2020-03-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag trodde att det var en ishacka?

Om man läser i FUP så är det beskrivet av en rättsläkare hur skadorna på huvudet är och det verkar som mordvapnet är något smalt. Inga hack är nämt.
Citera
2020-03-02, 13:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko1pa41s
Var i fup står det att han lyckats identifiera andra flashback-medlemmar? Tror det rör sig om en simpel keyloggar eller dyl, men vore intressant att veta hur.

Orkar tyvärr inte bläddra igenom flera tusen sidor.

Oj, kan det varit i något förhör med någon, som det framkom. P. J*kobsson??
Om det sedan stämmer, vet jag inte.

Det var inte något som utredningen kollat på.

Ändå riktigt intressant hur enormt stor plats flashback verkar ha på dessa personer och hur deras tankar kring det kretsar. Man kan ju ändå tänka sig att man har annat att tänka på i deras situation.
Citera
2020-03-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Bara läst det som fanns här, och du tar bara uppgifterna +inget om hur hon skrev dessa?

Vill bara veta hur du anser man kan säga en sak kontra slamra fram saker på ett mindre vackert sätt. Att prata om ensidighet när du svarar snoris=EFTF är humor.

Men du lästa aldrig bloggen och fu tar bara uppgifterna och inte hur de framfördes. Då vet jag hur jag ska läsa dina alster framöver.

Ja, jag tror innehåll/sanning är betydligt viktigare än form/uttryckssätt, det stämmer bra. Då har du uppfattat mig korrekt. Detta bland annat för att jag tror på yttrandefrihet, istället för att försöka kväsa debatten. Men också för att för mig är det helt ovidkommande huruvida andra människor instämmer eller inte i mina åsikter. Däremot kan jag själv tänka om och omvärdera mina tidigare föreställningar om jag läser något i fup som ger mig skäl till detta. Jag har inga problem att erkänna att jag haft fel i vad jag tidigare trott.

Jag har heller själv inga problem att läsa mellan raderna, och underförstått tolka vad som angår sakfrågan och bortse från oväsentliga känsloyttringar eller eventuella bakomliggande motiv. Även om jag tror mig förstå syftet bakom vissa uttalanden.

Jag tar heller ingen hänsyn till vem jag svarar i denna tråd eftersom jag inte gör skillnad på människor och själv inte är partisk, då jag bara är intresserad av sanningen och sakfrågan, snarare än vilken sida människor ställer sig på.

För egen del vill jag se på saken från flera olika vinklar och perspektiv, för att få en så fulländad bild av brottet som möjligt och i största möjliga mån närma mig sanningen. Det medför att jag inte vill blanda äpplen med päron, och att jag försöker behålla flera trådar i huvudet samtidigt, för att få en så balanserad och nyanserad bild som möjligt av detta fall. Allt eftersom jag läser mer i Fup redigeras den bilden eftersom.
Citera
2020-03-02, 14:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Börjar du "preparera marken" för att det är polisens inkompetens som är orsaken om SD inte blir dömd?

Nej! Jag skyller på dålig organisation, sämre än genomsnittet, i polishuset i Örebro.
Jag har full tillit till Åsa Hiding. Hon verkar mycket kompetent.
Mycket av det går att utläsa av hennes tre Direktiv
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja vad gjorde han i närheten av Hjalmar Bergsmans väg från 00.07 och 00.47?
För mobilen har kopplat upp där och stängdes även just ner där kl 01.47.
Skärmdump: https://forumbilder.com/i/roqG

Ja, och nu vet vi ju anledningen till de sena krattningarna i oktober, särskilt runt den gång/cykelbron som leder direkt till Hjalmar Bergmans väg.

Mycket synd att de gjordes så sent i utredningen. Enligt Moralens väktare ska det ha funnits uppgifter tidigt i utredningen som var anledningen till letandet.

Det fanns ju ett vittne som hade "avvikande" uppgifter om en person på andra sidan motorvägen.

Kan mobilen har kastats iväg, stoppats ner i brunn, rör eller dike på vägen hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj, kan det varit i något förhör med någon, som det framkom. P. J*kobsson??
Om det sedan stämmer, vet jag inte.

Det var inte något som utredningen kollat på.

Ändå riktigt intressant hur enormt stor plats flashback verkar ha på dessa personer och hur deras tankar kring det kretsar. Man kan ju ändå tänka sig att man har annat att tänka på i deras situation.

Är det inte i avlyssningarna som det droppas namn på flashback av K*ennet och J*erry?
Men att även J*erry pratar namn på Flashback i förhör? Att det ska röra sig om GC-bekanta?
För SD själv påstår väl sig inte läsa här inne efter en tid, men att han får updates av vänner om "det är någonting roligt och utöver det vanliga", typ..??
Och anledningen till att de tror sig veta vilka som ligger bakom nicksen, skulle vara att de utelämnat sig på sätt som gör att de känns igen?
Citera
2020-03-02, 14:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om man läser i FUP så är det beskrivet av en rättsläkare hur skadorna på huvudet är och det verkar som mordvapnet är något smalt. Inga hack är nämt.

Var hittar man det i FUP?
Citera
2020-03-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Så fint av Stefan:
Blessed are those who find wisdom,
those who gain understanding,
for she is more profitable than silver
and yields better returns than gold.
Med tanke på hur han "klassade" de kvinnor han försakat .. ena död den andra psykossjuk.
Allt detta för "sex och samlevnad", tror inte det.
Stefan Davidsson är väl smartare än så ...

Ordspråksboken 3:13
Citera
2020-03-02, 14:08
Medlem
Ahh NU har det gått upp ett ljus för mig.
Man kanske inte borde skriva detta. Nu tror jag hur det gått till innan mordet!

Lena var ju runt i butiker. enligt vittne, och letade efter hantlar till A*r*n i butiker.
Hon hittade inga som hon ville ha då hon ville ha sådana hantlar där man kan byta ut viktskivor på.

Hmmm
St*efan hade bråttom mordkvällen och skulle gymma, precis innan det skulle stängas.
Varför gör han det när han ska fixa inför USA-resan?
Jo, han var dit och stal hantlar på skivstång.
Han, på något vis, förmedlade till Lena att han hade hantlar som hon kunde få och de hade innan muntligt gjort upp om att ses bakom planket.
Resten vet vi.
Har gymmet kollat om det fattas hantlar? Tips till utredarna.
Senast redigerad av Medimera 2020-03-02 kl. 14:14.
Citera
2020-03-02, 14:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
M*rco Juusk*, *=a
Förhör Aktbilaga 151, sid. 85

Såg det nu.

” Marco gav rådet att Jerry skulle hålla sig utanför och inte engagera sig. Marcos erfarenhet gällande Jerry är att han brukar "lägga näsan i blöt" lite för mycket för hans eget bästa då han
är känslig och har lätt för att engagera sig och att det då kan få jobbiga konsekvenser för honom. Marco har egen erfarenhet av det när de dömt innebandy tillsammans och även när Jerry kommenterat inlägg och åsikter på klubbens hemsida. Marco har ibland fått medla och ställa till rätta för sådant som Jerry uttryckt i "stridens hetta" och inte tänkt sig för. Det har handlat om åsikter och missförstånd och inget av allvarligare karaktär.”

Enligt uttalande ovan så verkar JGs ogenomtänkta agerande ha fått en del konsekvenser fått komsekvenser. Kanske dags för Jerry att börja tänka efter före.
Citera
2020-03-02, 14:10
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja vad gjorde han i närheten av Hjalmar Bergsmans väg från 00.07 och 00.47?
För mobilen har kopplat upp där och stängdes även just ner där kl 01.47.
Skärmdump: https://forumbilder.com/i/roqG
Finns väl en Katari*na *arsson i GC sammanhang.. hon kanske vet något.. är hon hörd ?
Citera
2020-03-02, 14:10
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Instämmer! Efter studerat jackan LW hade på sig syns inga hål vare sig på fram eller baksida varför jag återigen hävdar att föremålet haft en "trubbig" yta. Detta stämmer bättre överens med träffbilden på trädstammen. En s.k hammer...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in