• 1
  • 2
2020-03-02, 11:50
Medlem
Durial321s avatar
Hej, har bestämt mig för att göra en hårtransplantation och har kollat in en klinik som heter Nordichair som verkar bra. Har inte sett så mycket dåligt alls om den och mycket bra grejer. Såg att dom också gjorde operationer i Istanbul men vill vara på säkra sidan och göra den i Stockholm, känns som det kan vara lite ”Man får vad man betalar för” och vill bara göra det här en gång så vill göra det rätt. Så undrade om nån har haft någon erfarenhet med den här kliniken? Har också kollat in Poseidon kliniken i Stockholm. Men skulle vilja ha en andra åsikt.

Tack
Citera
2020-03-04, 00:03
Medlem
Har ingen erfarenhet men träffat en kille som gjort där och det såg sjukt bra och naturligt ut!
Citera
2020-05-23, 20:08
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durial321
Hej, har bestämt mig för att göra en hårtransplantation och har kollat in en klinik som heter Nordichair som verkar bra. Har inte sett så mycket dåligt alls om den och mycket bra grejer. Såg att dom också gjorde operationer i Istanbul men vill vara på säkra sidan och göra den i Stockholm, känns som det kan vara lite ”Man får vad man betalar för” och vill bara göra det här en gång så vill göra det rätt. Så undrade om nån har haft någon erfarenhet med den här kliniken? Har också kollat in Poseidon kliniken i Stockholm. Men skulle vilja ha en andra åsikt.

Tack

har du gjort det? hur gick det? sett nått resultat?
Citera
2020-06-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth

William Rassman berättade att en patient valde bort hans klinik till en billigare och bokstavligen dog under operationen. Nu är det nog inte så vanligt att man dör bara för att man väljer en billigare klinik. De är nog oftast lika bra. Men för mig skulle det kännas tryggast att göra operation i Sverige och Stockholm där jag bor. Många gånger dyrare men låg risk för komplikationer

Edit: trodde jag skrev en generisk kommentar, inte svara på ett inlägg
Citera
2020-07-21, 14:38
Medlem
Durial321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
Tja, snabb uppdatering. Har bokat tid för operation där nu i Stockholm kliniken. Kommer posta hur det blev efter
Citera
2020-07-21, 17:21
Medlem
Citat:
Tja, snabb uppdatering. Har bokat tid för operation där nu i Stockholm kliniken. Kommer posta hur det blev efter
Please do!

Skriv gärna pris grafts etc också, finns inget värre än halvfärdiga trådar haha. Undrar också vart fan man ska boka in sig. Iom Corona etc så känns de lite risky o boka nåt utomlands kanske... men fan så mycket dyrare o göra i Sverige!
Citera
2020-07-21, 22:50
Medlem
framtands avatar
Skulle uppskatta lite före-bilder och sen efter såklart, tycker det är extremt intressant! Kommer nog bli lite småsugen själv om några år.
Citera
2020-07-22, 15:15
Medlem
Durial321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Please do!

Skriv gärna pris grafts etc också, finns inget värre än halvfärdiga trådar haha. Undrar också vart fan man ska boka in sig. Iom Corona etc så känns de lite risky o boka nåt utomlands kanske... men fan så mycket dyrare o göra i Sverige!
Jag behövde 1500 grafts som går på 39,000kr och då inkluderas 3 PRP behandlingar. När jag pratade med NHC på konsulationen tog jag upp Istanbul och han sa att det kanske skulle gå på 32.000kr med flyg och då är det bara 1 PRP behandling också. Så kändes mer värt för mig att göra det i Sverige, kommer nog vara mycket skönare när man vilar huvudet och sover i sin säng.
Citera
2020-07-22, 15:16
Medlem
Durial321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Skulle uppskatta lite före-bilder och sen efter såklart, tycker det är extremt intressant! Kommer nog bli lite småsugen själv om några år.
Absolut, kommer göra operationen i Oktober. Dom var väldigt trevliga när jag var där på konsultationen och dom verkade väldigt professionella
Citera
2020-07-24, 16:20
Medlem
Citat:

Tack

Har varit hos dom på konsult. Valde att inte göra det, fick dåliga vibbar. Tyvärr kom jag inte ihåg vad som fick mig att avstå. Jag gjorde bakgrundskontroller så det kan vara något där. Ägaren/chefen som jag prata med har jag för mig var trevlig.

Dom visar dock mycket före och efter resultat. Om du gör det hos dom i Sverige så har du fördelen att dom lär föra dig till Svensk sjukhus om något går snett.

Tänk på att rekommendationer på nätet oftast är fejk, detsamma gäller kritik. Det pågår tydligen krig där nere i Turkiet där dom smutsvarandra varandras kliniker. Det var en klinik eller agent som fanns på Flashback som försökte lura i oss att han var vanlig person och pratade gott om en klinik.

Tänk på också att det är ingen utbildad som gör operationen utan det är tekniker som dom kallas det är därför dom ligger lågt i pris.

Jag följde 2 stora internationella hårforum och 1 sida där alla internationella proffs är listade.
Har hittat en i Turkiet som ska vara oslagbar och internationellt erkänd. Tyvärr är det tekniker där också som gör jobbet under övervakning.
Jag kommer göra det där så småningom.

Just nu har jag valt att ha peruk som anpassat efter mig. Var länge emot det men det ser sjukt naturligt ut och du riskera inte att skada dig. Där jag går hos, har många patienter från misslyckade håroperationer.

Berätta gärna hur det gick.
Citera
2020-07-25, 01:28
Medlem
varför göra det i Sverige hos scamers när du kan dra till Turkiet, Holland eller England t.ex. och få 10000% bättre.
Citera
2020-09-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
varför göra det i Sverige hos scamers när du kan dra till Turkiet, Holland eller England t.ex. och få 10000% bättre.

Hej jag håller på att leta efter ett ställe att göra hårtransplantation och funderar på att välja Nordic Hair som klinik. Mialterego du får gärna utveckla din kommentar med rekommendationer osv. Känner att det är så många fejkt recensentioner och rekommendationer samt att många tar överpriser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in