2020-09-12, 23:35
Medlem
AsTERIX1s avatar
Har också varit på konsultation hos Nordic Hair. Snart ska jag dock på ytterligare en konsultation hos Akademikliniken. Mina hårsäckar ska dock användas för att skapa ett mäktigt skägg, hehe.
Citera
2020-09-20, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durial321
Absolut, kommer göra operationen i Oktober. Dom var väldigt trevliga när jag var där på konsultationen och dom verkade väldigt professionella

Nordic hair ser bara pengar och inte patienten. Jag har gjort misstaget att göra en transplantation, och herregud vad jag ångrar mig.

De satte hårlinjen för långt ned och plockade för mycket hår från ena sidan. Dessutom borde de ha avrått mig från att göra transplantationen från första början då jag inte tappat så mycket hår ännu. Ångrar detta bittert.

Det är naturligtvis mitt eget misstag men en seriös aktör skulle rådigt mig att avvakta några år till.
Citera
2020-09-20, 12:29
Medlem
AsTERIX1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpen45
Nordic hair ser bara pengar och inte patienten. Jag har gjort misstaget att göra en transplantation, och herregud vad jag ångrar mig.

De satte hårlinjen för långt ned och plockade för mycket hår från ena sidan. Dessutom borde de ha avrått mig från att göra transplantationen från första början då jag inte tappat så mycket hår ännu. Ångrar detta bittert.

Det är naturligtvis mitt eget misstag men en seriös aktör skulle rådigt mig att avvakta några år till.

Gjorde du operationen hos Nordic Hair i Stockholm?
Citera
2020-09-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsTERIX1
Gjorde du operationen hos Nordic Hair i Stockholm?

Nej förlåt, blandar ihop dem. Gjorde hos swedish hair clinic.

Men min avrådan att göra det kvarstår.
Citera
2020-10-08, 00:28
Medlem
Är också intresserad av Nordic Hair i Stockholm, är dock försiktigt skeptisk till alla former av skönhetskliniker.
Någon som vet om man kan få ärr av en FUE-behandling? Alltså små ärr som syns om man någonsin skulle välja att raka skallen.
Citera
2020-10-08, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafiktroll
Är också intresserad av Nordic Hair i Stockholm, är dock försiktigt skeptisk till alla former av skönhetskliniker.
Någon som vet om man kan få ärr av en FUE-behandling? Alltså små ärr som syns om man någonsin skulle välja att raka skallen.

Ja. De syns. Kanske inte själva ärren, men det syns att du har mindre hår på bakhuvudet. Beror på vilken storlek på nål de använder.
Citera
2020-10-08, 05:57
Medlem
Citat:
Ja. De syns. Kanske inte själva ärren, men det syns att du har mindre hår på bakhuvudet. Beror på vilken storlek på nål de använder.

Gör inga transplantationer grabbar. Ni kommer garanterat ångra er. Gör inte samma misstag som mig. Går på terapi och antidepressiva och mår skit sedan 2 månader tillbaka. Mitt hår är totalförstörd och kommer aldrig mer igen bli normalt.
Citera
2020-10-08, 09:30
Medlem
AndreasDenTyngastes avatar
Citat:
Gör inga transplantationer grabbar. Ni kommer garanterat ångra er. Gör inte samma misstag som mig. Går på terapi och antidepressiva och mår skit sedan 2 månader tillbaka. Mitt hår är totalförstörd och kommer aldrig mer igen bli normalt.
Sluta skrämma upp folk i onödan. Dem ritar ju för fan ut hårfästet innan operation då hade du kunnat säga till om du tyckte det var för lågt så den är helt på dig. Du mår uppenbarligen inte bra och vill beskylla hårtransplantationen för det. För övrigt så är Bumpen inte ens halvvägs genom sin återhämtning och tror sig redan se slutresultatet. Dessutom gjorde han det på den sunkigaste kliniken för endast 20k. Nordic hair är definitivt en av de aktörer man kan överväga i Sverige. Deras resultat är inget anmärkningsvärt men man kommer definitivt se snyggare ut än innan. B.la Sean Banan har gjort HT där
Citera
2020-10-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasDenTyngaste
Sluta skrämma upp folk i onödan. Dem ritar ju för fan ut hårfästet innan operation då hade du kunnat säga till om du tyckte det var för lågt så den är helt på dig. Du mår uppenbarligen inte bra och vill beskylla hårtransplantationen för det. För övrigt så är Bumpen inte ens halvvägs genom sin återhämtning och tror sig redan se slutresultatet. Dessutom gjorde han det på den sunkigaste kliniken för endast 20k. Nordic hair är definitivt en av de aktörer man kan överväga i Sverige. Deras resultat är inget anmärkningsvärt men man kommer definitivt se snyggare ut än innan. B.la Sean Banan har gjort HT där

Nej jag tror inte att jag ser resultaten än. Det är jag medveten om att jag inte kommer göra än på länge. Men det ser så jävligt ut så vill inte ens att det ska växa.

Låt inte beslut ni tar i 20-årsåldern påverka hela era liv. Tror ni att ni kommer tycka det är ett bra beslut när ni är 50 bast? Troligtvis inte
Citera
2020-10-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasDenTyngaste

Och nej - Jag mår inte bra. Och jag beskyller transplantationen för det. För innan transplantationen mådde jag betydligt bättre. Make sence?
Citera
2020-10-08, 13:17
Medlem
AndreasDenTyngastes avatar
Citat:
Och nej - Jag mår inte bra. Och jag beskyller transplantationen för det. För innan transplantationen mådde jag betydligt bättre. Make sence?
Men du mådde inte helt bra innan heller som jag tolkar det, så du kanske påverkas mer än du borde. Det stadium du är i nu kallas "ugly duckling phase" av en anledning sitt lugnt i båten som de andra sa i din tråd. Kommer bara att bli bättre.

Och även fast du kanske fick en HT av lägre kvalité så är det ingen anledning att gå på en smutskastningskampanj och avråda allt och allt från HT. Tekniken har gått framåt och det finns många seriösa aktörer som levererar bra resultat idag.

Man kommer inte lida av en HT vid 50 såvida man har gjort sin research och har realistiska förväntningar. Man kan få ett ganska bra hum om hur mkt man kommer förlora genom att se på sin far och morfar. Sedan resonera kring hur mkt man själv har förlorat och därefter lägga upp en plan med kirurg för att lämna rum åt eventuellt framtida håravfall. Kort sagt man gör inte sin NW3 till en NW0 och förbrukar hela sitt givarområde om ens far är NW7 då får man skylla sig själv
Citera
2020-11-21, 08:04
Medlem
Citat:

Kan man få en bild så säger jag med ärlighet vad jag tycker, du kanske är nojjig bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in