utfärdade att endast tandläkare och sjukinrättningar får köpa desinfektion och munskydd !!

Verkar alltså som om Folkhälsan skickat ut ett direktiv till Sveriges alla importörer av hygeinprodukter avseende desinfektion och personskydd.

Backar man då myndighetens tidigare agerande börjar jag se att dom med flit försvårar för medborgaren.

VARFÖR ??
Direktiv? Snarare att bolaget väljer att prioritera sina kunder.
Och då tog säljchefen ett beslut = direktiv.

Och då ska de inte serva privatkunder, som inte är en prioriterad kundgrupp.
Citera
2020-03-02, 15:32
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Kan någon vänlig själ ge mig en hänvisning till var i tråden jag hittar den ypperliga sammanställningen av de olika smittade i Sverige och hur de smittats vore jag rysligt tacksam!!!
Jag har just hittat desinformation hos en av mina FB-vänner, - som dessutom är legitimerad inom vården... :-O
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-03-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, det stämmer precis som att du ökar risken för att bli pappa om du använder kondom.
Utan så slirar dom runt själva och dör men med så blir det en stor klump som bygger en bäbis.

Det är sant, har man smitta ska man ha skydd på för att hålla det inne i masken och inte smitta andra. På samma sätt som man har kondom om man inte vill smitta någon så de blir gravida.
Citera
2020-03-02, 15:33
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Problemet är om det blir så att alla måste stanna hemma i nån sorts karantän. Vem kollar att vattnet är ok?

Jag har en bekant som är över 90 år hon har alltid renat sitt vatten med filter.
Varför ska man lita på allt som kommer från staten? Jag säger inte spara vatten för att det är virus. Utan spara vatten för att vara förberedd. Det skadar inte. Och foldern kriget kommer rekommenderade ju att man sparade mat och vatten för ett par dagar

Absolut bör man alltid ha vatten hemma för alla eventualiteter och en väldigt enkel åtgärd men för en gångs skull är mat högre prioriterat då transporter kan stanna.
Bara att titta på förloppet i de mest drabbade ställena.
Citera
2020-03-02, 15:34
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Kan någon vänlig själ ge mig en hänvisning till var i tråden jag hittar den ypperliga sammanställningen av de olika smittade i Sverige och hur de smittats vore jag rysligt tacksam!!!
Jag har just hittat desinformation hos en av mina FB-vänner, - som dessutom är legitimerad inom vården... :-O
Användaren heter SuraStina. #SuraStina
Citera
2020-03-02, 15:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arr
Munskydd används för att försöka minska spridningen ja.

Men bara om du redan är sjuk.

Kan alla idioter förstå detta?

Corona smittar även med ett jävla munskydd. Tänk efter, jävla lamm.

Det hela är ett solidariskt nummerspel där alla deltar.

För att vinna mot covid-19 krävs att smittspridningen blir mindre än 1 person per smittspridare.

Strategin är enkel.
1. Alla tar ansvar för sig själva att inte bli smittade.
2. Alla tar ansvar för sig själva att inte smitta andra.

Två enkla uppgifter för alla.

Uppfyller man sin plikt så är snart epidemin ett minne blott.
Citera
2020-03-02, 15:35
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Efter att vattnet gick två gånger i min kommun höll på 1 en vecka varje gång samt elen har strulat har jag lärt mig att alltid preppa viktiga saker inte på grund av doomedag snarare att vad som kan hända i ett modernt samhälle folk verkar tro att vatten och el styrs av en slags Gud så man tror att det ska funka jämt.

Nej vatten skall man alltid ha hemma men det är ju för en gångs skull inte det som först blir problem pga influensa utan karantän och liknande gör mat och medicin prio 1.
Citera
2020-03-02, 15:36
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Nej Samtrans-chaiffören är nog inget nytt fall. Det som kanske är nytt är att det är en Samtranschaufför som jobbat sjuk minst en dag. Och Samtrans passagerare är inte de friskaste i landet. Alla är inte gamla och svaga men många.

Det gränsar till dråpförsök att låta en chaufför som just återvänt från Iran köra gamla och sjuka.

Fy fan så jävla dåligt skött detta är!
Citera
2020-03-02, 15:37
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Rätt hög antar jag.

Helt jävla bisarrt att våra sketna myndigheter inte ens kunde fatta beslut om att sätta personer som kom från länder med utbredd smitta i hemmakarantän. Undrar hur många det är som rör sig ute i samhället som bär på smitta efter att ha varit i Iran och Italien?

Har Tegnell förresten försvunnit? Blivit ersatt? Sparkad? Han har ju blivit rätt överkörd idag.

CoronaBob var med på den presskonferens som FHM höll idag med GD i spetsen. Jag gissar att han blivit överkörd i den tidigare bedömningen att man inte hade på fötter att begära att flyg/till från Iran skulle stoppas.
Herregud, en barnunge kunde förstå att smittspridningen var utom kontroll i Iran för flera veckor sen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Nämn dock för folk att det faktiskt finns masker/munskydd som hjälper så länge de har inbyggt munskydd.

Du behöver inte skrämma den fega svensken ännu mer från att använda munskydd öht. Lär redan dröja tills det är för sent eftersom de flesta svenskar är mer rädda för att se dum ut/sticka ut med mask på, än vad de är för att bli smittad/smitta andra med viruset.
Dock ser man ju idiotier som köper typ tandläkarskydd. Ger ju noll skydd, då kan dom ju lika gärna dra två varv toapapper runt nyllet, billigare, enklare och ger samma skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är panik hos personer som börjar bunkra nu. Den enda risken som finns är dumheten. Om tillräckligt många idioter får för sig något så kan de kollapsa alla system, inte minst det ekonomiska.

Den stora faran i detta är mänsklig idioti och det är naturligtvis detta som till slut kommer att utplåna mänskligheten, inte ett virus.

Jo det stämmer säkert. Såvida det inte är en supervulkan istället. Eller en meteor. Eller polarskiftning... Eller en invasion utomjordingar. Eller gud kanske. Det är hur som helst inte en dålig idé att vara förberedd i detta skede. Men är din poäng att vi inte ska uppmuntra människor att köpa mat ifall något händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in