2020-03-02, 11:54
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jamen frågan är ju varför det funkar att stänga skolor i andra länder? Det är bara här, som varje liten förändring mot normaltillståndet ska sitta så långt inne.

Sverige stänger inga skolor av den enkla anledningen att det inte behövs.
Citera
2020-03-02, 11:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Sverige stänger inga skolor av den enkla anledningen att det inte behövs.

Du är regimtrogen, hör jag..?
Citera
2020-03-02, 11:55
Medlem
Citat:
Har inte UD varnat för Lombardiet än, alltså? Du SKOJAR? För i så fall skulle han få avboka och få pengarna tillbaka, avbeställningsskydd eller inte.

Det är UD:s - och i förlängningen husses, alltså regeringen - fel, att det nu sitter tusentals par vid köksborden i svenska hem, och diskuterar om de ska avstå de där 20 000, 50 000 eller 100 000 som de redan betalt för sin resa (kanske efter flera års snålt sparande), eller om de ska ta risken att åka fast de är rädda... HATAR! (UD, Regeringen, FHM, Anders Tegnell, Malin BÄNGner..)

Ja alltså han är så snål så det enda han kommer avboka för, är om han får tillbaka sina pengar på något vis. Är så fucking arg
Citera
2020-03-02, 11:56
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
En bekant ska till Lombardiet, Italien (stavning) och vill inte avboka pga inget avbeställningsskydd.
Okej, ska ni dela på hans kostnader?
Citera
2020-03-02, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Hahah jag skulle inte ens åka dit om jag fick betalt. Antar det är en semesterresa? Finns nog inget som stoppar en svensk från att ställa in sin kära "rättighet" att åka utomlands på semestern. En bekant som skulle till Gran Canaria förra året i februari, en av ungarna hade kräksjuka när det var avresedatum, visst fan satte dom ungarna på planet ändå och begav sig. Semestern blev tydligen inte så rolig, men de fick sola iaf...

Vem fan ställer in en semester man betalar flera tusen för och förmodligen planerat länge enbart pga en av ungarna spyr lite? Seriöst?

Fan vad folk är gnälliga och känsliga nu för tiden. Ungjävlarna blir söndercurlade. Det är på gränsen till barnmisshandel. Stackars dina barn som ska klara sig själva senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Jag köper att C-vitamin kan hjälpa i försvaret mot virusinfektioner, det har jag sett tillräckligt med rapporter kring. Men sen går du in och svepande säger att all modern medicin och vård är skadlig. Det fungerar inte så, världen är inte svartvit. Skulle inte kalla dig foliehatt men lite väl lättledd kanske? Menar du på riktigt att covid-19 inte påverkar lungorna? Har du inte läst rapporterna om hur mycket effektivare det är att röntga lungorna än att köra de där testkiten? Det är nåt som inte stämmer i din argumentation, utifrån mitt perspektiv. Kanske missförstår jag.

Är C-vitamin viktigare än D-vitamin? Jag har nämligen läst att just D-vitamin är viktigt för immunförsvaret för att skydda luftgångarna. Läste också en artikel som sa att Zink minskar coronavirus celldelningsförmåga in vitro. Som jag antar är i kroppen. Men den artikeln är gammal och gäller kanske inte för SARS-CoV-2.
Citera
Medlem
10:30: 1 new case in Austria. (Source)
10:29: 6 new cases in Belgium. All had recently returned from Italy. (Source)
10:28: 523 new cases and 11 new deaths in Iran. (Source)
10:22: First 2 cases in Portugal. One traveled from Italy, the other from Spain. (Source 1, Source 2)

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-03-02, 11:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
En bekant ska till Lombardiet, Italien (stavning) och vill inte avboka pga inget avbeställningsskydd.
Skaffa munskydd, ta med handsprit och undvik att äta på restauranger med mycket folk, folksamlingar och gå på toaletten på rummet så är risken rätt liten.
Citera
2020-03-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Fast saker tar död på människor hela tiden i världen. Sen kan du väl inte på riktigt anta att skakiga mobilfilmer på folk som faller på marken är en trovärdig källa? Hur många uttråkade personer kan inte hitta på en sån grej för att skrämmas? Nä, lite kritiskt tänkande tack.

Det är bara en uppskattning. Självklart kan folk trolla. Men kritiskt tänkande innebär att man drar rimliga slutsatser. Inte förlitar sig på önsketänkande som "det där är nog bara några som trollar".
Citera
2020-03-02, 12:00
Medlem
Alltså Expressen och Aftonbladet cementerar ju sin plats som landets värsta skräp"journalistik" under det här utbrottet. Skrämselpropaganda och sensationsjournalistik, information bakom paywalls - allt för att få in pengar.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Du är regimtrogen, hör jag..?

Nä men jag väljer att hellre lyssna på experter än journalister när det gäller corona-viruset.

Om man går in på Aftonbladet och Expressen så får man uppfattningen att jorden står inför sin undergång pga corona-viruset.

Fler blir friska än insjuknar just nu.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Är C-vitamin viktigare än D-vitamin? Jag har nämligen läst att just D-vitamin är viktigt för immunförsvaret för att skydda luftgångarna. Läste också en artikel som sa att Zink minskar coronavirus celldelningsförmåga in vitro. Som jag antar är i kroppen. Men den artikeln är gammal och gäller kanske inte för SARS-CoV-2.
Ingen aning, men det är bara att sätta igång och gräva om man vill. Öppna så många forskningsrapporter om SARS-CoV-2 som möjligt och köra CTRL-F på vitamin. Sedan vidare till rapporter om corona-virus i allmänhet. Vill du veta så tar du reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in