2020-03-02, 15:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Vem är Katarina ?
Säg det, det var du som tog upp namnet så jag frågar desamma

Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Finns väl en Katari*na *arsson i GC sammanhang.. hon kanske vet något.. är hon hörd ?
Citera
2020-03-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Och en Kris*ter L*arsson var hem till Lena den 11e och skulle hämta sopor hos henne.
Hans son och No*a är klasskamrater.

Var bor denne Kat*arina Lar*sson?
Hon är hörd, men förhöret kan finnas i slasken om det inte hittas i fupen.
Citera
2020-03-02, 15:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag spekulerar: Antagligen är det där han gjorde sig av med mobilen.

Jo såklart. Men han har tillbringat avsevärd tid där, eller om han lämnat platsen och återvänt.
Och finns det nån alnledning till att han befann sig just där?

Citerar mig själv
”Ja vad gjorde han i närheten av Hjalmar Bergsmans väg från kl 00.07 och 00.47?
För mobilen har kopplat upp där och stängdes även just ner där kl 01.47.

Skärmdump: https://forumbilder.com/i/roqG
Citera
2020-03-02, 15:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad var mobilen mellan 00.47 och 01.47 isf?
Kanske Katarina bjöd på hjärtformad kladdkaka också?

You tell me
Framgår bara att mobilen befann sig där 00.07-01.41
https://forumbilder.com/i/roqG
Citera
2020-03-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jo såklart. Men han har tillbringat avsevärd tid där, eller om han lämnat platsen och återvänt.
Och finns det nån alnledning till att han befann sig just där?

Citerar mig själv
”Ja vad gjorde han i närheten av Hjalmar Bergsmans väg från kl 00.07 och 00.47?
För mobilen har kopplat upp där och stängdes även just ner där kl 01.47.

Skärmdump: https://forumbilder.com/i/roqG
Tänkte för snabbt. Snabbt och fel. Sorry.

Jag försökte rota på vem som bor där, men får ingen träff - nåt fel på mitt söksätt kanske. Här krävs lite rotande - misstänker att polisen varit noggrann och sökt också.
Citera
2020-03-02, 15:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Framkommer egentligen inte så mycket intressant i liverapporteringen. Men Stefan verkar glad och skrattar mycket. Så du missar inget egentligen.

” Polisen har sett att det skett händelser kring 45-åringens webbhistorik runt tidpunkten för mordet klockan 23.34.
– Det sker en rad olika okända kommunikationer på den misstänktes google-drive. Nationellt forensiskt center (NFC) har fått frågan om vad detta är för något, säger Therese Johansson.
NFC ska inte ha velat utreda vad kommunikationerna bestått av.”

Men något som jag inte förstår är detta. Är det pga arbetsbördan? Är det för basic för NFC så att lokala IT-tekniker bör klara av kolla det? Eller varför vill man inte undersöka detta i en mordutredning?

Vad är det här? Det kan ju för fanken vara avgörande uppgifter!
Citera
2020-03-02, 15:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tänkte för snabbt. Snabbt och fel. Sorry.

Jag försökte rota på vem som bor där, men får ingen träff - nåt fel på mitt söksätt kanske. Här krävs lite rotande - misstänker att polisen varit noggrann och sökt också.

Det behöver ju inte vara att någon bor där. Men om han i IT-utredningen synt ha befunnit sig där under 2017 eller 2018 i något som helst ärende.
Citera
2020-03-02, 15:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Framkommer egentligen inte så mycket intressant i liverapporteringen. Men Stefan verkar glad och skrattar mycket. Så du missar inget egentligen.

Men något som jag inte förstår är detta. Är det pga arbetsbördan? Är det för basic för NFC så att lokala IT-tekniker bör klara av kolla det? Eller varför vill man inte undersöka detta i en mordutredning?

Sådant där brukar på "advokatiska" kallas rimligt tvivel.

Men jag har för mig att det har stått mer om händelsen i FUP, de kunde inte avgöra om det var en aktiv handling eller en synkronisering mot molnet har jag för mig.
Citera
2020-03-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det behöver ju inte vara att någon bor där. Men om han i IT-utredningen synt ha befunnit sig där under 2017 eller 2018 i något som helst ärende.
Från 00.07 01.47 är det 1,5 timme tills mobilen stängdes av, och den befinner sig vid samma plats. Vad hände under den tiden tro?
Citera
2020-03-02, 15:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, och nu vet vi ju anledningen till de sena krattningarna i oktober, särskilt runt den gång/cykelbron som leder direkt till Hjalmar Bergmans väg.

Mycket synd att de gjordes så sent i utredningen. Enligt Moralens väktare ska det ha funnits uppgifter tidigt i utredningen som var anledningen till letandet.

Det fanns ju ett vittne som hade "avvikande" uppgifter om en person på andra sidan motorvägen.

Kan mobilen har kastats iväg, stoppats ner i brunn, rör eller dike på vägen hem?

Men pingade inte telefonen på fredagen
eller lördagen i skogen mot Vivalla?
Citera
2020-03-02, 15:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Citat:
Polisen har sett att det skett händelser kring 45-åringens webbhistorik runt tidpunkten för mordet klockan 23.34.
– Det sker en rad olika okända kommunikationer på den misstänktes google-drive. Nationellt forensiskt center (NFC) har fått frågan om vad detta är för något, säger Therese Johansson.
NFC ska inte ha velat utreda vad kommunikationerna bestått av.

Det kan tyckas märkligt om det inte var för att NFC är nerlusade av jobb och att gränsen måste dras någonstans. Då inget hittats som bundit MGM vid brottsplatsen har tålmodiga NFC efter tjat efter tjat efter tjat om ytterligare analyser till slut sagt stopp. Tror jag. Det finns ett stort antal Åklagare som anser att just deras ärende bör prioriteras.

NFC hade 152 300 inkomna ärenden 2018. Utan ärendet Wesström 152 299. Ärendet har att konkurrera med politiskt sprängstoff som högprioriterade skjutningar mm mm.
Intressant om NFC:
https://nfc.polisen.se/undersokning-och-analys/statistik---undersokning-och-analys/

Lite om förtur..
https://nfc.polisen.se/undersokning-och-analys/vad-innebar-fortur-hos-nfc/
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-02 kl. 15:51.
Citera
2020-03-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men pingade inte telefonen på fredagen
eller lördagen i skogen mot Vivalla?
Kan man pinga en avstängd telefon? Jag tänker att han helt enkelt var på Hjalmar Bergmansväg för att lugna ner sig? Cyklade dit och andades ett par timmar? I sitt eget område kunde han ju inte vara, han var ju välkänd där. Kl 01.47 insåg han att han måste stänga av hennes mobil. Lite sent påkommet kanske - men dock. Han KAN ha tagit med sig hennes mobil och slängt den på vägen hem sen utan att ta sönder den.

Så frågan är, kan man pinga en avstängd mobil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in